No Justice

no-justice-dc-comics
5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

Justice League: No Justice #1

Bieg wydarzeń w „Dark Nights: Metal” odcisnął swoje piętno na strukturze uniwersum. Pęknięciu uległo Source Wall, otwierając tym samym drogę dla zagrożenia czyhającego po drugiej stronie. Stewart zbiera cały Korpus Zielonych Latarni. Ich zadaniem jest zapieczętowanie pęknięcia i próba powstrzymania przed przedostaniem się czyhającego zła.

W tym samym czasie ziemia mierzy się z kolejnym zagrożeniem. Armia Brainiaca atakuje ziemskich bohaterów. Jego motywy są nieco inne. Postanawia porwać wszystkich superbohaterów i ich zagorzałych przeciwników. Na statku Braniaca okazuje się, że jego właściciel ma dobre zamiary. Opowiada porwanym historię o legendarnym zagrożeniu zwanym Omega Titans. Zagrożeniu składającym się z czterech braci: Entrophy, Wisdom, Wonder i Myster. Bracia chcąc zaspokoić swój głód energii, konsumują konkretne planety. Obecnie jeden z braci, Wisdom, konsumuje rodzinną planetę Brainiaca, czyli Colu.

Braniac chce uratować rodzinną planetę oraz pomóc ziemianom. Porwanych bohaterów dzieli na 4 drużyny, które pod jego wodzą powstrzymają zagrożenie ze strony Omega Titans. Wśród porwanych są m.in: członkowie Justice League (Batman, Superman, Wonder Woman, Cyborg i Flash), Teen Titans (Starfire, Beast Boy i Robin), Suicide Squad (Harley Quinn), Justice League Dark (Zatanna), Martian Manhunter, Atom, a także typowi przestępcy (Sinestro, Lobo, Luthor, Deathstroke, Etrigan, Starro). Co prawda dochodzi do mnóstwa spięć pomiędzy postaciami, ale szybko sytuacja zostaje załagodzona pod rygorem Brainiaca.

Tymczasem Amanda Waller jest zaniepokojona działaniami Brainiaca. Postanawia działać. Okazuje się, że na długo przed przybyciem Brainiaca porwała wszystkie osoby z umiejętnościami telepatycznymi formując drużyną Task Force XI. Wśród nich jest m.in. Maxwell Lord. Przeprowadza skoordynowany atak telepatyczny na Brainiaca, chcąc hakować jego mózg.

Brainiac i jego sprzymierzeńcy docierają na Colu. Na miejscu zamęt sieje Wisdom. Bohaterowie są przerażeni widokiem. Brainiac nie zwleka. Natychmiast rozpoczyna przedstawiać pozostałym szczegóły jego planu. Niestety nie jest im dane usłyszeć choćby kawałka strategii. W tym samym czasie hakerski atak przeprowadza Amanda Waller, co powoduje destrukcję głowy Brainiaca (wielkie boom!).

Justice League: No Justice #2

Amanda Waller jest usatysfakcjonowana przeprowadzonym atakiem za pomocą Task Force XI. Podróżuje skuterem śnieżnym przez Arktykę. Podróż przerywa jej Green Arrow, który chce się dowiedzieć od Waller, gdzie znajduje się Liga Sprawiedliwych.

Na Colu trwa dalsze pożeranie planety przez jednego z Omega Titans. Na planecie wyrasta wielkie drzewo zbudowane z danych cyfrowych. Cyborg i Luthor podejrzewają, że jest to narzędzie służące do oceniania potencjału planety jako źródła pokarmu dla Wisdom. Mimo iż kilku bohaterów chce działać na własną rękę, Luthor przywołuje wszystkich do porządku i wspólnie wyruszają na starcie z wrogiem.

Walller informuje Green Arrow o całym przebiegu sytuacji. Oliver jest wstrząśnięty. Czuje się bezsilny wobec nadchodzącego zagrożenia. On i Waller zostali zostawieni na pastwę losu. Okazuje się jednak, że Waller jest o krok do przodu przed przeciwnikiem. Zlokalizowała jedno z uśpionych nasion drzew Omaga Titans na ziemi. Razem z Oliverem udają się w jego kierunku.

Tymczasem na planecie Brainiaca wyrosły wszystkie drzewa. Uformowane składy bohaterów przez Brainiaca wyruszają, by zniszczyć drzewa. Zadanie okazuje się bardziej skomplikowane niż początkowo myśleli. Żadna z prób unicestwienia drzew nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Sytuacja na ziemi okazuje się znacznie gorsza. Działania Waller wobec Brainiaca spowodowały, że uśpione nasiono na ziemi zostało aktywowane. Sytuacja jednak może jeszcze zostać naprawiona za sprawą Brainiac 2.0, czyli syna Brainiaca, który ujawnia się w ostatniej chwili na rodzinnej planecie.

Justice League: No Justice #3

Zagłada planety Colu trwa dalej. Bohaterowie nawiązują kontakt z synem Brainiaca. Okazuje się, że chłopiec nie jest w stanie pomóc bohaterom, bowiem ich stroje są tak zaprojektowane, że przy próbie kontaktu zostanie on zniszczony, a jego dane pochłonięte. Chłopiec przejrzał plany swojego ojca. Ten nie zebrał bohaterów tylko po to, żeby uratować ojczystą ziemię. Zebrał bohaterów, żeby wykorzystać nadarzającą się okazją i zdobyć planetę.

Przenosimy się do aktywowanego nasiona na ziemi. Amanda Waller posiada komunikator do Hala Jordana. Green Arrowa chce skontaktować się z przyjacielem, by wspólnie obmyśleć plan dezaktywacji nasiona. Waller natomiast nie chce liczyć na pomoc Zielonej Latarni. Woli skontaktować się z armią USA, by ci zrzucili nuklearną bombę na nasiono.

Wracamy na Colu. Drużyna Wonder Woman nie jest w stanie poradzić sobie z sytuacją przy trzecim drzewie. Stroje zaprojektowane przez Brainiaca mocno ograniczają magiczne zdolności Zatanny czy Raven. Wonder Woman motywuje bohaterów do działania. Wierzy, że wiara w siebie jest w stanie przełamać wszelkie bariery. Sama rusza na trzecie drzewo. Udaje jej się zapanować nad sytuacją i dopiąć swego.

Podobnie ma się sytuacja przy drzewie Wisdom. Cyborg omija ograniczenia narzucone przez strój Brainiaca. Wykorzystuje Mother Box, żeby podłączyć się do drzewa Wisdom. Otrzymuje tym samym mnóstwo informacji, która przytłaczają go. Znaczące wydają się informacje na temat oryginalnego nasiona zasadzonego przez Omega Titans. Niestety Cyborg musi przerwać połączenie z drzewem.

Sytuacja z sekundy na sekundę pogarsza się. Bohaterowie przystępują do ewakuacji Colu. Na bohaterski wyczyn posuwa się Starro, które ginie w walce z Omega Titans. Bohaterom wydawać się mogło, że wygrali walkę, ale planeta jest stracona. Bieg wydarzeń pogarsza sytuację na ziemi. W chwili destrukcji Colu, w pełni aktywowane zostaje nasiono na ziemi. Dochodzi do wyklucia czterech drzew: w S.T.A.R. Labs, w Belle Reve, w The Tower of Fate i w Samotni Supermana. Ziemi jest na przegranej pozycji. W tym samym momencie blisko ziemi pojawiają się Omega Titans. Drużyny zebrane przez Brainiaca starają się dostać na ziemię jego statkiem.

Justice League: No Justice #4

Liga Sprawiedliwych i reszta bohaterów próbują dotrzeć na ziemię. Niestety statek nie jest im w pełni posłuszny. Proszę o pomoc Vrila, syna Brainiaca. W tym momencie na jaw wychodzi jego prawdziwa natura. Brainiac 2.0 zebrał wszystkie dane, które posiadał jego ojciec. Przenosi się na ziemię, żeby pomścić swoją planetę. Obwinia bohaterów za jej zniszczenie.

Przenosimy się na ziemię. Supergirl komunikuje się z Batgirl w sprawie drzewa, która wyrosło przy Twierdzy Samotności. W tym miejscu pojawia się Vril, który obezwładnia Supergirl. Kolejny raz przedstawia swój plan – chce zebrać pozostałą wiedzę ojca i obserwować jak ziemia ulega zniszczeniu.

Oliver i Waller docierają do Belle Reve. Tamtejsze drzewo Entropy rozwinęło się do ogromnych rozmiarów. Na miejscu pojawia się Vril, który atakuje Waller. Jest jej wdzięczny za morderstwo ojca. Vril zostaje powstrzymany przez Hala Jordana. Hal nie tylko odpowiedział na wezwanie przyjaciela, ale również sprowadził ze sobą resztę ziemskich latarni.

Całość biegu wydarzeń wydaje się zmierzać ku lepszemu. Do Belle Reve dociera reszta bohaterów. Zasługa leży po stronie Cyborga współpracującego z Martianem Manhunterem, którym udało się przejąć pełną kontrolę nad statkiem Brainiaca.

Bohaterowie bezskutecznie próbują powstrzymać drzewa przed ich dalszym rozwojem. Cyborgowi udaje się opracować strategię na powstrzymanie Omega Titans. Jest nim przekazanie próbek nasion tak, aby skierować Omega Titans przeciwko sobie. Bohaterom udaje się wszczepić nasiona wewnątrz każdego z Omega Titans. Ogrom głodu każdego z nich zmusza do bratobójczej walki, która kończy się klęską każdego z nich. Bohaterowie kolejny raz uratowali ziemię przed zagładą.

Wydarzenie miało ogromny wpływ nie tylko na uniwersum, ale i na życia superbohaterów. W związku z tym zachodzi kilka poważnych zmian:

  • Zmianie ulega skład Justice League, której przewodniczącym zostaje Martian Manhunter. Prócz niego w skład drużyny wchodzą: Superman, Wonder Woman, Batman, The Flash, John Stewart, Aquaman, Hawkgirl.
  • Wonder Woman formuje nowy skład Justice League Dark, w skład której wchodzą: Swamp Thing, Zatanna, Man Bat i Chimp.
  • Cyborg formuje Justice League Oddysey, w skład której wchodzą: Darkseid, Starfire, Jessica Cruz (Green Lantern) i Azzrael.
  • Batman prosi o pomoc Black Lightninga przy treningu i formowaniu grupy bohaterskiej (wymiana za Batwoman).
  • Green Arrow otrzymuje od Martiana Manhuntera skrzynkę z tajemniczą bronią, która jest wstanie zniszczyć nawet Justice League.
  • Korpus Zielonych Latarni w dalszym ciągu naprawia Source Wall.

Green Arrow Annual #2 – Tie-Ie

Świat jest na skraju szaleństwa. Brainiac prowadzi atak na ziemi, celując w każdego superbohatera. Jednym z nich jest Green Arrow, który w tym czasie powstrzymuje pewnego złoczyńcę przed napaścią na kasyno. Całość potyczki zostaje przerwana przez Brainiaca. Green Arrow cudem unika macek ze statku Brainiaca. Ucieka przed przeciwnikiem.

Chwilę później z Oliverem kontaktuje się Batgirl. Informuje go, że Black Canary przebywa w siedzibie JLA. Oliver nie czekając dłużej, natychmiast rusza do swojej ukochanej. W tym celu korzysta z prywatnego samolotu.

Na miejscu okazuje się, ze członkowie JLA zostali obezwładnieni przez armię Brainiaca. Na miejscu w dalszym ciągu znajduje się armia obcego, która przystępuje do walki z Green Arrowem. Arrow ma nad nimi przewagę – nie spodziewali się jego obecności w tym miejscu, a ich wyposażenie zostało dostosowane do członków JLA.

Oliver wychodzi zwycięsko ze starcia. Po wszystkim okazuje się, że to nie Brainiac stał za hackowaniem satelit, a Waller. Oliver jest zaniepokojony tą sytuacją. Czym prędzej udaje się do Waller. Przebieg ich rozmowy został przedstawiony w Justice League: No Justice #1.

Z retrospekcji dowiadujemy się, że Martian Manhunter przekazał Oliverowi potężną broń. Zdolną zgładzić każdego bohatera. O jej istnieniu wiedzą wyłącznie Marsjanin i Oliver. Zadaniem Green Arrowa jest pilnowanie paczki w tajemnicy przed światem.