Streszczenia zeszytówek DC z 01.02.2022

Suicide Squad #12

Rick Flag dociera na wyspę, gdzie znajduje się baza Walller. Razem z Pacemakerem i Bloodsportem pokonują podwładnych kierowniczki, dokopując się do jej bazy. W tym czasie Dr. Rodriguez odłączyła panele Waller połączone z bombami przestępców, aktualnie walczących do utraty tchu na Ziemi-8. Udało im się pokonać tamtejszych bohaterów, ledwo, ledwo. Choć sygnał jest zablokowany, Waller teleportowała Black Siren, Talona i Superboya do nieznanej im lokacji. Podobnie uczyniła z sobą w momencie bezpośredniej konfrontacji z oddziałem Flaga. Waller uciekła z wybraną ekipą na Ziemie-3, tymczasem Flag wpadł w zasadzkę Clayface’a.

Dark Knights of Steel #4

Alfred opowiada Bruce’owi historię jego pochodzenia. Zaczyna się ona w momencie przybycia Thomasa i Lary, wraz z ich synkiem, na ziemię. Osiedlają się na niej, w pobliżu królestwa rządzonego przez Thomasa i Marthe Wayne’ów. Kryptończycy ujawniają się w momencie erupcji wulkanu, o której ostrzegli wcześniej królestwo, konkretnie Aleksanda Luthora – ten olał wiadomość chcąc doprowadzić do katastrofy. Elowie pomogli królestwu zażegnać katastrofę wulkaniczną. Królestwo było im wdzięczna, traktowali ich odtąd jak przyjaciół, natomiast Luthor został wygnany. Aleksander na banicji odnalazł zielony kamień wydający dziwne promieniowanie. Po kontakcie z nim został przemieniony w średniowieczną wersją Jokera. Źródłem radiacji był zielony pierścień mocy. Luthor dopiero po kilku latach zaatakował królewską rodzinę. W tym czasie rosła przyjaźń Wayne’ów z Kryptończykami, doszło do przelotnego romansu Marty Wayne z Jor-Elem (owocem wspólnej nocy, jednej, był Bruce). Wayneowi zginęli w trakcie ataku Luthora. Umierająca Martha przekazała władzę Larze i jej mężowi, prosząc ją, aby opiekowała się Bruce’m do momentu aż chłopak będzie gotów objąć władzę w królestwie.

One-Star Squadron #3

Superman przeciwstawia się prezesom Heroz4u. Uważa, że firma nie ma racji bytu, kłóci się to z koncepcją bycia superbohaterów i należy przybytek zamknąć. Innego zdania sią prezesi, którzy na dowód swoich słów pokazują mu aktualne wyniki finansowe – najlepsze ze wszystkich firm. Superman nie musi czekać długo na kryzysową sytuacją, która umocni jego stanowisko. Na morzu dochodzi do wypadku łodzi. Załoga jest w kiepskiej sytuacji, łapią się wszystkiego co pod ręką, żeby nie utonąć. Przez miejsce wypadku przelatuje Jack’o’lantern. Nie udziela pomocy potrzebujący. Jego uwagę odciąga powiadomienie z aplikacji Heroz4u zapraszające go na imprezę Hallowennową. Clark jest oburzony zaistniałą sytuację i ostrzega prezesów agencji, że jeśli jej nie zamknąć to sprawą zajmie się Liga. Prezesi są w kiepskiej sytuacji. Rozwiązanie widzą w aktualnym kierowniku placówki, Red Tornado. Chcą wykorzystać nienawiść pracujących bohaterów do kierownika. Każą mu zrobić redukcję etatów zaczynając zwolnienia od Power Girl.

Monkey Prince #1

Marcus przeniósł się wraz z rodzicami do Gotham City. Chłopak nie ma łatwego życia szkolnego – wieczne problemy ze zdrowiem, liczne lęki, kłopoty w kontakcie z rówieśnikami. Sytuacja nie jest lepsza w domu. Jego rodzice pracują dla Pingwina, o czym wie Batman, który pewnej nocy zakradł się do ich domu i zaczął okładać pięściami po twarzy ojca Marcua, czemu przyglądał się chłopak. Marcus odnajduje nic porozumienia u Mr Zhu, szkolnego woźnego. Woźny nalega, żeby ten wskoczył do basenu szkolnego, mimo swoich obaw. Chłopak jest zezłoszczony jego naporem. Wraca na szkolne zajęcia. W trakcie zając stało się coś nieprawdopodobnego – wyrósł mu ogon. Marcus przerażony uciekł do biura woźnego. Nie było tam Mr Zhu, tylko banda rówieśników wrogo nastawiona do chłopaka. Skopali mu tyłek. Wkurzony Marcus pobiegł do basenu. Przełamał swój lek i wskoczył do akwarium wodnego. W wodzie przeniósł się do surrealistycznego, chińskiego wymiaru, w który zobaczył Mr Zhu w skórze świni oraz małpiego króla. Wizje nakierowały go na swoje prawdziwe pochodzenia. Marcus wyszedł z wody jako Książę Małp, w małpiej skórze (prawdziwej). Korzystając z nowo ujawnionych mocy, poleciał na chmurce skopać tyłki szkolnym łobuzom. Znikąd pojawił się Batman i Robin. Nietoperz rzucił w małpiego chłopa batrangiem. Ten uciął mu głowę. Wypadek jest domniemanie groźny, ponieważ małpi książę jest żywy i normalnie się z nimi komunikuje.

Batman #120

Batman został uratowany przez detektyw. Pomogła mu opuścić kostnicę w worku po zwłokach. Zabrała go do swojego mieszkania. Nie właczała światła, ponieważ Bruce uznał, że w ten sposób szybciej odzyska swoje oczy. Tak nie było. W międzyczasie Luthor aktywował swoją zbroję, pierwotnie przeznczonej dla Bruce’a jako prezent, jeśli ten dołączy do jego Batman Inc, żeby stawić czoła Abyssowi atakującemu za pleców.

Batman nie marnował czasu na dochodzenie do ładu. Udał się do więzienia, w którym przebywają członkowie Batman Inc. Chciał dowiedzieć się, dlaczego pracują dla Luthora. Jego obecność zauważają strażnicy. Otworzyli ogień w stronę Nietoperza uznając, że chce im pomóc w ucieczce. Na dachu więzienia wznowił z nimi dialog. Okazało się, że członkowie Batman Inc są kontrolowanie przez Abyssa. Wróg przejął potajemnie organizację Luthora, chcą wyeliminować łysego z gry. Batman nie musi samotnie stawiać im czoła na dachu więzienia. W porę pojawia się Luthor.

Detective Comics #1051

Mr Nakano, burmistrz, udaje się do wieży Arkham, żeby osobiście poznać skuteczność działania Dr Weara. Szef placówki jest zmieszany sytuacją, jak i problemami na linii Pingwin-źródło nowych substancji w Gotham. Przed zbliżającą się rozmową z burmistrzem, poznajemy sukces terapii zakładu – jest nim Psycho Pirate. Kontroluje on emocje więźniów poprzez monitoring. Na czas wizyty wycisza pacjentów oraz wprawia ich w stan euforii. Jednak pacjentów było zbyt dużo, żeby móc zapanować na wszystkimi. Wycieńcza to Psycho Pirata. Upada on nieprzytomny na ziemię. Więźniowie wracając do pierwotnego stanu, agresywnego. Zachodzi bunt w więzieniu. Krew się leje po ścianach. Na szczęścia już po wizycie Nakano. Waer wybudza Psycho Pirata. Kontroler emocji zaprowadza porządek, wprowadzając wszystkich w stan snu.

Justice League Incarnate #4

Komiks rzucił nowymi faktami na dotychczasowe Kryzysy. Wydarzeniami manipulowała Wielka Ciemność wysługująca się Barbatosem, Anty-Monitorem czy Superboyem-Prime. Wyjątkiem jest jeden kryzys – Final Crisis. Darkseid był świadom większej mocy, o istnieniu której nikt nie zdawał sobie sprawy. Chciał posiąść jej moc. W tym celu wywołał Finałowy Kryzys. W planie przeszkodził mu Batman.

Darkseid raz jeszcze zapragnął posiąść moc Wielkiej Ciemności. Dotychczasowe działania przybliżyły go do bezpośredniego starcia mające miejsce w tym celu. By zyskać przewagę w walce, odebrał nawet część mocy Dr Multiwersum. To nie wystarczyło, aby pokonać Pustą Rękę, inaczej zwaną prawą ręką Wielkiej Ciemności. Cała siła Darkseida legła pod naporem przeciwnika. W międzyczasie Wielka Ciemność przejęła kontrolę nad Flashpointowym Batmanem (unicestwił go wtedy Darkseid), a bohaterowie przebywający na Ziemi-Omega zostali zaatakowani przez ich sojuszników, którzy przebywali wcześniej na placówce przejętej przez Oriona – obecnie kontroluje ich Wielka Ciemność.