Topo
Topo zadebiutował w komiksie „Adventure Comics #229” z 1956 roku. Twórcą postaci jest Ramona Fradon.
Kim jest Topo?
Topo, postać z komiksów o Aquamanie, występuje w trzech różnych wersjach. Pierwsza, z Atlantydy, to inteligentna ośmiornica, ulubieniec Aquamana, zdolna do gry na instrumentach muzycznych i strzelania z łuku. Druga wersja, z „Aquaman: Sword of Atlantis”, to humanoidalne stworzenie z ośmiorniczymi cechami (szara skóra z plamami, trzy palce u rąk, twarz pokryta sześcioma mackami), które pomaga grupie Aquamana w walce z przeciwnikami, używając atramentu jako narzędzia obrony. Trzecia wersja z serii „The New 52” przedstawia Topo jako ogromny, przerażający potwór morski, częściowo ośmiornica, częściowo krab, który jest przywoływany przez Aquamana do walki z Black Manta i Gargosem, ale okazuje się zbyt inteligentny, by go kontrolować telepatią, co prowadzi do przeciążenia umysłu Aquamana.
Moce Topo
Topo wykorzystuje macki do strzelania z łuku lub grania na instrumentach muzycznych. Używa atramentu do oślepiania przeciwników. W nowszej intepretacji jest gigantycznych rozmiarów potworem o dużej sile fizycznej i zdolności do telepatycznego komunikowania się.


