Joker War

Batman #95 – część 1

Wojna Jokera rozpoczyna się krótką retrospekcją za życia Alfreda. Batman jest na tropie szału morderczego Jokera. Klaun zostawia za sobą ciała zmarłych wizualnie przypominające jego samego.

Wracamy do czasów współczesnych. Atak Jokera właśnie się rozpoczął. Batman przemierza tunele Gotham kolejno gładząc sojuszników Jokera. Walka jest zacięta, niekiedy krwawa. Tymczasem Punchline zakradła się do firmy Wayne’a i naszpikowała Luciusa zatrutymi igłami, co umożliwia jej kontrolę nad nim. Po co? Dzięki temu była w stanie wykraść najbardziej skrywane tajemnice Wayne’a.

Gdy sojusznicy Jokera atakują czułe punkty Batmana, sam klaun zmierza do banku w Gotham, aby ogołocić Wayne’a z jego pieniędzy.

Batman wraca do swojej kryjówki. Czeka tam na niego Punchline. Walka nie trwa długo ponieważ po chwili aktywowana zostaje trucizna sporządzona przez nią. Chwilę wcześniej jesteśmy świadkami debiutu nowego stroju Nietoperza, który zdążył wywołać niemały szum kiedy projekty za sprawą alternatywnej okładki trafiły do sieci. Oszołomiony Batman opuszcza kryjówkę. W tym celu wykorzystuje powstałą dziurę w ścianie. Nie była to jednak droga ucieczki. Zniszczenie powstało na skutek ataku z batsamolotu, który jest pod kontrolą nemezisa Batmana.

Batman #96 – część 2

Komiks zaczyna się wizją przyszłości w głowie Bruce’a. Batman korzysta z nowego uniformu działając w biały dzień. Pojazd, którym przemierza miasto, automatycznie informuje przechodniów za pomocą bat-sygnału, aby uważali na przejściu dla pieszych, kiedy Batman rusza w akcję. Rycerz Gotham spieszy, żeby powstrzymać Mr Freeze i jego synów. Chłopcy zamrażają Nietoperza. Nie udaje im się go na długo zatrzymać. Pojazd aktywował nagrzewanie. Bruce uwalnia się z lodu i powstrzymuje opryszków. Bruce wrócił do domu, gdzie czekał na niego Alfred. Po krótkiej wymianie zdań Alfred zaczyna zachowywać się nie swojo. Wykręca kark, a głos zostaje zastąpiony śmiechem Jokera.

Właśnie w tym momencie Bruce wybudza się ze snu. Obok niego stoi Harley. Dawna kochanica Jokera wyjaśnia Batmanowi, że był on nieprzytomny przez 3 dni. W tym czasie Joker przejął miasto. Wszystkie gangi przyłączyły się do niego. Joker ustanawia prawo i robi, co żywnie mu się podoba.

Batman nie odzyskał pełnej świadomości. W dalszym ciągu poddany jest toksynom Jokera. Co i rusz jest przekonany, że Alfred jest żywy. Świadczą o tym bezpośrednie zwroty do lokaja. Bruce zostawia Harley samą i rusza na poszukiwania Gotham. Po drodze rozprawie się z małym gronem zwolenników klauna.

Batman dociera do pobliskiego kina, gdzie wyświetlana jest autorska produkcja Jokera dedykowana Zorro. Film ma symbolizować ważną dla Bruce’a noc. Na sali jest pełno trupów, które uprzednio zostały naszpikowane toksyną Jokera. Na ekranie kinowym wyświetla się transmisja Jokera. Klaun informuje odwiecznego rywala, że wygrał i że wpadł w jego pułapkę. W tym momencie uaktywnia się trucizna z trupów, po czym wstają one niczym armia zombie.

Batman #97 – Część 3

Punchline przejmuje doki w Gotham wraz z zapasem kanistrów. Podopieczni Jokera natychmiast zabieraj się za zapełnienie ich toksynami Jokera. Obawiają się jednak nowego nastoletniego mściciela, który jest bezlitosny dla sługusów Jokera. Punchlina jest wnerwiona słysząc ich obawy. Daje im reprymendę po czym wyrusza, aby osobiście rozprawić się z łowcą klaunów.

Batman jest w trakcie starcia z bandą ożywionych trupów. Toksyna Jokera z każdą sekundą przejmuje kontrolę nad ciałem Bruce’a. Miliardem zostaje przytłoczony ilością trupów. Za pomocą batrangu wysadza w powietrze pobliską ścianę, następnie zakrywa sobie oczy aby zredukować halucynacje. Bez najmniejszego problemu rozprawia się z przeciwnikami i wychodzi z kina. Na progu traci przytomność. Odnajduje go Harley.

Punchline dociera do Jokera. Informuje go, że po Gotham grasuje Clownhunter uśmiercający jego pionków. Joker reaguje bardzo optymistycznie na wiadomość. Nie jest jednak obojętny i każe Punchline wysłać najbardziej doświadczonych wojów z jego armii, żeby rozprawili się z nastolatkiem.

Harley zabrała Batmana do Edenu. Tajemniczego ogrodu Poison Ivy znajdującego się pod jednym z parków. Harley podaje Batmanowi herbatkę, która zneutralizuje toksyny Jokera. Napój ma działanie natychmiastowe. Jednak nie takie jakiego spodziewał się Bruce. Atakuje go fala wizji. Przed jego oczami pojawia się Alfred chętny na pogaduszkę.

Batman #98 – część 4

Bruce w najlepsze trwa w iluzji stworzonej pod wpływem herbatki podanej przez Ivy. Odbywa rozmowę z Alfredem, który poucza go o jego życiu. Lokaj poucza go, że jest Batmanem i powinien wziąć sprawy w swoje ręce. Pojawia się nawet soczysty plaskacz w twarz, który otrzeźwia Wayne’.a

W międzyczasie pojawiła się Punchline. Wywiązał się zacięty i krwawy pojedynek z Harley Quinn. Starcie na rękę Quinn, która nie cacka się z przeciwniczką jak poprzednio. Pojedynek między kobieta został zakończony przez Batmana. Bez większych trudności ogłuszył prawą dłoń Jokera i zabrał ją na swoje plecy.

Po innej stronie Gotham, konkretniej w lodowym kasynie Pingwina, zebrali się przestępczy przeczekujący tutaj terror Jokera. Zniechęcona do bezczynności jest Catwoman. Kotka chce pomóc mężowi w odzyskaniu jego fortuny. Zachęca Riddlera i Pingwinga, żeby wzięli udział w jej akcji wycelowanej w klauna. Chce wkraść się do jednej z jego kryjówek i odzyskać skradzione należności. Kontynuacja tego wątku w “Catwoman #25”.

Batman #99 – Część 5

Zebranie sojuszników Batmana na dachu jednej z posiadłości w Gotham. Bruce decyduje się udać do Ace Chemicals, gdzie aktualnie przebywa Joker. Celem jest unicestwienie klauna. Tymczasem podopieczni Batmana układając własne strategie odbicia Gotham z rąk oprychów Jokera.

Bruce spotyka Harley przed wejściem do Ace Chemicals. Nie chce puścić go sama. Przepełniona rządzą zemsty chce zabić Jokera, jeśli ten jakiś cudem pokona Batmana. Nietoperz jest przeciwny temu. Wchodzi do Ace Chemicals samemu. Chwilę po wejściu zostaje zaatakowany działaniem toksym unoszących się w powietrzu. Ponownie jest podatny wizji Alfreda. Szybko zdaje sobie sprawę, że to tylko wytwór jego wyobraźni. Zza pleców wyłania się Joker. Klaun przygotował się do walki z Batmanem. Posiada na sobie jedną z jego zbrój odpowiednio dostosowaną wizualnie

Batman #100

Barbara dociera do wierzy zegarowej. Zajmuje miejsce przy komputerze i wraca do bycia Oracle. Aktywowała wszystkie protokoły bezpieczeństwa w mieście, przechodząc zarazem do komunikacji z podłączonymi bat-członkami. Barbara zagrzewa ich do walki, podobnie mieszkańców Gotham. Przeciwnego zdania jest burmistrz, który nakazuje Bullockowi wycofać się i uciszyć Oracle. Komisarz ma w poważaniu polecenia burmistrza. Pozbywa się swojej odznaki i zachęca do tego pozostałych funkcjonariuszy. Bullock woli chronić miasto niż być komisarzem tego sortu.

Batman toczy walkę z Jokerem. Podczas walki okazuje się, że ostatnia wizja Alfreda była “prawdziwa”. Joker porwał zwłoki Alfreda i naszprycował je chemikaliami. Wymiana pieści między Batmanem a Jokerem jest zacięta. Im dłużej pojedynek trwa, tym przewagę zyskuje Bruce.

Punchline jest zrozpaczona biegiem wydarzeń. Joker przegrywa, pieniądze zostały odzyskane, odwracają się od nich sojusznicy. Punchline chce opuścić Jokera. Przeszkadza jej w tym Nightwing, który bierze odwet za wcześniejsze krzywdy. Punchline nie przejmuje się tym, bowiem u jej boku pojawią się oprychy Jokera. Nie przewidziała jednak, że Nightwing przybył z pozostałymi członkami Bat-family. Zaczyna się zbiorowa bitka, której z ukrycia przygląda się zmartwiona Catwoman.

Ostatnie ciosy padają w walce Batmana i Jokera. Bruce celowo daje się ubić Jokerowi, żeby zyskać trochę dodatkowego czasu. Starcie przerywa pojawienie się Harley, która pozbawiła Jokera prawego oka. Skuwa Jokera z pobliskim słupem i daje Batmanowi wybór. Przywiązuje jeden ładunek wybuchowy do siebie, drugi do Jokera. Następnie ucieka z miejsca potyczki dając do wyboru Batmanowi ratunek tylko jednego z nich. Jokera bawi sytuacja dopóki nie uświadamia sobie, że Batman nie zamierza go uratować. Bruce opuszcza klauna w pogoni z Harley. Joker zostaje sam na sam ze zwłokami Alfreda, które wybuchają śmiechem pod wpływem chemikaliów. Chwilę później wybucha ładunek przywiązany do ciała Jokera.

Tydzień później

Harley wybudza się z tygodniowej śpiączki w szpitalnym łóżku. Jest wczesny poranek, a w sali towarzyszy jej Batman. Joker niestety przeżył. Okazuje sie, że wcześniejszy wybuch pochodził z bomby Harley, który ocudził kobietą na kilka dni. Tymczasem bomba Jokera była nienaruszona. Klaunowi udało się rozbroić bombę za pomocą narzędzi z pasa Batmana, który miał w skradzionym stroju. Bruce jest pewny, że miasto bardzo zmieniło się pod wpływem wojny Jokera. Zmiany, które pozwolą być mu nie tylko lepszym człowiekiem, ale i Batmanem.

Epilog cz.1

Sytuacji powojennej przygląda się nowy osobnik, Ghostmaker. Tajemnicza persona zdaje się znać tożsamość Batmana. Jest rozczarowany bałaganem jaki pozostawił Batman. Jest przekonany, że Gotham potrzebuje nowego obrońcy. Czy Ghostmaker jest odpowiednim kandydatem?

Epilog cz.2

Batman odwiedza Bao Phama czyli Clownhuntera. Chłopak początkowo jest przerażony obecnością Nietoperza. Strach szybko przemija, kiedy Bao wyrzuca z siebie historię, w której jego rodzice zginęli, a za winnego uznaje Batmana. Złość Bao rośnie, kiedy dowiedział się z ust Batmana, że Joker przeżył wojnę. Batman jednak nie pojawił się w mieszkaniu chłopca, żeby zabrać go do Arkham czy Blackgate. Jest pewny, że chłopak potrzebuje pomóc. Wręcz mu wizytówkę dr. Leslie Thompkins i opuszcza mieszkanie.

Epilog cz.3

Joker skrywa się w okolicznym barze. Przysiada się do niego pewien gość, który puszcza mu nagranie Punchline. Kobieta spowiada się na nagraniu z ostatnich czynów i tego, dlaczego postanowiła dołączyć do Jokera. Ujawnia również powody swojej bierności wobec okrutności z jego strony. Nagranie nie smuci Jokera. Wręcz przeciwnie. Wybucha śmiechem. Zapala papierosa, którego dym przemienia siedzącego obok mężczyznę w klauna. Oczywiście jego ciało nie wytrzymało toksyn. Chwilę później mężczyzna umarł. Joker opuścił bar udając się na “zasłużone” wakacje.

Tie-iny

Nightwing #70-75

Grayson uporał się z problemami z Talonami. Jest w posiadaniu kryształu, który stosowała doktor Sów do manipulowania wspomnieniami Rica. Niestety Ricowi brakuje doświadczenia w operowaniu kryształem, aby samemu uporządkować sprawy w głowie. Wraca do mieszkania, w którym czeka na niego Bea. Ric odwiesza kryształ i udaje się z Bea, żeby troszkę odsapnąć.

Joker przybywa do Bludhaven. Jego cel jest znany. Wpierw atakuje jednego z Nightwingów, aby o sobie dać znać. Następnie odnajduje mieszkanie Rica. Zakrada się do niego i kradnie kryształ.

Ric i Bea przebywają w barze. Chwila spokoju zostaje zakłócona dźwiękami potyczki z zewnątrz. Ric opuszcza bar, żeby uporać się z zagrożeniem. Podczas potyczki odnajduje kartę Jokera. Ric jest zaniepokojony wskazówką Jokera. Odrzuca kartę pozbawiając wzroku przeciwnika. Po skończonej potyczce szybko wraca do Bea’yi.

Bea została sama w barze. Tak się mogło tylko wydawać. Do baru wchodzi Joker. Kobieta jest zaniepokojona. Chwilę później wraca Ric po skończonej potyczce. Dawny Nightwing chciał uporać się z Jokerem jednak powstrzymuje się, kiedy widzi w rękach Jokera kryształ pamięci. Klaun używa go do potocznego przywrócenia pamięci Graysonowi.

Grayson nie jest sobą. Świadczyć może o tym chociażby nieustający, przerażający uśmiech na jego twarzy. Pełny optymizmu Ric chce przygotować dla Bea’yi kolację. Piękna chęć zostaje zakłócona brakiem kontroli nad nerwami ze strony chłopaka.

Bea jest przekonana, że Joker wyrządził jej facetowi więcej złego niż pożytecznego. Udaje się do parku, gdzie wznieca ognisko w kształcie znaku nietoperza. Na miejscu pojawia się Barbara Gordon, która zgadza się pomóc Bea’i.

Barbara odnajduje Rica na jednym z dachów w Bludhaven. Przynosi mu strój Nightwinga. Niepokoi ją dziwne zachowanie Rica. Nie ma jednak czasu na podejrzenia ponieważ na miejscu pojawia się Punchline. Nowa miłość atakuje Barbarę powalając ją na ziemię. W porę powstrzymuje ją Ric. Nie miał jednak dobrych intencji. Ric maluje swoje usta krwią Barbary. Na miejscu pojawia się Joker pełny radości, że jego rodzina (on, Punchline i Ric) są w komplecie.

Barbara budzi się przywiązana pośrodku tłumu otaczającego zagrodzony plac. Do środka ogrodzenia wchodzi Dick wyposażony w pałki Nightwinga. Joker podjudza tłum do wrzawy na wieczór walki. Dick szarżuje na przywiązaną Barbarę. Udaje jej się w odpowiednim momencie powstrzymać Dickiem kopnięciem prosto w twarz i oswobodzić się z więzów. Dochodzi do zaciętej walki pomiędzy dwójką przyjaciół. Barbara próbuje przemówić Dickowi do rozumu informując go od dawnym życiu. Niestety nie przynosi to większego skutku.

Barbarze udaje się uciec z miejsca potyczki. Kieruje się w stronę szpitala, do którego chwilę wcześniej zadzwonił Punchline udając przerażoną anonimkę donoszącą o bombie. Wydaje się, że w ślad za nią rusza Dick. Zmienia jednak kierunek swojej drogi. Dociera do Red Hooda i Tima, którzy znajduje się w bocznej alejce. Podopieczni Batmana nie podejrzewają ani przez moment, że Dick jest pod wpływem Jokera. Ten przekonuje ich, że to właśnie Barbara jest narzędziem Jokera i kieruje się do szpitala, żeby wysadzić go w powietrze.

Dick, Jason i Tim zostają otoczeni przez popielników Jokera. Dick korzysta z okazji i zdradza przyjaciół atakując ich. Wymiana pieści przenosi się pod szpital, gdzie umieszczona jest bomba Jokera. Jason postanawia osobiście stawić czoła Dickowi. Tymczasme Tim wbiega do środka szpitala, żeby rozbroić bombę.

Całości przygląda się Joker i Punchline z ukrycia. Namierza ich Batgirl, która atakuje clowna wytrącając mu z reki kryształ do manipulowania wspomnieniami Rica. Barbara zabiera kryształ i wskakuje w wir akcji. Wymiana pięści między nią z Rickiem kończy się zabraniem jej kryształu przez Graysona. Ric chce zniszczyć kryształ. Powstrzymuje go Bea, która obudza w nim stare wspomnienia. Ric wraca do normalnego stanu. Pamięta kim był wcześniej, o czym świadczy zmiana imienia z Ric na Dick.

Bat-rodzinka znowu razem. Znikąd pojawia się Batman wyraźnie zadowolony powrotem Dicka. Ze szpitala wybiega Tim, któremu udało się rozbroić bombę. Znika tylko Bea, która jest zrozpaczona na myśl, że Dick odzyskał dawne wspomnienia i prawdopodobnie jej nie pamięta. Nic bardziej mylnego. Dick od razu zauważa jej nieobecność.

Detective Comics #1022-1026

Batman został porwany przez Denta i jego okultystów. Związują go i wieszają nad kanistrem pełnym kwasów. Lina powoli opada, a Batman zostaje trawiony przez substancje. W porę udaje mu sie uwolnić i zbiec z kryjówki Denta.

O sobie daje znać Joker. Z retrospekcji okazuje się, że w przeszłości wszczepił coś Dentowi do głowy. Pomógł mu w tym Hugo Strange.

Joker zakrada się do grobowców Talonów. Uwalnia Lincolna szprycując go swoją trucizną. Mieszanka chemiczna przywraca Talona do życia dodając mu kilka cech Jokera.

Batman składa krótką wizytę Hugo Strange’owi. Następnie dociera do aktualnej kryjówki Two Face’a mieszczącej się w kościele. Rzecz można, że Denta stworzył w okół swojej osoby mini kult. Dawny obrońca prawa przygotował się na wizytę Batmana. W tym celu wykradł i przywdział jego robotyczną zbroję, w której kiedyś paradował Gordon w zastępstwie za Batmana (seria New52). Między Batmanem z Dentem wywiązuje się walka, która zostaje przerwa przez pojawienie się armii Talonów.

Dent bez chwili zastanowienia nawiązuje tymczasowy sojusz z Batmanem. Wspólnymi siłami (licząć sojuszników Denta) stają do zaciętej i krwawej walki z Talonami. Batman za główny cel obiera Lincolca. Podczas walki dowiaduje się, że został on wskrzeszony za pomocą miksturki Jokera. Całości przygląda się Joker, który z ukrycia aktywuje związek chemiczny zamrażający Lincolna.

Harvey zostaje ranny w wyniku walki. Batman przeprowadza operację na miejscu. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie urządzenie, które zabrał Strange’owi. Życie Denta zostaje uratowane. Nie obeszło się jednak bez konsekwencji. Szaleńcza strona Harveya zanika na dobre. Od teraz dominuje druga, prawnicza strona. Dent zostaje osadzony w Blackgate gdzie oferuje pomoc prawną tamtejszym więźniom.

Gang Jokera sieje zamęt na cmentarzu w Gotham. Opór stawia im Bullock wraz z GCDP. Na miejsce walki przybywa Batwoman. Nietoperzyca i Bullock robią porządki.

Zwycięstwo było złudną kwestią czasu. Na cmentarz nadciągają posiłki w postaci dronów kontrolowanych przez pionków Jokera. Drony próbuje powstrzymać Batman za pomocą emitera EMP. Rozwiązanie jest tylko tymczasowe. Batman i Batwoman namierzają źródło sygnału i ruszają w drogę.

Batman i Batwoman z hukiem wchodzą do dolnego poziomu Wayne Enterpraise. Z łatwością pokonują oprychów Jokera i uwalniają Luciusa Foxa. Towarzysz Batmana jest zarażony toksyną Jokera. Bruce jak najszybciej podaje mu antidotum. Następnie rozdzielają się z Batwoman i wyruszają, aby dalej stawiać czoła Jokerowi.

Batgirl #47-50

Barbara spędza samotny wieczór w swoim domu. Tak jej się przynajmniej wydawało. Podczas tzw treningu wyczuwa czyjąś obecność. Rzuca w napastnika kieliszkiem wina. Okazuje się, że owym niespodziewanym gościem był Jokera. Barbara atakuje klauna. Ten przyszedł jednak przygotowany. W ręku trzyma urządzenie kontrolujące implant w kręgosłupie Barbary. Podopieczna Batmana jest bezwładna nie mogąc poruszać nogami.

Joker rezygnuje z cielesnym tortur na rzecz psychicznych. Podczas długiej rozmowy z Barbarą co rusz podpuszcza ją tekstami, które mają na celu zasianie zwątpienia w jej przeznaczenie, układy z Batmanem itp. Joker wyprowadza Barbarę na zewnątrz. Przekonuje ją tam, że wcale nie różni się od swojego brata i w pewnym momencie przejdzie na stronę zła.

Barbara jest innego zdania. Podpuszcza Jokera, że pomoże mu złamać kod do komputera Batmana. Miało to zwyczajnie odwrócić uwagę Jokera. Barbara wykorzystuje chwilę nie uwagi, aby zniszczyć implant w swoim kręgosłupie i odzyskać “kontrolę” nad swoim ciałem. Następnie wbija broń w plecy Jokera. Obydwoje leżą obok siebie bezwładny w skutek odniesionych ran.

Barbara budzi się w szpitalu. Towarzyszy jej James Jr. Pomaga swojej siostrze opuścić oddział i odzyskać implant z jej kręgosłupa. Na dach dociera od dawna nie widziany James Gordon, były komisarz i ojciec wspomnianej dwójki. Robi moralny wykład Juniorowi wytykając mu jaki jest zły i toksyczny dla świata.

Barbara udaje się do wierzy zegarowej. Z Barbarą kontaktuje się Luke Fox, syn Luciusa, który właśnie przyleciał do Gotham. Batgirl prosi go o pomoc we wszczepieniu implantu i zabezpieczeniu go. Luke po chwili pojawia się w wieży i bez najmniejszego problemu wszczepia implant.

Gordonówna od razu rusza w miasto. Okazuje się, że jej ciało całkiem sprawnie dostosowuje się do czipu. dziewczyna otrzymuje sygnał, że w okolicy została zamordowana ruda kobieta. Po dotarciu na miejsce zbrodni obserwuje, że ofiara została przebrana w jej kostium.

Harley Quinn #75

Harley zostaje poważnie ranna w wyniku starcia z Punchline. Aktualna kochanica Jokera przecięła Harley szyję. Ranna Harley wpada do ścieków gdzie doznaje licznych iluzji pod wpływem utraty krwi.

Harley zostaje wyciągnięta z kanałów przez dwójkę nieznanych mężczyzn. Próbuje nie poddać się demonicznym iluzjom. Ostatkiem sił dociera do pobliskiego sklepu muzycznego. Wyrywa strunę z gitary. Wykorzystuje ją do zszycia rany na szyi. Krwawienie zostaje zatrzymane, a Harley energicznie obiera nowy cel.

Catwoman #25-26

Catwoman włamuje się do Willock & Crane. Celem jest odzyskanie fortuny Wayne’a skradzionej przez Jokera. Pomagają jej w tym Riddler (hakujący system) oraz Pingwin (czyszczący ulice z oprychów Jokera). Nadap przebiega bez problemu i szybko odzyskują całość pieniędzy. Selina odłącza pendrive odcinając Riddlera z akcji. Zwyczajnie wykiwała ich. Riddler jest zbulwersowany i prosi Oswalda, by ten odzyskał urządzenie z rąk Catwoman.

Oswald przygważdża Catwoman w alejce. Jeden z jego oprychów dość mocno rani ją w brzuch. Znikąd pojawia się sojusznik w postaci detektywa, który pomaga Selinie uciec. Catwoman przez noc dochodzi do siebie i opuszcza mieszkanie przyjaciela. Dalej porywa limuzynę, w której przewozi Luke’a Fox na lotnisko.

Red Hood: Outlaw #48

Red Hood udaje się do kryjówki, w której przebywa córka Jokera (samozwańcza córka wprowadzona za czasów New52). Na miejscu, prócz niej, przebywa Punchline z gangsterami Jokera. Wywiązuje się zacięta walka pomiędzy Punchline i Red Hoodem. Do walki dołącza Nightwing. Walka przebiega na korzyść Jasona. Z zaskoczenia zostaje obezwładniony za pomocą łomu.

Po ocknięciu się Jason widzi, że cała kryjówka jest spopielona. Pożar bucha zewsząd. W pobliżu nie ma Punchline ani jej współpracowników. Towarzyszą mu tylko martwe zwłoki córki Jokera. Jason jest zrozpaczony.

Po chwili okazuje się, że córka Jokera ma się dobrze. Zwłoki są wyłącznie wabikiem pozostawionym przez Punchline.

Batman: The Joker War Zone

Pierwsza część Joker War Zone

Joker odwiedza Bane’a w więzieniu. Nie jest to miła pogawędka. Clown przykłada Bane’owi pistolet do głowy i wygłasza monolog, w którym oskarża przestępcę o zmarnowanie śmierci Alfreda. Joker jest pewny, że śmierć lokaja nie złamała Batamana, tylko jego syna. Joker opuszcza celę obiecując Bane’owi, że pewnego dnia powróci i odpłaci mu za to.

Druga część Joker War Zone

Przenosimy się do rodziny Fox. Lucis, będący pod wpływem chemii Jokera, jest przekonany, że powinni zatrzymać pieniądze Wayne’a, które odbiła Catwoman. Przeciwnego zdania jest Luke i pozostali, którzy chcą wykorzystać je do pomocy mieszkańcom Gotham. Do mieszkania Foxów wdziera się kawaleria Jokera. Wywiązuje się krwawa wymiana pieści. Lucius wyjmuje pistolet, którego pociski są zdolne przebić zbroję Batwinga. Wrogowie zostają pokonaniu, a Luke wycofuje się, żeby zdjąć strój i uratować staruszka przed funkcjonariuszami policji.

Trzecia część Joker War Zone

Akcja skupia się na Orphan i Spoiler. Dziewczyny wyruszyły w teren, żeby uporać się z łotrami Jokera. Przed wyruszeniem w akcję zakradły się do wierzy Batgirl, gdzie zmodyfikowały swoje stroje, żeby uwidocznić symbol Batmana na piersi.

Czwarta część Joker War Zone

Oprychy Jokera zakradły się do kryjówki Ivy. Podążali za śladami Punchline. Ivy skopała tyłki, a następnie spaliła ich ciała. Po wszystkim, prawdopodobnie spóźniona, przychodzi członkini spalonej ekipy. Ivy złapała ją w swoje bluszcze ale darowała jej życie. Ivy zasiadła na bluszczowym tronie i ogłosiła się “Queen Ivy” modyfikując dotychczasowy strój. Zmierza w kierunku Gotham.

Piąta część Joker War Zone

Kilku oprychów Jokera zjeżdża do Gotham. Ich oczom ukazał się widok związanych łotrów Jokera na latarni. Chcieli ich odwiązać ale nie udało się. Do latarni przyczepione były ładunki wybuchowe. Ocalali członkowie ganku Jokera stali się celem Clownhuntera. Łowca odstrzelił jednego z nich za pomocą snajperki. Z ostatnio ocalałym wdał się w bezpośrednią walkę podczas której stracił swoja maskę. Nie poznajemy imiona lecz mamy potwierdzenie, że pod maską kryje się nastoletni chłopak, który naprawia błędy Batmana, obwiniając go za stratę rodziców. Mieszkańcy Gotham, przyglądający się walce Clownhuntera z oprychem Jokera, kibicują chłopcu wykrzykując jego pseudonim. Chłopak bez trudu zabija oprycha.