Drowned Earth

Justice League #10 – Wstęp

Wonder Woman, Aquaman i Fire Storm prowadzą misję eksploracyjną na terenie Arktyki. Poszukiwania doprowadzają ich do porzuconego statku Posejdona. Podczas przeszukiwania wraku, natrafiają na ślad obcej cywilizacji, która uwalnia ogromne pokłady energii. Wyłania się odpowiednik kosmicznego Krakena. W kontakt fizyczny wdaje sięz nim Fire Storm, który natychmiast zostaje zamieniony w podwodną kreaturę.

Aquaman zostaje uprowadzony przez Krakena. Jednak jego ciało nie zmienia swojej formy. Okazuje się, że Aquaman został uprowadzony przez trójkę kosmicznych bóstw nazywających siebie „Triumvirate of Sea Gods”. W skład bóstw chodzą: Captain Gall, Commander Drogue oraz Fleet Admiral Tyyde. Aquaman początkowo ma przyjazne zamiary. Jednak szybko one się kończą. Okazuje się, że bóstwa przybyły w złowrogich zamiarach. Chcą przejąć ziemię. W tym celu Admiral Tyyde rozkazuje Drogue zatopić ziemię. Komandor uwalnia toksyczne fale, które zatapiają cały glob, a wszystkie osoby, które mają fizyczną styczność z wodą, natychmiast zostają zamienione w morskie kreatury.

Aquaman #41 – Tie-in

Akcja dzieje się 6 godzin po wydarzeniach z „Justice League #10”. Mieszkańcy Atlantydy zostają kolejno przemienieni w morskie kreatury po styczności z pobliską wodą. Okazuje się, że Atlantyda jest w trakcie zatapiania wodami wytworzonymi przez Drogue. Mera używa swoich zdolności, aby odpędzić wodę od Atlantydy i dać czas jej mieszkańcom na ewakuację. Pobliski wybuch rozprasza Merę, która traci panowanie nad swoimi umiejętnościami. Atlantyda zostaje zatopione, a jej mieszkańcy przemienieni.

Cało wychodzi Mera, która instynktownie zabezpieczyła swoje ciało kinetyczną barierą. Udaje się do wieży, w której przebywa uwięziony Ocean Master. Mera uwalnia swojego wroga i prosi go o pomoc. Ten bez chwili zastanowienia, przyjmuje propozycję.

Justice League/Aquaman: Drowned Earth Special #1 – CZĘŚĆ PIERWSZA

Historia rozpoczyna się krótką retrospekcją. Atlanta, matka Arthura, musiała opuścić rodzinę, kiedy jej syn był młodym chłopcem. Atlanta nie miała innego wyboru. W przeciwnym razie zagrożone byłoby nie tylko jej życie, ale i bliskich.

Sytuacja na świecie pogarsza się z każdą chwilą. Jim Gordon stara się uratować każdego, kogo może. Z pomocną dłonią odwiedza go Batman pod postacią hologramu. Bruce prosi komisarza, by skrył się wraz z resztą ocalałych. Fale przeklętych wód dosięgają jedną z osóba, która następnie popycha Jima w objęcia oceanu. Gordon natychmiast dołącza do grona przemienionych kreatur.

Tymczasem Batman znajduje się w Hall of Justice. Wzywa Miss Martian, która pomaga mu w komunikacji z resztą członków ugrupowania. Batman kontaktuje się z Supermanem. Lois została ukryta w Fortecy Samotności, a Metropolis jest chronione przed falami oceanu przez specjalnie zaprojektowaną ścianę autorstwa S.T.A.R. Labs. Tymczasem w ewakuacji pomaga Flash, który przy odpowiedniej prędkości jest w stanie uniknąć kontaktu z przeklętymi falami.

Atlantyda jest stracona. Jedyną ocalałą została Mera. Udaje się do najwyższego punktu królestwa, w którym przetrzymywany jest Ocean Master. Mera uwalnia go, nawiązując tymczasowy sojusz.

Przenosimy się do siedziby . Na miejscu pojawia się Black Manta. Okazuje się, że obcy bogowie nawiązali sojusz z Legion of Doom.

Mury obronne Metropolis zostają zniszczone. Miasto zostaje zalane. Superman i Flash udają się do Atlantydy, żeby powstrzymać najeźdźców. Nawiązuje się walka pomiędzy Supermanem a Commander Drogue. Drogue w skrócie przybliża Clarkowi ich zamiary, a następnie chwyta go za gardło.

Powracamy do siedziby . Aquaman korzysta ze swoich mocy, żeby skontaktować się z Merą. Królowa Atlantydy wraz z Ocean Master uciekają z królestwa. Ocean Master przybliża Merze legendę o Arionie. Okazuje się, że legenda nie jest zmyśloną powiastką, ale faktem historycznym. Dawna przyjaźń Ariona i Posejdona owocowała stworzeniem broni o nazwie „Tear of extinction”. Mera planuje wykorzystać broń do ocalenia świata. Przeszkadza im w tym Captain Gall. Ocean Master poświęca się, aby umożliwić Merze ucieczkę.

Superman zostaje pokonany. Drogue rzuca ziemskiego bohatera w obcięcia oceanu. W ostatniej chwili ratuje go Flash. Tymczasem Batman odsyła Miss Martian do Tytanów, którzy prowadzą ewakuację.

Powracamy do Blood Reef. Obcy bogowie odbierają moce Aquamanowi i wręczają je Black Manta.

Justice League #11 – CZĘŚĆ DRUGA

Batman korzysta z Jarro, małego fragmentu Starro, do komunikacji z pozostałymi członkami Ligi Sprawiedliwych. Superman informuje przyjaciela o tragicznej pozycji. Clark został pozbawiony mocy z komórek przez Sea Gods, natomiast Flash stale korzysta ze Speed Forcy, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się zarazy w jego organiźmie, na skutek kontaktu z wodą. Na ratunek przybywa im Mera, która korzysta z mocy reliktu.

Obcy Bogowie chcą przeprowadzić egzekucję Aquamana. Arthurowi udaje się uwolnić z więzów. Co sił próbuje zgładzić przeciwników. Bezskutecznie. Dawny król Atlantydy zostaje obezwładniony i rzucony w przepaść. W ostatniej chwili ratuje go Wonder Woman. Dwójka członków Ligi Sprawiedliwych korzysta z klucza zdobytego przez Arthura, z pomocą którego mogą dostać się do Posejdona.

Mera, Superman i Flash trafiają do grobowa Arona położonego pośrodku pustyni. Trucizna w ciele Flasha zaczyna coraz szybciej się rozprzestrzeniać. Przemieniona zostaje połowa jego twarzy. Nawet Speed Force nie jest w stanie wiecznie ochraniać go przed nieuniknioną klątwą. Tymczasem Arthur i Diana docierają do cmentarzyska bogów.

Mera wraz z przyjaciółmi docierają do centralnego punktu grobowca Arona. Okazuje się, że Tear of Extiction zostało skradzione. Posiadaczem ostatecznej broni jest Black Manta, który informuje pozostałych o swoim sojuszu (i Legion of Doom) z obcymi Bogami.

Wonder Woman i Aquaman odnajdują Posejdona. Upadły Bóg nie jest skory do współpracy. Wyśmiewa prośbę Arthura o pomoc. W odpowiedzi Posejdon przebija Aquamana swoim trójzębem.

Kryzysowa sytuacja następuje w Hall of Justice. Do wnętrza zabezpieczonej kryjówki dostaje się Legion of Doom.

Aquaman #42 – Tie-in

Aquaman zostaje przebity przez Posejdona jego trójzębem. Jednak Arthur nie ginie.

Arthur tego trafia do nieznanego mu miejsca wypełnionego morzem krwi. Na początku przygody pojawia się pod dziecięcą postacią na pokładzie kierowanym przez jego ojca. Po chwili Arthur wraca do dorosłej wersji. Dalsza podróż kieruje go przeciw jego bratu, Ocean Master, oraz Black Manta. W trakcie potyczek pomaga mu Mera, która wręcza mu dawny trójząb.

Całość przygody pomaga Arthurowi w odzyskaniu nadziei. Po wszystkim Arthur powraca do rzeczywistości. Okazuje się, że jego ciało wyszło bez szwanku. Arthur ma jednak za złe Posejdonowi, że ten nie pomógł mu. Natychmiast uderza Posejdona w twarz.

Justice League #12 – CZĘŚĆ TRZECIA

Manta wraz ze swoją armią nacierają na siły Mery. Manta wykorzystuje swoje nowe moce, aby wpłynąć na przemianę Barry’ego.

Luthor wraz z Cheetah docierają do Totality. Tymczasem pozostali członkowie Legion of Doom poszukują Batmana. Nietoperz nie ukrywa się długo przed kryminalistami. Wyburza dziurę w ścianie, samemu znajdując się w zbroi Luthora.

Diana i Arthur konfrontują się z Posejdonem. Okazuje się, że akta przebicia Aquamana trójzębem Posejdona nie był złowrogim zamiarem. Stary bóg oceanów chciał napełnić Aquamanem mocą niezbędną do walki z obcymi bogami. Niestety odebranie Arthurowi mocy przez Mante uniemożliwiło to mu.

Batman dociera do Luthora z Jokerem, jako zakładnikiem. Luthor jednak nie przejmuje się Nietoperzem. Wręcz wyśmiewa, że ten przywdział stary prototyp jego zbroi. Luthor wraz z Cheetah uciekają z Hall of Justice, zabierając ze sobą Totality.

Mera nie poddaje się. Szarżuje na Mante i jego ekipę. Okazuje się, że miecz, w którego jest posiadaniu Mera, ma moc zdolną zgładzić przeklęte wody. Manta wraz z resztą drużyny wycofują się.

Graveyard zostaje zniszczone. Arthur i Diana w ostatniej chwili opuszczają miejsce. Przed ucieczką, Posejdon przekazuje Aquamanowi swój trójząb wraz z instrukcjami. Stary Bóg Oceanów postanawia zostać w Graveyard. Tym samym Posejdon odchodzi z tego świata.

Pozaziemscy Bogowie oceanów są zaniepokojeni ucieczką Aquamana i Wonder Woman z Graveyard. Manta przekonuje ich do uwolnienia z głębin mórz Death Krakena.

Aquaman Justice League Drowned Earth #1 – FINAŁ HISTORII

Mera, Superman i Flash ostatkami sił próbują powstrzymać napór wroga. Z odsieczą przybywa Aquamana i Wonder Woman. Dwójka bohaterów informuje pozostałych przyjaciół o swoim planie. Arthur chce dotrzeć do obcych bogów i oddać im trójząb Posejdona. Mera nie jest przekonana do jego planu. Aquaman uświadamia ukochaną i przekłamanej prawdzie. Jest święcie przekonany, że istnieje cień szansy na dogadanie się z obcymi bogami.

Bohaterowie płyną do kryjówki Sea Gods. Na ich drodze staje niebezpieczny potwór znany jako The Death Kraken.

Wonder Woman udaje się do jądra ziemi. Postanawia uruchomić machinę, która uwolni wieże Atlantydy mogące przełamać bariery Sea Gods. CHeetah stara się pokrzyżować plany amazonki. Na miejscu pojawia się jednak pomoc. Jest nim Batman, który obezwładnia Cheetah i razem z Dianą wznoszą wieże Atlantydy.

Wieże przełamują bariery Sea Gods. Obcy bogowie wykorzystują Krakena do zniszczenia łodzi bohaterów. Aquaman jest zdesperowany do zgładzenia bogów. Wstrzymuje sie jednak z tą decyzją. Wieże Atlantydy przebudzają w nim resztki jego mocy. Nie chce podążać krwawą drogą. Raz jeszcze próbuje dotrzeć do najeźdźców, którzy chcą zmusić potwora, by ten swoimi mackami dotknął ziemskich wód i skaził je. Wonder Woman i pozostali bohaterowie co sił starają się go powstrzymać.

Aquamanowi udaje się napełnić naczynie mocą. Przekazuje je Merze, która dzieli się ze światem swoją wizją. Rozprasza to uwagę Sea Gods. Część z nich przekonana jest o autentyczności jej zamiarów. Aquaman wkracza na pokład Sea Gods. Oddaje w ich ręce trójząb Posejdona tłumacząc, że w przeszłości zostali oszukani przez prawowitego posiadacza broni, i że prawnie im się ono należy.

Obrót sytuacji nie podoba się Black Manta. Zagorzały przeciwnik Aquamana zabija Sea Gods, z którymi dotychczas współpracował. Przejmuje kościstą koronę, która służy do kontroli Death Kraken. Luthor stara się przekonać wspólnika, że oceany nie są ich celem, i żeby się wycofał. Manta ma jednak w poważaniu jego słowa i nie zwraca na nie uwagi. Obca Bogini Mórz, przed śmiercią, zwraca Aquamanowi jego moce. Arthur jest w stanie na nowo kontrolować zwierzęta morskie, w tym wszystkich ziemskich bohaterów, którzy w wyniku skażenia wód, zostali w nie przemienieni. Tym samym szala zwycięstwa przechyla się na stronę ziemskich bohaterów.

Aquaman prosi Merę, by ta stawiła czoło Death Krakenowi. Arthur osobiście chce wyrównać rachunki z Black Mantą. Podczas starcia okazuje się, że Manta nie ma kontroli nad Death Kraken. Bestia koncentruje się na swoim celu, którym było zniszczenie ziemi. Aquaman nie pozostaje temu obojętny. Zmienia kurs statku Sea Gods. Kieruje go wprost w środek Death Krakena. Bestia zostaje zniszczona.

Akcja kontynuowana jest kilka dni później. Ziemia i jej mieszkańcy wracają do normalności. Atlantyda kontynuuje proces odbudowy. Mera zastępuje miejsce Aquamana w szeregach Justice League. Sam Arthur uznawany jest za martwego. Jednak na ostatniej stronie możemy zobaczyć jego ciało znajduje się na brzegu obcego wybrzeża.