Murk

Murk zadebiutował w „Aquaman vol. 7 #17” wydanym w 2013 roku. Twórcami postaci są Geoff Johns i Paul Pelletier.

Kim jest Murk?

Murk jest dowódcą pierwszej linii armii Atlantydy, atakującej świat powierzchniowy. Po zakończeniu wojny, Aquaman odzyskuje tytuł króla Atlantydy, a Murk uczestniczy w misjach pod jego dowództwem, w tym w zapobieganiu nielegalnemu połowowi wielorybów. Podczas jednej z takich misji, Murk, chcąc zabić członka załogi wrogiego statku, zostaje powstrzymany przez Aquamana, co prowadzi do konfrontacji z grupą Sea Devils.

W dalszych wydarzeniach, Murk wraz z Tula i Swattem wybiera się na powierzchnię, aby uratować Orm z więzienia Belle Reve. Kiedy jednak dowiadują się o ataku na Atlantydę, wracają, by pomóc w walce przeciwko siłom Martwego Króla i Padlinożercy, wspierając Aquamana w pokonaniu wrogów i przywróceniu pokoju w Atlantydzie.

Murk i Drift towarzyszą Aquamanowi również podczas konfrontacji z inwazją z ukrytego wymiaru Thule oraz podczas festiwalu w „Amnest Bay See”, gdzie zdobywają doświadczenie ze światem powierzchniowym. Murk jest także odpowiedzialny za bezpieczeństwo nowej ambasady Atlantydy na lądzie, Stacji Spindrift, i bierze udział w próbie powstrzymania Dead Water, który ucieka z ambasady.

Współczesne przygody Murka

Murk kontynuuje służbę jako dowódca Atlantydzkiej Gwardii Królewskiej i szef ochrony stacji Spindrift. Podczas ataku Black Manta, Murk zajmuje się ewakuacją cywilów do bezpiecznego miejsca. W późniejszym czasie, gdy Aquaman i Mera są w Waszyngtonie, Murk i Drift, na polecenie regentki Tuli, prowadzą śledztwo w sprawie wraku USS Ponchartrain. Odkrywają, że atak na statek został zorganizowany w celu fałszywego oskarżenia Atlantydy. Chociaż wpadają w zasadzkę amerykańskich sił specjalnych, Murk i Drift skutecznie unikają konfrontacji i oddziałów powierzchniowych, działając zgodnie z instrukcjami Tuli. Po wydarzeniach związanych z utonięciem, Murk informuje Aquamana o wynikach swojego dochodzenia, wskazujących na to, że zatonięcie USS Ponchartrain było inscenizacją mającą na celu obarczenie Atlantydy odpowiedzialnością za atak.

Moce Murka

Murk posiada nadludzką siłę i wytrzymałość, co pozwala mu na wytrzymywanie ekstremalnych warunków oceanicznych, takich jak wysokie ciśnienie i niskie temperatury. Jego adaptacja do życia pod wodą obejmuje umiejętność oddychania pod wodą, doskonałe pływanie oraz szybkość i widzenie przystosowane do podwodnych warunków. Jako doświadczony wojownik i strateg, Murk jest również wyszkolony w różnych formach walki wręcz i w posługiwaniu się różnymi rodzajami broni.