Siedem Śmiertelnych Grzechów

Siedem Śmiertelnych Grzechów to jedni z klasycznych antagonistów Shazama i Marvel Family. Twórcą postaci są C.C. Beck oraz Bill Parker. Zadebiutowali w 1940 r. w „Whiz Comics #2” (w tym samym zeszycie w którym po praz pierwszy pojawił się też Shazam), natomiast w świecie DC ich pierwsze pojawienie przypada na rok 1980 i „World’s Finest Comics #262”. Ich współczesna wersja w pełnym składzie zadebiutowała w 2013 r. na łamach „Justice League #18” a za jej powstaniem stoją Geoff Johns i Gary Frank.

Siedem Śmiertelnych Grzechów – Kim lub czym są?

Siedem Śmiertelnych grzechów to siedem potężnych demonów reprezentujących siedem grzechów głównych z wierzeń judaistycznych oraz chrześcijańskich. Duchy mogą opętać ludzi (lecz nie tylko ludzi, bo superbohaterowie również są podatni na ich wpływ) sprawiając, że ślepo podążają za odpowiadającą im potrzebą. Kolejne Grzechy to:

  • Pycha (najpotężniejszy z Grzechów)
  • Zawiść
  • Chciwość
  • Gniew
  • Lenistwo
  • Obżarstwo
  • Nieczystość

Przed Flashpointem

Tysiące lat temu grzechy zostały pokonane przez Czarnoksiężnika Shazama i uwięzione w wielkich karykaturalnych pomnikach, a następnie przeniesione do  Skały Wieczności. Grzechy często wydostawały się ze swojego więzienia, najczęściej przy pomocy innych złoczyńców. Sytuacja taka powtarzała się do wydarzeń z komiksu „Day of Vengeance” w którym Eclipso wypacza Spectre’a i postanawia wykorzystać go do osobistej zemsty przeciwko Czarnoksięznikowi. Spectre zabija Shazama absorbując jego magiczną moc, niszcząc przy tym Skałę Wieczności na „miliardy kawałków” i uwalniając Siedem Śmiertelnych Grzechów na świat. Kaptanowi Marvel udało się w końcu odbudować Skałę i ponownie pochwycić demony, jednak odkąd zajął miejsce Shazama to jego zadaniem było trzymanie Grzechów w ryzach, a co za tym idzie ciągłe słyszenie ich podszeptów.

Nowe DC Comics / Odrodzenie

Sytuacja zmieniła się wraz z Flashpointem oraz nowym uniwersum. które powstało w miejscu starego. W tej wersji Grzechy pochodzą z Puszki Pandory, która to pochodzi z Ziemi 3 (tej samej z której pochodzi Syndykat Zbrodni) i niejednokrotnie mierzyły się z Pandorą. Nie wiadomo czy zachowały one swoje religijne powiązania, jednak posługują się tymi samymi przydomkami co poprzednio. Kiedy przybyły na Ziemię 1 zaczęły siać na niej zamęt aż trafiły do Kahndaq. Tam zostały pokonane przez Black Adama, ale Czarnoksiężnik nie był w stanie na stałe ich uwięzić, więc wymazał im pamięć i w ludzkiej formie wysłał na Ziemię. Gdy Black Adam powrócił po tysiącach lat i rozpoczął poszukiwania nowego czempiona (Billy’ego Batsona) razem z Doctorem Sivaną zrekrutował Grzechy do pomocy, jednak zostały pokonane przez rodzinę Shazama. Grzechy weszły również w konflikt z Pandorą, która czując się winna wypuszczeniu na świat tych okropności, szukała sposobu na pozbycie się ich z oblicza Ziemi. Udało jej się wtedy zabić Zazdrość. Jakiś czas później, podczas inwazji Mrocznego Multiwersum na Ziemię 1, weszły w sojusz z Barbatosem i próbowały powstrzymać bohaterów przed przedostaniem się do Skały Wieczności.

Moce i umiejętności

Jako byty paranormalne, Grzechów nie można zranić w konwencjonalny sposób. Są nieśmiertelne, ale można zadać im obrażenia za pomocą odpowiednio potężnej magii. Ich główną umiejętnością jest możliwość opętywania ludzi, a także budzenia w nich odpowiednich złych emocji i żądz. Jako wieczne byty, Grzechy istnieją w każdym miejscu na linii czasu równocześnie. Każdy z nich poza siłą oraz wytrzymałością posiada również odpowiednią sobie zdolność, przykładowo Lenistwo potrafi uśpić swojego wroga na zawołanie.