We Are Yeasterday
„We Are Yeasterday” to pierwsze wydarzenie w linii wydawniczej „DC All-In” będące crossoverem dwóch serii: „Batman/Superman. World’s Finest” i „Justice League Unlimited”. Scenarzystą wydarzenia jest Mark Waid, którego rysunkowo wspierają: Claytona Henry’ego (Batman/Superman: World’s Finest) i Travisa Moore’a (Justice League Unlimited) z kolorystyką od Tamry Bonvillain. Głównym antagonistą wydarzenia jest Gorilla Grodd, który przywraca Legion Zagłady z czasów świetności – Wspólnie chcą nie tyle pokonać Ligę Sprawiedliwości, co podbić ziemię. Wydarzenie jest następstwem „Absolute Power” oraz podbuodwą do kolejnych „imprez” w komiksowym świecie DC!
Podbudowa wydarzenia
Przed wydarzeniem warto zapoznać się z „Absolute Power”, ponieważ w wyniku tych wydarzeń Grodd otrzymuje nowe zdolności, które okazują się kluczem do rozwoju wydarzeń w „We Are Yeasterday”. Również warto przeczytać „Justice League Unlimited #1-5”, ponieważ wprowadzona zostaje postać, która jest istotna w planach Grodda.
Streszczenie głównego wydarzenia
Batman/Superman. World’s Finest #38
Wydarzenia rozgrywaja się w przeszłości. Hal Jordan testuje jeden z odrzutowców Bruce’a Wayne’a. Dochodzi do wypadku, przez który Hal Jordan ląduje w mieście Goryli. Była to część planu Grodda, który przejął władzę w Gorilla City i tym aktem przemocy chciał wywołać globalny konflikt z USA. Batman, Flash i Superman interweniują, ale sytuacja nie sprzyja bohaterom. Grodd używa Titano z kryptonitem, aby osłabić Supermana, a następnie przejąć nad nim kontrolę. W tym czasie Batman uwolnił z więzienia Hala Jordana i Salavotra, pierwotnego króla goryli. Wspólnie pokonali Grodda, a dzięki Flashowi Superman odzyskał świadomość. W więziennej celi Grodd został odwiedzony przez siebie samego z przyszłości.
Justice League Unlimited #6
Wydarzenia dzieją się w teraźniejszości. Z retrospekcji poznajemy cały plan Grodda, który możemy opisać następująco:
- Grodd otrzymał zdolności Marsjanina po „Absolute Power”.
- Grodd wykorzystał naiwność Air Wave’a, aby użyć chłopca do inwigilowania Ligi od środka.
- Grodd wykorzystał zdolność kontrolowania polimerów Air Wave’a, żeby podróżować w czasie.
- Grodd odtworzył Legion Zagłady sięgając po klasycznych złoczyńców z ich najlepszych okresów kariery m.in. Luthor, Joker, Sinestro, Captain Cold czy Scarecrow.
- Grodd ujawnił Air Wave’owi prawdziwe zamiary. Wywiązała się między nimi walka, podczas której zginął chłopak trafiony laserem ze specyficznej broni.
- Liga Sprawiedliwości trafiła na sygnał Air Wave’a przed jego śmierciom. Z hukiem wparowali do kryjówki Grodda. Na miejscu znajduje się pełen Legion Zagłady, a Goryl cieszy się z obecności Ligi (zasadzka?).
Batman/Superman. World’s Finest 2025 Annual
Grodd z przyszłości przejął kontrolę nad wersją siebie z przeszłości. Utworzył Legion Zagłady w skład, którego weszli: Luthor, Bizarro, Captain Cold, Cheetah, Scarecrow, Sinestro, Black Manta i Joker. Grodd przekonał złoczyńców do współpracy nakreślając im przyszłość – ich porażki były motywujące do działania. Złoczyńcy podzielili się w małe oddziały. Ich zadaniem było odwracanie uwagi członkom Ligi Sprawiedliwości. W tym czasie Grodd pracował nad technologią tachionów, dzięki której złoczyńcy mogli przenieść się do jego czasów. Liga powstrzymała kilkoro złoczyńców (m.in. Cheetah została schwytana), ale podczas finałowej potyczki złoczyńcy przenieśli się w czasie, a Dick Grayson został przeniesiony w czasie.
Batman / Superman: World’s Finest #39
Batman, Robin i Superman trafiają do przyszłości, gdzie spotykają dorosłego Dicka Graysona. Fizyczny kontakt z jego przyszłym „ja” powoduje zaburzenia linii czasowej. Zaskoczenie Supermana rośnie, gdy odkrywa, że Lois Lane posiada supermoce i nosi strój Superwoman. Na tym nie kończą się anomalie – technologia wykorzystywana przez Scarecrowa i Sinestro wywołuje kolejne zakłócenia czasowe. Batman, Robin i Superman najpierw udają się do Jaskini Batmana, gdzie spotykają Alfreda, a następnie do Fortecy Samotności, by skorzystać z technologii umożliwiającej podróż w czasie. Supermanowi udaje się powstrzymać Stracha na Wróble, jednak Sinestro sięga po tajemniczą broń i wysyła całą trójkę bohaterów do nieznanej rzeczywistości.
Justice League Unlimited #7
Legion Grodda rozrzuca superbohaterów po różnych epokach np. Firestorm trafia do prehistorii, gdzie zostaje zaatakowany przez dinozaura, a Oliver Queen i Wally West lądują na Dzikim Zachodzie. Grodd wykorzystuje nieobecność Ligi Sprawiedliwości, by odnaleźć szczelinę omega – pęknięcie w czasoprzestrzeni, które powstało w „DC All In Special #1” po śmierci Darkseida i dało początek tzw. Absolute Universe. Mając fragment Apokolips, Grodd próbuje sięgnąć po boską moc. Między złoczyńcami dochodzi do konfliktu, z którego zwycięsko wychodzi właśnie Grodd. Air Wave kontaktuje się z rozproszonymi w czasie superbohaterami i prosi każdego z nich o przekazanie części swojej mocy. Dzięki niej, w ostatniej chwili udaje mu się powstrzymać Grodda, przywołując do pomocy bohaterów z alternatywnych rzeczywistości – m.in. Batmana z przyszłości (Batman Beyond) i Aquamana z harpunem zamiast dłoni.
