Mroczna Liga Sprawiedliwości (Justice League Dark)

Justice League Dark zadebiutowało w “Justice League Dark #1” z 2011 roku. Twórcą drużyny jest Peter Milligan.

Narodziny Mrocznej Ligi Sprawiedliwości

Początki magicznej drużyny tak na prawdę miały miejsce wiele lat wcześniej. Po raz pierwszy drużyna osób związanych ze światem magicznych zebrała się w 1986 roku. Do walki stanęli m.in. Constantine, Zatanna, Doctor Fate czy Etrigan. Drużyna nie funkcjonowała wtedy pod oficjalną nazwą, ani nie była to przygoda na dłużej. Do oficjalnego powstania drużyny doszło dopiero w 2011r, a wszystko za sprawą linii New52 wprowadzającej diametralne zmiany w komiksowym uniwersum DC.

Z nieznanych nikomu przyczyn doszło do odseparowania June Moon od Enchantress. Wiedźma na wolności oszalała. Postanowiła odnaleźć swojego hosta, siejąc po drodze ogromne spustoszenia. Nikt nie był w stanie odeprzeć ataku wrogiej wiedźmy. Nawet Liga Sprawiedliwych. Cała nadzieja w magicznie uzdolnionych herosach. Madame Xanadu postanowiła zebrać wszystkich uzdolnionych magicznie i wspólnymi siłami uspokoić wiedźmą wariatkę.

Nim jednak bohaterowie się zebrali, wybrani użytkownicy magii poczuli na własnej skórze złość Enchantress. Zatanna osobiście stanęła do walki z wiedźmą. Niestety przeszacowała swoje szanse na zwycięstwo, kończąc w śpiączce, z której wyrwał ją Constantine. Pech chciał, że June Moon, uciekająca przed Enchantress, znalazła się w pobliżu Deadmana. Okoliczności może na korzyść bohaterów ale nie w momencie, kiedy drużyna się nie uformowała.

Enchantress dociera do Deadmana. Życie obojga jest zagrożone. W ostatniej chwili pojawia się nadzieja. Są nią wrota teleportacje stworzone przez Shade. Przez tubę teleportacją przechodzi wyłącznie Deadman. Juna nie zdążyła przejść nim wrota zamknęły się. Deadman rozpaczliwie wraca po June. Na miejscu spotyka Constantine, który uwięził obydwie za pomocą magicznych barier. Magik nie czekając długo zaczął kolejne zaklęcie, którego celem jest scalenie obydwu kobiet. Hokus pokus przebiega pomyślnie i świat zostaje ocalony.

Na miejscu zebrali się wszyscy magiczni adepci: Constantine, Zatanna, Deadman i Shade. Na miejscu finalnej batalii przybywa Xanadu, która przyznaje się, że była sprawczynią całości problemów. To właśnie ona rzuciła zaklęcie, które rozdzieliło Enchantress od June. Na swoją obronę Xanadu wystosowała argument, że widziała zagrożoną wizję przyszłości, a jedynym ratunkiem jest Mroczna Liga Sprawiedliwości.

Dalsze losy drużyny za czasów New52

Magiczni bohaterowie bardzo szybko przekonują się o sile słów Xanadu. Każde z członków JLD doznaje przebłysków zagrożonej przyszłości. Okazuje się, że za wszystkim stoi zagrożenie ze strony wampirów. W Gotham dochodzi do morderstwa Andrewa Bennetta, które prowadzi do wskrzeszenia najsilniejszego z wampirów – Caina.

Cain bardzo szybko odbudowuje hordę wampirów. Za główny cel obiera Mary, królową krwi. Constantine wraz z paczką przybywają do Gotham w nadziei, że powstrzymają rosnące zagrożenie. Constantine wraz z Deadmanem udają się do czyśca. Celem podróży jest wprowadzenie Andrewa. Niestety ich plany pal licho. Andrew nie był zainteresowany propozycją magów. Obydwaj wrócili z pustymi rękoma. W międzyczasie Xanadu szukała pomocy w świecie astralnym, powierzając w tym czasie ochronę swojego ciała w ręce Zatanny i Shade. Zatanna sprowadziła wszystkich do parku. Chwilę później wróciła Xanadu z Crytal One, delikatnie przechylając szalę zwycięstwa na ich stronę.

Na miejscu przybywa Cain wraz ze swoją armią. Siła wroga przytłacza bohaterów. Kiedy życia magów są bliskie końcowi, z odsieczą przybywa Andrew, któremu udaje się odzyskać kontrolę nad hordą wampirów i przegnać Caina. Ze zwycięstwa nie jest zadowolona Mary. Królowa krwi chce unicestwić członków Mrocznej Ligi Sprawiedliwości. Powstrzymują ją Andrew rzucając czar wymazujący z jej głowy wspomnienia o drużynie.

Stave Trevor kontaktuje się z Constantine. Prosi o pomoc Mroczną Ligę Sprawiedliwych przy pochwyceniu Fausta. Constantine ma problem w zebraniu drużyny więc używa małego podstępu. Kłamie Zatannie, że widział Mroczny Pokój, w którym znajdował się kapelusz jej ojca. Constantine odzyska dla Zatanny kapelusz ojca, jeśli ta zbierze drużynę i pomoże mu w schwytaniu Fausta. Zatanna przystaje na warunki i dosyć szybko schwytali Fausta skrywającego się na wyspie amazonek. Zabierają mu mapę prowadzącą do księgi magii. Dalszą strategię omawiają w House of Mystery, którego właścicielem jest Constantine. W jaki sposób? Otóż wygrał klucze do domu w pokerze z Father Time i Doctorem Occultem.

Xanadu doznaje mrocznej wizji, w której Constantine jest w posiadaniu wspomnianej księgi magii i pod jej wpływem morduje najbliższych. Mag uspokaja przyjaciółkę, że jest tylko jedna osoba zdolna do kontroli księgi i to nie jest on. Akcja przenosi się na Nanda Parbat, gdzie Necro, Faust i Dr. Mist przetrzymują Zatannę oraz tesarak z księgą magii. Udaje im się zdjąć pieczęć z tesaraka i uwolnić księgę. Tim Hunter otwiera księgę i wraz z Zatanną przenoszą się do Epoch. Z pomocą przybywa Constantine, Deadman, Frankenstein Black Orchid oraz Xanadu. Uwolnienia magii wpłynęło na bohaterów m.in Constantine nie może kłamać, a Xanadu bardzo się postarzała. Udaje im się powstrzymać zagrożenie i wrócić na ziemię wraz z Zatanną. Niestety Xanadu nie może wrócić. Jej ciało postarzało się do takiej granicy, że powrót na ziemię będzie równoznaczny ze śmiercią.

Justice League Dark w Rebirth

Wydarzenia rozgrywana na łamach “No Justice” wprowadziły ogromne zamieszanie w świecie magii. Aktualnie magiczna więź jest uszkodzona powodując, że użytkownicy magii nie mogą korzystać ze swoich mocy jak wcześniej. Wonder Woman formuje nową drużynąw składzie, które są m.in. Zatanna, Swamp Thing, Man-Bat i Detektyw Chimp. Początkowo Zatanna i Bagniak są sceptycznie nastawieni. Ich punkt widzenia zmienia się wraz z wizją od Zatary, który powiadamia ich o zagrożeniu ze strony pierwotnego posiadacza magii – The Otherkind.

Drużyna udaje się do wieży losu, gdzie przeprowadzają rozmowę z Kentem Nelsonem. Ten wyjaśnia im całość zajścia z Otherkindem i jakie miało to konsekwencje w stosunku do ziemi. Okazuje się, że jednym ze sprawców jest Nabu kryjący się w hełmie Dr Fate. Wywiązuje się potyczka z udziałem Otherkind. Walka zostaje zakończona po uwolnieniu ukrytej mocy Wonder Woman.

Za ukrytą mocą Wonder Woman stoi Hecate. Wiedźma ukryła po świecie 5 znaczników swojej mocy, które wspólnie wyzwolą energię zdolną powstrzymać Otherkind. Hecate stworzyła znaczniki, aby ukryć swoją moc przez Lords of Order. Hecate dzielnie realizowała swój plan prowadząc ostatecznie do zniewolenia Wonder Woman i przekształceniu Nanda Parbat w Necropolis oraz zasępienie Parlamentu Drzew Parlamentem Kwiatów. Circe wyszła na przeciw Hecate przystępując tymczasową do JLD. Diana tymczasem znajdowała się kieszonkowym wymiarze Hecate. Stamtąd poznała prawdę o narodzinach Hecate i jak może ją unicestwić. Ze zdobytą wiedzą Dianie udało się uwolnić z wymiaru i odzyskać kontrolę nad swoim ciałem. Zatanna wykorzystała okazję odsyłając Hecate. Ta po odesłaniu spotkała wroga, który wyssał z niej moc.

Constantine jest pewny, że na ziemiach Myrry znajduje się artefakt, który zapewni im przewagę z walce z Otherkind. Magiczna drużyna udaje się tam, aby go zdobyć. Na miejscu są zmuszeni do wielu potyczek. Nawet w Myrrze nie są bezpieczni od sił Nabu. Pochwyca on Constantine oraz Stangera. Constantine wysyła wiadomość do Zatanny o treści “Odnajdźcie Mordru”. Ta otrzymuje ją po powrocie na ziemię. Bez chwili wahania rusza z Dianą w poszukiwaniu magicznej istoty. Zagrożenie ze strony Otherkind coraz bardziej rozszerza się po świecie. Dotyka ono m.in. Man-Bat, który nie jest przy zdrowych zmysłach. Drużyna postanawia tymczasowo odizolować go zamykając laboratorium.

Lords of Order rosną w siłę. Podobnie jak Otherkind, który unicestwia coraz to większą liczbę sanktuariów. Ostatecznie dociera do Oblivion Bar. Detektyw Chimp ratuje ostatnich użytkowników magii otwierając portal do Myrry. Niestety ziemie te nie są dłużej bezpieczne od przeciwników. Docierają tam Lords of Order. Bohaterowie nie mają żadnych szans przeciwko wrogim siłą. Szczególnie po unicestwieni Etrigana (przeciwnicy rozdzielili go od ziemskiego hosta, a następnie wygnali demona do piekła). Chimp używa swojego miecza do przeniesienia ocalałych na ziemie Blue Devila. Plan okazał się niezbyt skuteczny. Za nimi podążają Lords of Order, którzy paraliżują Blue Devila i umieszczają go w krysztale.

Szanse bohaterów na zwycięstwo spełzły poniżej zera. Wygrana jednak nie jest stracona. Diana i Zatanna odnajdują Mordru i odbierają od niego cenny kryształ. Dzięki jego mocy obydwie przemieniają się w nowych władców chaosu. Z nowymi mocami przybywają na pole bitwy dokonując zwiększenia mocy u swoich sojuszników. Zwycięstwo jest pewne, kiedy bohaterowie zaczynają łamać prawa magii. Wrogowie są wrażliwi na działania swoich przeciwników, a bohaterom udaje się uwolnić COnstantine, Phantom Strangera oraz Kenta Nelsona. Również Xanadu zostaje uwolniona z wpływu Lords of Order. Wrogowie zaczynają wycofywać się. Zbyt powolny okazał się Nabu, który zostaje uwięziony w jego hełmie. Wonder Woman niszczy wcześniej wspomniany kryształ po zwycięstwie nad siłami wroga. Tym samym ich moce odchodzą w zapomniane.

Spokój i sielanka nie mogły trwać wiecznie. Na horyzoncie pojawiło się zagrożenie ze strony Circe, która uformowała własną drużynę przeciwko Mrocznej Lidze Sprawiedliwości. Circe postanowiła odzyskać czarny diamen Eclipsko, który znajduje się w piwnicach kryjówki JLD. W tym celu zawarła sojusz z: Solomon Grundy, Klarion, Floronic Man oraz Papa Midnite. Circe udało się zdobyć diament i z impetem uderzyć w drużynę: Swamp Thing został zniszczony, Chimp przemieniony w bezmyślnego goryla, Man-Bat oszalał a Zatannie wymazała usta. W ostatniej chwili teleportował ich Dr Fate. Niestety pozostałe ubogie grono bohaterów zdolnych do walki.

Po licznych staraniach udało się pokonać Circe oraz przywrócić wszystko do normy. Z wyjątkiem jednej rzeczy – Swamp Thinga. Bagniak w dalszym ciągu pozostaje unicestwiony. Powodem jest wojna pomiędzy siłami natury. Konieczna jest współpraca przedstawicieli poszczególnych sił, żeby przywrócić dawny porządek. W zasięgu Ligi są Animal Man (aktualnie zajęty plagą zombie w Kalifornii) oraz Floronic Man. Potrzebna jest jeszcze Abigail Arcane będąca agentem zgnilizny. Constantine i Zatanna udali się w poszukiwania Arcane.