Marvel Rivals (Opinia)

Przypominam, że przedwczoraj wystartowała darmowa gra „Marvel Rivals” tzw. „Overwatch” w tematyce Marvela 

Jest całkiem niezła (ładna grafika, dobra optymalizacja, fajnie odwzorowane postacie z mocami i lokalizacjami znanymi z komiksów, nienachalne mikropłatności, sporo bohaterów za darmo na start, akceptowalny „balans bohaterów”, immersję podnosi szczątkowa destrukcja otoczenia), a odbiór graczy (w tym mój) pozytywny o czym świadczy ilość dobrych opinii na np. steam 

Gra działa mi bez problemu. Tylko raz wywaliło mi grę do pulpitu. Z pomniejszych zgryzów, nie jestem przekonany do proporcji niektórych postaci (np. Punisher czy Wolverine są zbyt nabici), latanie na sieci Spider-Mana jest niewyważone przez co łatwo zatrzymać się twarzą na ścianie, a zbyt długi czas odnowienia niektórych umiejętności wpływa negatywnie na mobilność postaci (np. za długo regenerują się macki Venoma do przemieszczania się względem sieci Spider-Mana).

Potrzebujecie dodatkowej zachęty, żeby zagrać? Jestem zadowolony jako „weteran Overwatch”.  Ciężko oderwać mi się od Marvelowego odpowiednika mając sporo frajdy podczas szybkich rundek wyładowanych pozytywnym chaosem na mapie. Gra nie jest innowacyjna w gatunku, ale solidnie podchodzi do tematu nie dając wrażenia taniego wykonania po łebkach (to coś więcej niż „Overwatch” ze zmienionymi skórkami, ale podobieństwa występują np. zbliżony rozkład pomieszczeń map czy Punisher to połączenie Solidera z Bastionem). Fajna odskocznia dla mnie od „League of Legends” (kocham) i „Dead Island 2” (dłuży mi się przechodzenie gry) mogąc przekopać tyłki przeciwników jako Spider-Man (trudny gameplay), Venom i Wolverine (soczyste krojenie pazurami).

Marzenie ściętej głowy na koniec… Skoro Marvel uderza w styl „Overwatch”, to może DC wróci do stylu „League of Legends” reaktywując „Infinite Crisis”? 

P.S. Portal Strange’a jest moją ulubioną mechaniką gry! Idealnie odwzorowali go wizualnie, a funkcjonalnością wprowadza świeżość względem „Overwatch” (świeżość, która może przechylić szalę zwycięstwa – naturalne przenikanie, optyka po drugiej stronie z możliwością zadawania ciosów)