Joker War

Batman #95 – część 1

Wojna Jokera rozpoczyna się krótką retrospekcją za życia Alfreda. Batman jest na tropie szału morderczego Jokera. Klaun zostawia za sobą ciała zmarłych wizualnie przypominające jego samego.

Wracamy do czasów współczesnych. Atak Jokera właśnie się rozpoczął. Batman przemierza tunele Gotham kolejno gładząc sojuszników Jokera. Walka jest zacięta, niekiedy krwawa. Tymczasem Punchline zakradła się do firmy Wayne’a i naszpikowała Luciusa zatrutymi igłami, co umożliwia jej kontrolę nad nim. Po co? Dzięki temu była w stanie wykraść najbardziej skrywane tajemnice Wayne’a.

Gdy sojusznicy Jokera atakują czułe punkty Batmana, sam klaun zmierza do banku w Gotham, aby ogołocić Wayne’a z jego pieniędzy.

Batman wraca do swojej kryjówki. Czeka tam na niego Punchline. Walka nie trwa długo ponieważ po chwili aktywowana zostaje trucizna sporządzona przez nią. Chwilę wcześniej jesteśmy świadkami debiutu nowego stroju Nietoperza, który zdążył wywołać niemały szum kiedy projekty za sprawą alternatywnej okładki trafiły do sieci. Oszołomiony Batman opuszcza kryjówkę. W tym celu wykorzystuje powstałą dziurę w ścianie. Nie była to jednak droga ucieczki. Zniszczenie powstało na skutek ataku z batsamolotu, który jest pod kontrolą nemezisa Batmana.

Batman #96 – część 2

Komiks zaczyna się wizją przyszłości w głowie Bruce’a. Batman korzysta z nowego uniformu działając w biały dzień. Pojazd, którym przemierza miasto, automatycznie informuje przechodniów za pomocą bat-sygnału, aby uważali na przejściu dla pieszych, kiedy Batman rusza w akcję. Rycerz Gotham spieszy, żeby powstrzymać Mr Freeze i jego synów. Chłopcy zamrażają Nietoperza. Nie udaje im się go na długo zatrzymać. Pojazd aktywował nagrzewanie. Bruce uwalnia się z lodu i powstrzymuje opryszków. Bruce wrócił do domu, gdzie czekał na niego Alfred. Po krótkiej wymianie zdań Alfred zaczyna zachowywać się nie swojo. Wykręca kark, a głos zostaje zastąpiony śmiechem Jokera.

Właśnie w tym momencie Bruce wybudza się ze snu. Obok niego stoi Harley. Dawna kochanica Jokera wyjaśnia Batmanowi, że był on nieprzytomny przez 3 dni. W tym czasie Joker przejął miasto. Wszystkie gangi przyłączyły się do niego. Joker ustanawia prawo i robi, co żywnie mu się podoba.

Batman nie odzyskał pełnej świadomości. W dalszym ciągu poddany jest toksynom Jokera. Co i rusz jest przekonany, że Alfred jest żywy. Świadczą o tym bezpośrednie zwroty do lokaja. Bruce zostawia Harley samą i rusza na poszukiwania Gotham. Po drodze rozprawie się z małym gronem zwolenników klauna.

Batman dociera do pobliskiego kina, gdzie wyświetlana jest autorska produkcja Jokera dedykowana Zorro. Film ma symbolizować ważną dla Bruce’a noc. Na sali jest pełno trupów, które uprzednio zostały naszpikowane toksyną Jokera. Na ekranie kinowym wyświetla się transmisja Jokera. Klaun informuje odwiecznego rywala, że wygrał i że wpadł w jego pułapkę. W tym momencie uaktywnia się trucizna z trupów, po czym wstają one niczym armia zombie.

Tie-iny

Nightwing #70-75

Grayson uporał się z problemami z Talonami. Jest w posiadaniu kryształu, który stosowała doktor Sów do manipulowania wspomnieniami Rica. Niestety Ricowi brakuje doświadczenia w operowaniu kryształem, aby samemu uporządkować sprawy w głowie. Wraca do mieszkania, w którym czeka na niego Bea. Ric odwiesza kryształ i udaje się z Bea, żeby troszkę odsapnąć.

Joker przybywa do Bludhaven. Jego cel jest znany. Wpierw atakuje jednego z Nightwingów, aby o sobie dać znać. Następnie odnajduje mieszkanie Rica. Zakrada się do niego i kradnie kryształ.

Ric i Bea przebywają w barze. Chwila spokoju zostaje zakłócona dźwiękami potyczki z zewnątrz. Ric opuszcza bar, żeby uporać się z zagrożeniem. Podczas potyczki odnajduje kartę Jokera. Ric jest zaniepokojony wskazówką Jokera. Odrzuca kartę pozbawiając wzroku przeciwnika. Po skończonej potyczce szybko wraca do Bea’yi.

Bea została sama w barze. Tak się mogło tylko wydawać. Do baru wchodzi Joker. Kobieta jest zaniepokojona. Chwilę później wraca Ric po skończonej potyczce. Dawny Nightwing chciał uporać się z Jokerem jednak powstrzymuje się, kiedy widzi w rękach Jokera kryształ pamięci. Klaun używa go do potocznego przywrócenia pamięci Graysonowi.

Grayson nie jest sobą. Świadczyć może o tym chociażby nieustający, przerażający uśmiech na jego twarzy. Pełny optymizmu Ric chce przygotować dla Bea’yi kolację. Piękna chęć zostaje zakłócona brakiem kontroli nad nerwami ze strony chłopaka.

Bea jest przekonana, że Joker wyrządził jej facetowi więcej złego niż pożytecznego. Udaje się do parku, gdzie wznieca ognisko w kształcie znaku nietoperza. Na miejscu pojawia się Barbara Gordon, która zgadza się pomóc Bea’i.

Barbara odnajduje Rica na jednym z dachów w Bludhaven. Przynosi mu strój Nightwinga. Niepokoi ją dziwne zachowanie Rica. Nie ma jednak czasu na podejrzenia ponieważ na miejscu pojawia się Punchline. Nowa miłość atakuje Barbarę powalając ją na ziemię. W porę powstrzymuje ją Ric. Nie miał jednak dobrych intencji. Ric maluje swoje usta krwią Barbary. Na miejscu pojawia się Joker pełny radości, że jego rodzina (on, Punchline i Ric) są w komplecie.

Detective Comics #1022-1026

Batman został porwany przez Denta i jego okultystów. Związują go i wieszają nad kanistrem pełnym kwasów. Lina powoli opada, a Batman zostaje trawiony przez substancje. W porę udaje mu sie uwolnić i zbiec z kryjówki Denta.

O sobie daje znać Joker. Z retrospekcji okazuje się, że w przeszłości wszczepił coś Dentowi do głowy. Pomógł mu w tym Hugo Strange.

Joker zakrada się do grobowców Talonów. Uwalnia Lincolna szprycując go swoją trucizną. Mieszanka chemiczna przywraca Talona do życia dodając mu kilka cech Jokera.

Batman składa krótką wizytę Hugo Strange’owi. Następnie dociera do aktualnej kryjówki Two Face’a mieszczącej się w kościele. Rzecz można, że Denta stworzył w okół swojej osoby mini kult. Dawny obrońca prawa przygotował się na wizytę Batmana. W tym celu wykradł i przywdział jego robotyczną zbroję, w której kiedyś paradował Gordon w zastępstwie za Batmana (seria New52). Między Batmanem z Dentem wywiązuje się walka, która zostaje przerwa przez pojawienie się armii Talonów.

Dent bez chwili zastanowienia nawiązuje tymczasowy sojusz z Batmanem. Wspólnymi siłami (licząć sojuszników Denta) stają do zaciętej i krwawej walki z Talonami. Batman za główny cel obiera Lincolca. Podczas walki dowiaduje się, że został on wskrzeszony za pomocą miksturki Jokera. Całości przygląda się Joker, który z ukrycia aktywuje związek chemiczny zamrażający Lincolna.

Harvey zostaje ranny w wyniku walki. Batman przeprowadza operację na miejscu. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie urządzenie, które zabrał Strange’owi. Życie Denta zostaje uratowane. Nie obeszło się jednak bez konsekwencji. Szaleńcza strona Harveya zanika na dobre. Od teraz dominuje druga, prawnicza strona. Dent zostaje osadzony w Blackgate gdzie oferuje pomoc prawną tamtejszym więźniom.

Batgirl #47-50

Barbara spędza samotny wieczór w swoim domu. Tak jej się przynajmniej wydawało. Podczas tzw treningu wyczuwa czyjąś obecność. Rzuca w napastnika kieliszkiem wina. Okazuje się, że owym niespodziewanym gościem był Jokera. Barbara atakuje klauna. Ten przyszedł jednak przygotowany. W ręku trzyma urządzenie kontrolujące implant w kręgosłupie Barbary. Podopieczna Batmana jest bezwładna nie mogąc poruszać nogami.

Joker rezygnuje z cielesnym tortur na rzecz psychicznych. Podczas długiej rozmowy z Barbarą co rusz podpuszcza ją tekstami, które mają na celu zasianie zwątpienia w jej przeznaczenie, układy z Batmanem itp. Joker wyprowadza Barbarę na zewnątrz. Przekonuje ją tam, że wcale nie różni się od swojego brata i w pewnym momencie przejdzie na stronę zła.

Barbara jest innego zdania. Podpuszcza Jokera, że pomoże mu złamać kod do komputera Batmana. Miało to zwyczajnie odwrócić uwagę Jokera. Barbara wykorzystuje chwilę nie uwagi, aby zniszczyć implant w swoim kręgosłupie i odzyskać “kontrolę” nad swoim ciałem. Następnie wbija broń w plecy Jokera. Obydwoje leżą obok siebie bezwładny w skutek odniesionych ran.

Harley Quinn #75

Catwoman #25-26

Red Hood: Outlaw #48

Batman: The Joker War Zone