Dark Nights: Death Metal

Streszczenie eventu “Dark Nights: Death Metal” będący kontynuacją historii zapoczątkowanej na łamach “Dark Nights: Metal” i kontynuowanej w seria Snydera m.in. “No Justice” czy “Justice League”.

Dark Nights: Death Metal #1

Gruntowne zmiany zaszły w świecie naszych bohaterów. Themyscira pełni rolę piekła, w którym przebywają złoczyńcy. Pilnuje ich Wonder Woman wraz ze spopielonym Swamp Thingiem.

Na piekielną wyspę przybywa nowy tajemniczy więzień. Eskortuje ich 3 mrocznych Batmanów. Jednym z nim jest Dinozaur Batman. Co stoi za genezę udziwnionego Batmana? Bruce przed swoją śmiercią zgrał świadomość do Dinozaura stojącego w jego jaskini…

Diana spóźnia się na spotkanie z Batmanami. Winę zrzuca na swój niewidzialny odrzutowiec. Po przybyciu otwiera dostęp do niższego poziomu piekła, do której zostaje przeniesiony tajemniczy więzień.

Batman Who Laughs zwołał spotkanie ze wszystkimi rządzącymi nowymi stanami: Harley Quinn wraz z Dr Arkham rządzącymi pustkowiami, Wonder Woman opiekującą się piekielną Themyscyrą, Aquamanem opiekującym się wodami oraz Mister Miracle, który nadzoruje Apokolopsis. Pojedynczo informują Batmana o sytuacjach w poszczególnych stanach. Natomiast on chwali sie, że Perpetua zniszczyła kolejne uniwersum.

Spotkanie zostaje przerwane pojawieniem się “oryginalnego” Batmana. Bruce zmienia taktykę. Rezygnuje z walk na globalną skalę aby skupić się na pomniejszych walkach. Wszyscy rzucają się sobie do gardeł. Bruce wykazuje się sprytem zaskakując wszystkich czarnym pierścieniem mocy. Wzywa do walki zmarłych, a następnie wycofuje się z pola bitwy na kościanym motocyklu. Armię martwych zostawia pod wodza Jona Hexa.

Na moment przenosimy się w odległą galaktykę. Lobo poszukuje tajemniczego klucza. Udaje mu się odnaleźć skrzynię z przedmiotem. Niestety nie wiemy do czego i komu ma posłużyć owe znalezisko.

Wonder Woman udaje się na spotkanie z tajemniczym więźniem, którym jest… Wally West obdarzony mocą krzesła Mobiusa! Wally informuje Dianę, że Perpetua wykorzystała “Kryzysową Energię” do stworzenia nowej rzeczywistości. Energia pochodzi z kryzysów, które przebiegły w zupełnie inny sposób niż nam znane. Mowa oczywiście o Kryzysach z Mrocznego Multiwersum. Diana chce udać się w tamte miejsca, aby odwrócić wydarzenia, zebrać energię z Kryzysów i ustanowić “Anty Kryzys” modyfikując multwiersum na właściwe tory.

Spotkanie z Wallym zostaje przerwane pojawieniem się Batmana Who Laughs. Ostrzega Dianę przed konsekwencjami jej decyzji. Dłużej się nie wahając, Diana atakuje Batmanana niszcząc go. Śmierć Batmana Who Laughs prawdopodobnie nie jest wieczna. Moment później jeden z jego sojuszników otwiera komorę z nowym ciałem dla niego, na czole którego widnieje znak Dr Manhatana.

Dark Nights: Death Metal #2

Wally, Wonder Woman i Swamp Thing podróżują do krypt bohaterów korzystają z niekonwencjonalnego środku transportu jakim jest… świadomy Batombile! Po wejściu do krypty zostają zatrzymani przez jej strażników. Są nimi podstarzali członkowie JSA. Chwilę później spotykają Batmana, który szuka rekrutów wśród zmarłych. W tym celu chce skorzystać z mocy czarnego pierścienia. Od tego pomysły próbuje odwieść go Wonder Woman. Oczywiście bezskutecznie.

Do bohaterów dołącza Barry. Nie zostało mu dużo Speed Force. Chce jednak pomóc bohaterom dostać się na Apokolips aby uratować pozostałych.

Przenosimy się do kryjówki Batmana, który się śmieje. Magiczny Batman przenosi mózg Batmana Who Laughs do ciała Dr Manhatanna. Chwilę zajmuje nim świadomość Batmana w pełni przystosowała się do nowego ciała. Zmianę wyczuwa Perpetua, który natychmiast się z nim kontaktuje. Batmanowi udaje się uspokoić jej podejrzenia. Z krótkiej wymiany zdań dowiedzieliśmy się, że Perpetua zniszczyła kolejną ziemię i pozostało jeszcze 6.

Batman Who Laughs ma jednak własny plan. Chce nie tylko powstrzymać spiskujących bohaterów ale przede wszystkim odtworzyć multiwersum nazywając je “52 ziemiami koszmarów”. Przy okazji rekrutuje nowego sojusznika. Jak? Batman Who Laughs niszczy wszystkich mrocznych Batmanów przebywających w pokoju. Zostaje tylko mroczny Robin, którego czyni królem Robinów. Zmianie poddaje również swoje ciało czyniąc się mroczny “Darkest Knight”. Ciało Batmana Who Laughs składa się odtąd wyłącznie z cienia.

Wracamy do Wonder Woman i spółki. Bohaterowie podróżują przez pustkowia Arkham docierając do ukrytego bunku, w którym przebywają mroczni Batmani znani z eventu “Dark Nights: Metal”. Batmani nie są nastawieni agresywnie. Celem podróży było dotarcie do machiny, które ma bezpiecznie przenieść wszystkich na Apokolips. Okazuje się, że jest to ogromnych rozmiarów robot stworzony przez Toymastera z mieszanką wyglądu Supermana, Batmana i Wonder Woman.

Dark Nights: Death Metal #3

Batman, Harley i Wonder Woman docierają na Apokolipsis. Muszą unikać wzroku Parademonów w postaci Robinów, żeby dotrzeć do miejsca, gdzie przetrzymywany jest Clark. Superman zasila całą planetę. Okazuje się, że w celi nie jest sam. Towarzyszy mu uwięziony Mister Miracle oraz władca planety, Darkfather czyli Batman.

Bohaterowie nie mogą prosto uwolnić Clarka. Odłączenie go od maszyny zasilającej spowoduje, że umrą wszystkie pozostałe komórki w jego ciele. Batman korzysta z mocy czarnego pierścienia, aby wskrzesić obumarłe komórki, dzięki czemu Clark spokojnie może się uwolnić i osobiście rozliczyć się z władcą Apokolips. Następnie kierują się do dolnych poziomów planety, żeby uwolnić pozostałych więźniów.

Przenosimy się do kryjówki Dr Fate i speedsterów. Ku ich zaskoczeniu pojawia się Robin King. Maluch twierdzi, że w jego pasie kryją się bronie zdolne zgładzić każdego bohatera na świecie. Jednak to nie on przyniesie im zgubę. Za jego plecami pojawia się Batman Who Laughs. Odmieniony Batman zaczyna ścigać speedsterów. Jego głównym celem jest Wally, konkretniej mówiąc energia antykryzysowa kryjąca się w jego ciele. Speedsterzy uciekają najszybciej jak tylko potrafią.

Wracamy na Apokolipsis. Superman i spółka uwolnili bohaterów. Diana przedstawia im plan. Chce podzielić wszystkich na kilka drużyn i skierować ich na konkretne obszary, żeby zdobyć jak najwięcej mrocznej energii koniecznej do restartu Multiwersum. Istotnym elementem strategii jest Jarro. Kosmiczny byt ma zablokować swoimi mocami pachołków Perpetui, aby nie mogli wyśledzić ich działań. Wszyscy bez słowa protestu przystają na plan.

Lobo zakrada się do 5 wymiaru. Morduje tamtejszych mieszkańców. Udaje mu się odnaleźć tajemnicze pudełko z wyrysowaną czaszką na wierzchu. Z pudełka emanuje tajemnicze, zielone światło. Czarnianin prowadzi rozmowę z tajemniczym zleceniodawcą. Okazuje sie, że jest nim Luthor, a w pudelku znajduje się tytułowy “Death Metal”, dzięki któremu nemezis Supermana będzie w stanie zmienić historię wszystkiego.

Dark Nights: Death Metal – Trinity Crisis

Wonder Woman, Batman i Supermn zbierają drużynę, która zagranie się do zamku Batmana i przeniknie stamtąd do 3 kryzysów z Mrocznego Multiversum. Celem jest zebranie kryzysowej energii niezbędnej do pokonania Perpetui. Towarzyszą im Swamp Thing, Harley i Jonah Hex. Zabierają ze sobą Jarro, którego umieszczają we specjalnym słoiku. Tłumi on zewnętrzne moce telepatyczne i wzmacnia moce Jarro.

Pod zamkiem czeka ich gorące przywitanie. Do zaciętej walki stają nowi złoczyńcy będący wariacjami dobrze im znanych np. Czarny Poniedziałek będący modyfikacją Solomona Grundy’ego. Trójcy udaje się wyrwać z walki i przeniknąć do zamku. W lochach przebywa Barbatos starający się przekabacić bohaterów. Bezskutecznie. Superman ogłusza go i idą dalej.

Batman, Wonder Woman i Superman przechodzą przez portal. Rozdzielają się. Każdego prowadzą wspomnienia wygranych w poszczególnych kryzysach: Crisis on Infinite Earths, Final Criris i Infinite Crisis. Na miejscu okazuje się, że każde wydarzenie wygląda zupełnie inaczej niż je zapamiętali. Misja komplikuje się. Zwłaszcza, kiedy w “Infinite Crisis” Diana zostaje zaskoczona obecnością Superboy Prime.

Swamp Thing i reszta zabezpieczali portal przez który przeszła trójca. Słusznie, bowiem po chwili pojawia się Robin King. Podopieczny Mrocznego Batmana bez problemu radzi sobie z nimi. Pomaga mu w tym ekwipunek bat-pasa, w którym znajdują się bronie na każdego bohatera. Robin King używa zgnilizny do oszołomienia Swamp Thinga oraz specjalnej kuli, którą zabija Jonaha Hexa. Bagniak zabiera Harley i Jarro po czym uciekają z miejsca.

Justice League #53

Nightwing i Hawkgirl ratują Chimpa z rąk armii mutantów. Chimp niechętnie przyłącza się do dwójki bohaterów. Wspólnie podróżując, kieruje ich w stronę hali Sprawiedliwości. Czeka tam na nich Luthor. Łysol wyjaśnia im dlaczego aktualnie jest przeciwko Perpetui i jaki ma interes, żeby zaszkodzić jej planom. Historia kończy się obrazem starcia pomiędzy Marsjaninem a Mindhunterem (mrocznym Batmane będącym połączeniem Bruce’a z Marsjaninem)