Abra Kadabra

Abra Kadabra zadebiutował w komiksie „The Flash #128” z 1962 roku. Twórcami postaci są John Broome i Carmine Infantino.

Kim jest Abra Kadabra?

Abra Kadabra, pochodzący z 64. wieku, gdzie magia sceniczna jest przestarzała, pragnie zostać magikiem. Używając skradzionego wehikułu czasu i paralizatora, cofa się w czasie, aby zabawiać publiczność. Posiada hipnotyczne urządzenie, które zmusza ludzi do oklaskiwania. Po konfrontacji z Flash, próbuje zainteresować publiczność swoją magią, ale bez skutku. W końcu wysyła Flasha w kosmos, jednak Flash wraca i pokonuje go. Kadabra zostaje uwięziony, ale ucieka dzięki hipnozie. Ponownie pokonuje Flasha, zamieniając go w marionetkę, ale Flash odzyskuje formę i pokonuje Kadabrę.

Kiedy technologia Kadabry zostaje uszkodzona, jego ciało staje się niematerialne. Po powrocie do swojego stulecia, zostaje schwytany i skazany na śmierć, ale Flash go ratuje. Kadabra wraca do XXI wieku, rezygnuje z technologii na rzecz prawdziwej magii, oszukując innych Łotrów. Porwał Lindę Park, ale zostaje pokonany przez alternatywną wersję Wally West.

Współzzesne przygody Abry Kadabry

Abra Kadabra przedstawiany jest jako nieudolny magik w DC Rebirth. Zostaje niechcący obudzony do swojej prawdziwej formy przez Lilith i Wally’ego Westa. Ujawnia, że to on odpowiada za zniknięcie Wally’ego i planuje go zniszczyć. Tworzy marionetkowe kopie Tytanów, które walczą z prawdziwymi Tytanami. Po zranieniu Gartha przez Wally’ego, Kadabra znika wraz z marionetkami. W teatrze ujawnia swoje pochodzenie z przyszłości i zamierza zniszczyć Wally’ego, wykorzystując Lindę Park. Mimo próby zmuszenia Wally’ego do pozostania w Speed Force, Wally wraca, korzystając z pomocy Tytanów jako swojego piorunochronu. Po pokonaniu Kadabry, Lilith słyszy w jego myślach tajemnicze słowo „Manhattan”.

Moce Abry Kadabry

Abra Kadabra posiada szereg zdolności wynikających z zaawansowanej technologii przyszłości. Jego główne moce to tworzenie realistycznych iluzji, manipulacja czasem, w tym podróżowanie w czasie, oraz hipnoza i kontrola umysłu. Potrafi również tworzyć duplikaty siebie i innych. Mimo skupienia na technologii, jest również sprawny w walce wręcz i wykazuje zdolności taktyczne.