Streszczenia zeszytówek DC z 18.01.2022

Superman: Son of Kal-El #7

Chłopak Jona wdraża go w grupę Truth. Grono składające się z anonimowanych osób, ukrywających tożsamość przed pozostałymi, działająca w dobrym celu. Jon nie zdąża wdrożyć się w struktury, ponieważ do Metropolis nadciąga bestia. Chłopak rusza w jej kierunku na konfrontację. Sytuacji przygląda się prezydent Bendix, prosząc Luthora o przyznanie mu zgody na działanie w terenie.

Jon próbuje pokojowych metod w kierunku potwora. Sytuację polepsza obecność Jacksona, prosperującego Aquamana. Bestia cierpi w skutek konsekwencji zanieczyszczeń oceanów. Jon korzysta z urywków mocy, żeby przyswoić sobie wszystko. Jednak Bestia zostaje zaatkowana przez grupę Bendixa, Gamora. Jon szybko został oszołomiony, co dało im wolną ręka do działania. Dobrze radzili sobie w starciu z bestią. Do momentu aż bestia nie kontratakowała. Jeden z czwórki Gamory został poważnie ranny.

Aquaman: The Becoming #5

Deliah próbuje przekonać Jacksona, brata, by ten na stałe pozostał w Xebel. Nie chce, żeby brat dążył śladami Aquamana. Jako powód podaje Merę, które wśród rodaków uchodzi za zdrajczynię nie potrafiącą spełnić swojego obowiązku. Pogawędka zostaje przerwana kradzieżą pojazdu przez tutejszych złodziejaszków. Rozbijają się po mieście, stwarzając zagrożenie. Jackson i Deliah niszczą pojazd, zatrzymując jego upadek przez zranieniem dzieci. W międzyczasie matka Jacksona zdobyła plany centralnego budynku Xebel, w którym odbędą się narady z Merą. Kradzież danych nie była prosta. Okazuje się, że zebranie będzie zasadzką, byle odstrzelić Merę. Jackson nie chce dopuścić do tego.

Nightwing #88

Grayson wraca z porannego patrolu. Przyniósł posiłek dla Haley i Barbary. Gordonówna oznajmia, nie prosimy, chłopakowi, że razem z nim pójdą (wliczając psiaka) na dobroczynną akcję do doków. Tamtejsza akcja charytatywna jest okazją dl najemników Blockbustera, żeby zabić Graysona. Jest dwóch strzelców. Pierwszy z nich, GunBunny, została powstrzymana przez Starfire i Wonder Girl. Nie udało się na czas znaleźć drugiego strzelca. W ostatnich sekundach Graysona ocalił Wally. Speedster zabrał przyjaciela do kryjówki Mr Terricia, który wręczył Graysonowi unowocześniony strój, kuloodporny. Wally wraca z Graysonem do doków, wdają się w ostrą wymianę z oprychami Blocbustera – przyszli większym gronem pod nieobecność Graysona. W międzyczasie drugiego strzelca odnajduje dawno nie widziany Heartless – oprycha pozbawia najemnika serca.

Detective Comics #1049

Pierwszy dzień pracy Kate (Batwoman) jako Dr. Flow w wieży Arkham. Nawiązuje kontakt z tutejszą terapeutką. Prowadzi ją bezpośrednio do pacjentów. Kate spotyka znanych jej przestępców. Nie może uwierzyć w zmianę jaką przeszli. Pierwsze spotkanie z Manuelem zakrapiało o mnóstwo trupów, obecnie przestępca jest spokojny, bawi się w wycinanki i prosi ja o klej.

Kate nie traci więcej czasu. Przeszpieguje placówkę. Odnajduje celę, w której przebywa Helena (Huntress). Sojuszniczka nie chce z nią iść. Czuje się dobrze w celi. Natomiast ostrzega Kate przed ukrytym alarmem. Po paru sekundach pojawia ię kilkudziesięciu strażników. Kate udaje się uciec w wirze akcji. Wraca do siedziby Oracle. Grayson robi jej wyrzuty, że Helena nie wróciła z nią. Jednak wszyscy się zgadzają, że potrzebują więcej czasu na zbadanie metod leczenia pacjentów – co działa tutaj, co nie działało w tradycyjnym Arkham?

Suicide Squad: King Shark #12

King Shark i Defiance włamują się do Belle Reve. Żądają audiencji u Waller. Nanaue składa kierowniczce propozycję nie do odrzucenia – wolność dla Defiance z usunięciem ładunku wybuchowego w zamian za włączenie King Sharka do Suicide Squad (z własnej woli, z możliwością dobierania sobie misji). Waller zgadza się na warunki. Deafiance jest wolną kobietą, wraca na stare śmiecie, po drodze czyszcząc posąg Nightwinga jako zadośćuczynienie za dawna czyny. King Shark wpada po Defiance i zabeira ją na Hawaje, gdzie ma misję do zrobienia. Komiks kończy się wglądem w przyszłość. Przyszłość posiadającą Legion of Super-Animals z King Sharkiem na czele.

Blue & Gold #5

Boster i Blue walczą z Omnizon, przedstawicielką obcego gatunku kryjącą się wcześniej w tłumie ludzi czekających w kolekcje do dwójki bohaterów. Walka jest zażarta, nie pędząca w żadną stronę. W trakcie walki Omnizon kilkukrotnie wykrzykuje, że prawnie należy się jej gatunkowi ziemia. O co chodzi? Nikt nie ma pojęcia. walka zostaje przerwana niespodziewaną interwencją Rip Huntera. Omnizon uspokaja żądzę, zabiera ze sobą dwójkę bohaterów. Na ziemi zostaje cała reszta. Trixe pyta się Huntra, o co mogło chodzić Omnizon. Bohater z przyszłości zna jej żądania i zgadza się, że częściowo są one uzasadnione.

Omnizon zabrała Bostera i Beetle na swoją planetę. Postawieni zostają przed tronem jej ojca. Władca powołuje się na prawa do ziemi przekazane mu setki tysięcy lat temu, zanim po ziemi dreptał ludzki gatunek. Booster podważa słuszność jego rządów, odmawiając tym samym złożenie pokłonu. Rozwścieczyło to ojca Omnizon na tyle, że skazał ich na walkę na śmierć i życie.

Black Manta #5

Komiks rozpoczyna się retrospekcjami z przeszłości Black Manta. Wspominki przedstawiają malutkiego BLack Manta z zajawką rosnącą z każdym wiekiem. Do chwili obecnej. W teraźniejszości Manta realizował wcześniej postawiony plan, przerwany pojawieniem się droida kontrolowanego przez Raya. Interwencja robota skończyła się postrzeleniem przyjaciółki Manty. Tę udało się uratować magicznymi czarami. Manta dotarł do leża Devila Raya, gdzie planuje wykuć nowy trójząb. Dalsza część planu? Wybić mieszkańców Altantydy i wznieść królestwo z nowym trójzębem, obejmując władzę.

Batman: The Knight #1

Seria stanowiąca pomoc pomiędzy tragedią z dzieciństwa Bruce’a, a jego Nietoperzym dziedzictwem. Akcja rozgrywa się na dwóch płaszczyznach: kilka lat po zabójstwie Państwa Wayne’a, obserwujemy rozmowę psychiatryczną Hugo Strange’a z Bruce’m. Wywiad wprowadzający nas w retrospekcje zaczynające się w dzieciństwie głównego bohatera. Młody panicz nie radzi sobie w szkole. Ulega emocjom, broni słabszych dotkliwie raniąc napastników. Alfred kombinuje, żeby naprostować swojego młodego pracodawcę na właściwą drogę. Częściowo udaje mu się to. Bruce zgłębią książkową wiedzę z domowej biblioteczki, mocniej angażuje się w ćwiczenia fizyczne pod okiem profesorów. Pomaga mu przyjaciółka Dana, z którą łączy go coś więcej.

Bruce nie może oddać się nauce całkowicie. Z tyłu głowy ma żądzę zemsty, chęć niesienia pomocy innym. Chce zostać w przyszłości funkcjonariuszem GCPD. Olewa egzaminy szkolne twierdząc, że marnują one jego czas – szkoła powinna uczyć, nie sprawdzać czy się nauczyło. Po szkole uczęszcza do podziemnego klubu sztuk walk. Idzie mu całkiem nieźle. Jeden z wieczorów został rozgromiony przez GCPD. Policja złapała Bruce’a na „gorącym uczynku”. Z posterunku odebrał go Alfred, robiąc mu emocjonalny wyrzut sumienny. Komiks kończy się rozmową z Hugo Strange’m, rozmowę z którym poleciała Bruce’owi Dana. Miliardem zgodził się na rozmowę z ciekawości, nie wiążąc z nią nic większego. Konwersację skończył stwierdzeniem opuszczenia Gotham wiedząc co chce robić dalej.

Wonder Woman #783

Komiks rozpoczyna się krótką wstawką w domu Edgara Cizko. Telepata wybrał swojego rycerza, którego właśnie zaprzysięga. Nieznana nam jest tożsamość rycerza, znamy tylko jego przydomek – Shining Knight.

Lustrzane klony Wonder Woman szarżują ziemię. Ettcie udało się namierzyć źródło sygnału. Powiadomiła o tym Dianę. W chwili przekazania informacji spotkały Trevora. Krótka chwila emocjonalnego spotkania zostaje przerwana pojawieniem się Shining Knighta. Rycerz natychmiast przechodzi do zażartej walki. Diana bawi się swoim przeciwnikiem do czasu przybycia lustrzanych klonów. Łączą wtedy szyki i wspólnie niszczą fale wroga. Tymczasem Hipplotya próbowała skontaktować się ze swoją córka. Komunikat przechwycił klon, grożący królowej, że ją odnajdą i zabiją. Zezłoszczona Hippolyta zniszczyła lustro komunikacyjne.