Dark Nights: Death Metal

Streszczenie eventu „Dark Nights: Death Metal” będący kontynuacją historii zapoczątkowanej na łamach „Dark Nights: Metal” i kontynuowanej w seria Snydera m.in. „No Justice” czy „Justice League”. Event składa się z 7 głównych komiksów (Death Metal #1-#7) oraz masy tie-inów. Zastanawiacie się w jakiej kolejności należy czytać Death Metal? Poniżej kolejność czytania:

  • Dark Nights: Death Metal #1
  • Dark Nights: Death Metal #2
  • Dark Nights: Death Metal – Legends of the Dark Knights *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal #3
  • Dark Nights: Death Metal Guidebook *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Trinity Crisis *tie-in*
  • Justice League #53 *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Speed Metal *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Multiverse’s End *tie-in*
  • Justice League #54 *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Robin King *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal #4
  • Justice League #55 *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Rise of the New God *tie-in*
  • Justice League #56 *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – Infinite Hours Exxxtreme! *tie-in*
  • Justice League #57 *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal #5
  • Dark Nights: Death Metal – The Multiverse Who Laughs *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – The Secret Origin *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal – The Last Stories of the DCU *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal #6
  • Dark Nights: Death Metal – The Last 52: War of the Multiverses *tie-in*
  • Dark Nights: Death Metal #7

Dark Nights: Death Metal #1 – Początek

Gruntowne zmiany zaszły w świecie naszych bohaterów. Themyscira pełni rolę piekła, w którym przebywają złoczyńcy. Pilnuje ich Wonder Woman wraz ze spopielonym Swamp Thingiem.

Na piekielną wyspę przybywa nowy tajemniczy więzień. Eskortuje ich 3 mrocznych Batmanów. Jednym z nim jest Dinozaur Batman. Co stoi za genezę udziwnionego Batmana? Bruce przed swoją śmiercią zgrał świadomość do Dinozaura stojącego w jego jaskini…

Diana spóźnia się na spotkanie z Batmanami. Winę zrzuca na swój niewidzialny odrzutowiec. Po przybyciu otwiera dostęp do niższego poziomu piekła, do której zostaje przeniesiony tajemniczy więzień.

Batman Who Laughs zwołał spotkanie ze wszystkimi rządzącymi nowymi stanami: Harley Quinn wraz z Dr Arkham rządzącymi pustkowiami, Wonder Woman opiekującą się piekielną Themyscyrą, Aquamanem opiekującym się wodami oraz Mister Miracle, który nadzoruje Apokolopsis. Pojedynczo informują Batmana o sytuacjach w poszczególnych stanach. Natomiast on chwali sie, że Perpetua zniszczyła kolejne uniwersum.

Spotkanie zostaje przerwane pojawieniem się „oryginalnego” Batmana. Bruce zmienia taktykę. Rezygnuje z walk na globalną skalę aby skupić się na pomniejszych walkach. Wszyscy rzucają się sobie do gardeł. Bruce wykazuje się sprytem zaskakując wszystkich czarnym pierścieniem mocy. Wzywa do walki zmarłych, a następnie wycofuje się z pola bitwy na kościanym motocyklu. Armię martwych zostawia pod wodza Jona Hexa.

Na moment przenosimy się w odległą galaktykę. Lobo poszukuje tajemniczego klucza. Udaje mu się odnaleźć skrzynię z przedmiotem. Niestety nie wiemy do czego i komu ma posłużyć owe znalezisko.

Wonder Woman udaje się na spotkanie z tajemniczym więźniem, którym jest… Wally West obdarzony mocą krzesła Mobiusa! Wally informuje Dianę, że Perpetua wykorzystała „Kryzysową Energię” do stworzenia nowej rzeczywistości. Energia pochodzi z kryzysów, które przebiegły w zupełnie inny sposób niż nam znane. Mowa oczywiście o Kryzysach z Mrocznego Multiwersum. Diana chce udać się w tamte miejsca, aby odwrócić wydarzenia, zebrać energię z Kryzysów i ustanowić „Anty Kryzys” modyfikując multwiersum na właściwe tory.

Spotkanie z Wallym zostaje przerwane pojawieniem się Batmana Who Laughs. Ostrzega Dianę przed konsekwencjami jej decyzji. Dłużej się nie wahając, Diana atakuje Batmanana niszcząc go. Śmierć Batmana Who Laughs prawdopodobnie nie jest wieczna. Moment później jeden z jego sojuszników otwiera komorę z nowym ciałem dla niego, na czole którego widnieje znak Dr Manhatana.

Dark Nights: Death Metal #2

Wally, Wonder Woman i Swamp Thing podróżują do krypt bohaterów korzystają z niekonwencjonalnego środku transportu jakim jest… świadomy Batombile! Po wejściu do krypty zostają zatrzymani przez jej strażników. Są nimi podstarzali członkowie JSA. Chwilę później spotykają Batmana, który szuka rekrutów wśród zmarłych. W tym celu chce skorzystać z mocy czarnego pierścienia. Od tego pomysły próbuje odwieść go Wonder Woman. Oczywiście bezskutecznie.

Do bohaterów dołącza Barry. Nie zostało mu dużo Speed Force. Chce jednak pomóc bohaterom dostać się na Apokolips aby uratować pozostałych.

Przenosimy się do kryjówki Batmana, który się śmieje. Magiczny Batman przenosi mózg Batmana Who Laughs do ciała Dr Manhatanna. Chwilę zajmuje nim świadomość Batmana w pełni przystosowała się do nowego ciała. Zmianę wyczuwa Perpetua, który natychmiast się z nim kontaktuje. Batmanowi udaje się uspokoić jej podejrzenia. Z krótkiej wymiany zdań dowiedzieliśmy się, że Perpetua zniszczyła kolejną ziemię i pozostało jeszcze 6.

Batman Who Laughs ma jednak własny plan. Chce nie tylko powstrzymać spiskujących bohaterów ale przede wszystkim odtworzyć multiwersum nazywając je „52 ziemiami koszmarów”. Przy okazji rekrutuje nowego sojusznika. Jak? Batman Who Laughs niszczy wszystkich mrocznych Batmanów przebywających w pokoju. Zostaje tylko mroczny Robin, którego czyni królem Robinów. Zmianie poddaje również swoje ciało czyniąc się mroczny „Darkest Knight”. Ciało Batmana Who Laughs składa się odtąd wyłącznie z cienia.

Wracamy do Wonder Woman i spółki. Bohaterowie podróżują przez pustkowia Arkham docierając do ukrytego bunku, w którym przebywają mroczni Batmani znani z eventu „Dark Nights: Metal”. Batmani nie są nastawieni agresywnie. Celem podróży było dotarcie do machiny, które ma bezpiecznie przenieść wszystkich na Apokolips. Okazuje się, że jest to ogromnych rozmiarów robot stworzony przez Toymastera z mieszanką wyglądu Supermana, Batmana i Wonder Woman.

Dark Nights: Death Metal #3

Batman, Harley i Wonder Woman docierają na Apokolipsis. Muszą unikać wzroku Parademonów w postaci Robinów, żeby dotrzeć do miejsca, gdzie przetrzymywany jest Clark. Superman zasila całą planetę. Okazuje się, że w celi nie jest sam. Towarzyszy mu uwięziony Mister Miracle oraz władca planety, Darkfather czyli Batman.

Bohaterowie nie mogą prosto uwolnić Clarka. Odłączenie go od maszyny zasilającej spowoduje, że umrą wszystkie pozostałe komórki w jego ciele. Batman korzysta z mocy czarnego pierścienia, aby wskrzesić obumarłe komórki, dzięki czemu Clark spokojnie może się uwolnić i osobiście rozliczyć się z władcą Apokolips. Następnie kierują się do dolnych poziomów planety, żeby uwolnić pozostałych więźniów.

Przenosimy się do kryjówki Dr Fate i speedsterów. Ku ich zaskoczeniu pojawia się Robin King. Maluch twierdzi, że w jego pasie kryją się bronie zdolne zgładzić każdego bohatera na świecie. Jednak to nie on przyniesie im zgubę. Za jego plecami pojawia się Batman Who Laughs. Odmieniony Batman zaczyna ścigać speedsterów. Jego głównym celem jest Wally, konkretniej mówiąc energia antykryzysowa kryjąca się w jego ciele. Speedsterzy uciekają najszybciej jak tylko potrafią.

Wracamy na Apokolipsis. Superman i spółka uwolnili bohaterów. Diana przedstawia im plan. Chce podzielić wszystkich na kilka drużyn i skierować ich na konkretne obszary, żeby zdobyć jak najwięcej mrocznej energii koniecznej do restartu Multiwersum. Istotnym elementem strategii jest Jarro. Kosmiczny byt ma zablokować swoimi mocami pachołków Perpetui, aby nie mogli wyśledzić ich działań. Wszyscy bez słowa protestu przystają na plan.

Lobo zakrada się do 5 wymiaru. Morduje tamtejszych mieszkańców. Udaje mu się odnaleźć tajemnicze pudełko z wyrysowaną czaszką na wierzchu. Z pudełka emanuje tajemnicze, zielone światło. Czarnianin prowadzi rozmowę z tajemniczym zleceniodawcą. Okazuje się, że jest nim Luthor, a w pudelku znajduje się tytułowy „Death Metal”, dzięki któremu nemezis Supermana będzie w stanie zmienić historię wszystkiego.

Dark Nights: Death Metal #4

Batman, Superman i Wonder Woman mierzą się z przeciwnikami w mrocznym multiwersum. Superman Prime odgrywa tu szczególną rolę. W kontakcie z pozostałymi władcami kryzysów, chce zniszczyć energię zebraną przez Trio i przekierować ją do Batmana Who Laughs.

Diana próbuje zniechęcić Prime’a do tego pomysłu. Po dłuższych naciskach osiąga swój cel. Prime w ostatniej chwili anulował połączenie z mrocznym Batmanem i całość energii przekierował do Wally’ego.

Plan nie wypalił. Energia nie wywarła żadnego wpływu na Wally’m. Okazuje się, że do krzesła Morbiusa dobrał się wcześniej Batman Who Laughs, który przekierował emisję danych, żeby energia powędrowała do niego. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Mroczny Batman zrealizował swój cel.

Dark Nights: Death Metal #5

Trójca staje do walki z ogromnych rozmiarów Batmanem, przypominającym mega zorda. Walka zostaje przerwana w momencie pojawiania się Luthora. Zabiera bohaterów z dala od pola walki.

Bohaterowie mobilizują się do ostatniego starcia z Batman Who Laugh, obecnie walczącego z Perpetują. Mroczny Batman jest rozzłoszczony i przyzywa swoich rycerzy z mrocznych światów, żeby powstrzymali buntowników. W bitwie po stronie dobra biorą udział wszyscy żywi i umarli. W tym korpusy latarni, Black Adam czy armia Lobo stworzona z krwi Czarniania.

Dark Nights: Death Metal #6

Batman Who Laughs toczy zacięty bój z Perpetują. Matka multiwersum jest na skraju wyczerpania. Okazję wykorzystuje Batman, który przyćmiewa ją swoją mocą. Na dobitkę rzuca w nią fragmentami Ściany Źródła, pieczętując ją za pomocą fragmentów.

Bohaterowie w tym czasie walczą z armią Batmana Who Laughs. Sił wroga jest zdecydowanie więcej ale to nie wystarcza. Nadzieja i siła bohaterów przyćmiewa siły zła.

Diana i Lobo próbują dostać się do Kuźnia Światów. Po drodze walczą z wcieleniami Batmana Who Laughs. Cienie zostają zatrzymana przez Lobo. Wonder Woman korzysta z okazji i dostaje się do kuźni. Nie ma pojęcia jak stworzyć machinę zaprojektowaną przez Luthora. Stawia na własny plan. Spuszcza do law kuźni swoje lasso prawdy.

Plan Wonder Woman powiódł się. Na placu boju dociera Batman Who Laughs z nowymi posiłkami. Bohaterowie dostają boosta dzięki działaniom Diany. Pamiętają całą historię. Wszystko co działo się przed kryzysami. Dodaje im to energii, a Dianie nową formę. Wyskakuje z Ziemi pojawiają się w środku walki w nowej, złotej formie.

Dark Nights: Death Metal #7 – Finał

Bohaterowie toczą bitwy na różnych polach. Rodzina Supermana walczy z Kill-All, członkowie rodziny Batmana z mrocznymi Robinami prowadzonymi przez King Robin, Barry z odpowiednikiem Wally’ego, Aquaman z odpowiednikiem swojej matki jako Ocean Mastera. W bitwę włączył się również Swamp Thing stając przeciwko mrocznemu odpowiednikowi siebie.

Walka idzie po myśli bohaterów. Z każdą sekundą zaczynają opadać z sił. Przeciwnie ich wrogowie. Złoczyńcy przytłoczyli ich i pozabijali wszystkich. King Robin wznosi glorię. Zbyt wcześnie. Batman korzystając z czarnego pierścienia mocy, wskrzesza poległych do bitwy. Wśród nich pojawia się Alfred.

Główna bitwa toczy się jednak pomiędzy Dianą oraz Batmanem, który się śmieje. Bitwa przenosi się w czasie. Po prehistoryczne do czasów narodzin wszechświata. Batman chce zabić przedstawicieli rasy „Hands” szukając w tym okazji do ocalenia wszechświata. Diana jest przeciwnego zdania. Powstrzymuje Batmana, zabijając go finalnie.

Wszechświat został zniszczony przez rasę Hands. Ci jednak okazali wdzięczność Dianie za ratunek. Przywrócili wszechświat dokonując w nim zmian.

Bohaterowie świętują sukces. Radości nie zasmakował Wally, wyrwany z imprezy przez Barry’ego. Speedster zabiera rudego do nowej bazy ulokowanej w kosmosie. Jest to kryjówka grupy zwanej Totality składającej się z bohaterów i przestępców: Hawkgirl, Martian Manhunter, Mr. Terrific, Vandal Savage, Talia Al Ghul, Luthor, Superman, Batman, Barry, no i Wally.

Okazuje się, że centrum wszechświata zostało rozdzielona na dwa ogniwa. Żadnym z nich nie jest ziemia bohaterów. Celem grupy jest skrywanie tajemnicy i poznanie szczegółów o obu centr.

Zmiany dotknęły również inne sfery życia. Diana jest nieobecna w nowej formie wszechświata, a hypertime zostało uleczone, co przywraca podróże w czasie. Kendra podkreśliła, że z martwych wstali Ci, którzy zginęli przed eventem. Kto jest wśród nich?

Dark Nights: Death Metal The Last 52: War of the Multiverses /*Tie-in*/

Komiks ukazujący przebieg multiwersum z różnych sfer. Na główny plan wysuwa się olbrzymia Wonder Woman (naładowana zdobytą energię) stająca twarzą w twarz z Batman Who Laughs. Bój jest zacięty. Na jego finał musimy poczekać do „Death Metal #7”.

Dark Nights: Death Metal The Secret Origin /*Tie-in*/

Retrospekcje z przeszłości Superboy Prime zdradzają jego początek. Clark był fanem komiksów. Przyszywani rodzice nadali mu imię Clark na cześć jego ulubionego komiksowego bohatera – Supermana. Rówieśnicy Clarka szydzili z jego pasji. Doszło nawet do rękoczynów. Uratowała go Laurie, z którą się zaprzyjaźnił i nie tylko. Pewnej nocy Clark i Laurie przebrali się z okazji Halloween. Właśnie tej nocy Clark odkrył, że ma moce swojego ulubieńca z komiksów.

Clark wpadł w wir Kryzysu na Nieskończonych Ziemiach. Dalsze jego losy już znacie.

Wracamy do czasów współczesnych. Clark oddał się przemyśleniom o swojej przeszłości. Ze wspominek wyrwał go tulący Krypto. Nie miał dużo czasu na dalsze przemyślenia. Pojawił się Batman Who Laughs ze swoją armią. Wywiązała się ogromna bitwa. Superboy Prime przystąpił do walki jeden na jednego z główną siłą. Bój był zacięty ale pamięć dawnych wydarzeń dała mu siły, żeby zadać decydujący cios złemu Batmanowi. Przeciwnik został pokonany, a siła wybuchu pozbawiła chłopaka przytomności. Nad jego nieprzytomnym ciałem spoczywa wyjący krypto.

Clark budzi się w swoim pokoju, tym z przeszłości. Okazuje się, że jego świat ma się dobrze, w tym i Laurie, która dawniej zmarła. Czy jest to sygnał odrodzonego wszechświata?

Dark Nights: Death Metal – Trinity Crisis /*Tie-in*/

Wonder Woman, Batman i Supermn zbierają drużynę, która zagranie się do zamku Batmana i przeniknie stamtąd do 3 kryzysów z Mrocznego Multiversum. Celem jest zebranie kryzysowej energii niezbędnej do pokonania Perpetui. Towarzyszą im Swamp Thing, Harley i Jonah Hex. Zabierają ze sobą Jarro, którego umieszczają we specjalnym słoiku. Tłumi on zewnętrzne moce telepatyczne i wzmacnia moce Jarro.

Pod zamkiem czeka ich gorące przywitanie. Do zaciętej walki stają nowi złoczyńcy będący wariacjami dobrze im znanych np. Czarny Poniedziałek będący modyfikacją Solomona Grundy’ego. Trójcy udaje się wyrwać z walki i przeniknąć do zamku. W lochach przebywa Barbatos starający się przekabacić bohaterów. Bezskutecznie. Superman ogłusza go i idą dalej.

Batman, Wonder Woman i Superman przechodzą przez portal. Rozdzielają się. Każdego prowadzą wspomnienia wygranych w poszczególnych kryzysach: Crisis on Infinite Earths, Final Criris i Infinite Crisis. Na miejscu okazuje się, że każde wydarzenie wygląda zupełnie inaczej niż je zapamiętali. Misja komplikuje się. Zwłaszcza, kiedy w „Infinite Crisis” Diana zostaje zaskoczona obecnością Superboy Prime.

Swamp Thing i reszta zabezpieczali portal przez który przeszła trójca. Słusznie, bowiem po chwili pojawia się Robin King. Podopieczny Mrocznego Batmana bez problemu radzi sobie z nimi. Pomaga mu w tym ekwipunek bat-pasa, w którym znajdują się bronie na każdego bohatera. Robin King używa zgnilizny do oszołomienia Swamp Thinga oraz specjalnej kuli, którą zabija Jonaha Hexa. Bagniak zabiera Harley i Jarro po czym uciekają z miejsca.

Dark Nights: Death Metal – Speed Metal /*Tie-in*/

Wally, Barry i Jay uciekają przez Batman Who Laughs. Do speedsterów dołącza czarnoskóry Wally. Nawet z nim biegacze są za wolni, żeby uciec przed Batmanem. Sytuacja pogarsza się, kiedy do Batmana dołącza horda Czarnych Flashy z Mrocznego Multiwersum.

Wally korzysta ze specjalnego wzoru do wzniesienia bariery Speed Force. Zyskują kilka minut przed siłami wroga. Bariera została wzniesiona w pobliżu muzeum Flasha. Wertują szczątki muzeum w nadziei, że znajdą coś, co im pomoże. Tak się nie stało. Wally chce wbiec w hordę przeciwników, żeby dobiec go krzesła Morbiusa. Początkowo Barry jest krytycznie nastawiony do pomysłu ale ostatecznie się zgadza. Na chwilę przed biegiem Speed Force daje mały upgrade swoich mocy. Tym samym wygląd czarnoskórego Wally’egom, Barry’ego i Garricka przechodzimy metamorfozę.

Speedsterzy wbiegają w szeregi wroga robiąc porządki. Ciało Jay’a nie unosi ogromu mocy i odpada. Na placu zostaje Barry i Wally. Barry przekazuje Wally’emu resztki swojej mocy, dzięki czemu jego dawny podopieczny dociera do krzesła. Z jego mocą wyrównują siły w starciu z Batmanem. Resztę kryjącej się energii chcą przekazać Wonder Woman.

Justice League #53-57 /*Tie-in*/

Nightwing i Hawkgirl ratują Chimpa z rąk armii mutantów. Chimp niechętnie przyłącza się do dwójki bohaterów. Wspólnie podróżując, kieruje ich w stronę hali Sprawiedliwości. Czeka tam na nich Luthor. Łysol wyjaśnia im dlaczego aktualnie jest przeciwko Perpetui i jaki ma interes, żeby zaszkodzić jej planom. Bohaterowie muszą spieszyć się nie tylko, żeby dotrzeć do tronu Perpetui ale i uratować Marsjanina przed zagrożeniem ze strony Mrocznego Batmana w wersji Marsjańskiej.

Luthor kieruje sojuszników przez pustkowia wyścielona Starro. Muszą być dyskretni, żeby nie obudzić ich. Niestety Starro jest uważniejszy niż się spodziewali. Wykorzystał telepatyczne moce aby wprowadzić bohaterów w iluzje i zwrócić ich przeciwko sobie.

Martian Manhunter jest przytłoczony mocami Marsjańskiego Batmana. Również pozostali bohaterowie ulegają mocom Starro. Z opresji ratuje ich Lex Luthor. Ratunek nie przekonał pozostałych, żeby w pełni zaufali Luthorowi. Jednak decydują się ruszyć z nim w podróż, żeby uratować Marsjanina oraz Legion of Doom. Na pierwszy cel idzie Marsjanin. Niestety jego ratunek nie przebiega po ich myśli. W ukryciu czekał Omega Knight Perpetui. Zasadzka była perfekcyjna. Bohaterowie zauważają go w ostatniej chwili. W momencie, kiedy zostają zaatakowani potężnym promieniem energetycznym.

Hawkgirl prowadzi starcia z Batmanowskim Mindhunterem. Do akcji włącza sie Marsjanin. Wspólny bój jest zacięty lecz Hawkgirl udaje się pokonać przeciwnika wraz z zapaleniem swojej broni z nthm metalu. Zwycięstwa zostaje przypieczętowane soczystym pocałunkiem Hawkgirl i Marsjanina.

Nightwing jest przekonany, że jego przyjaciele zginęli w ataku ze strony Omega Knighta. Ratuje go detektyw Chimp przemierzający spustoszałe ziemie na niewidzialnym wierzchowcu. Cyborg i Starfire jednak przeżyli. Dołączają do walki przeciwko gigantycznemu przeciwnikowi. Bohaterowie dotarli do wierzy Monitora, do której przyczepieni są członkowi Legionu Zagłady. Omega Knight przypuszcza atak na wierzę. Promień odbija się od wierzy uderzając w niego. Potwór ginie na miejscu. Nie znane są losy bohaterów z wyjątkiem Nightwinga. Dick samotnie leży pod ruinami wierzy, z której uwolnieni zostali przestępcy.

Złoczyńcy zostali uwolnieni z tronu Perpetui. Ocaleli również bohaterowie. Nadal nie jest bezpiecznie, a to wszystko za sprawą żyjącego Omega Knight, po chwili powstrzymanego przez Luthora. Marsjanin proponuje Luthorowi, żeby podążyli ich ścieżką ku zgładzeniu Perpetui. Nie poznaliśmy odpowiedzi Luthora, ponieważ użył matki pudełka, żeby zbiec ze złoczyńcami z tego miejsca. Chwilę później widzimy, że Luthor dołącza do głównej potyczki, w której udział bierze Batman, Superman i Wonder Woman. Po której stronie się opowie? Kontynuacja w „Death Metal #5”

Dark Nights: Death Metal Multiverse’s End /*Tie-in*/

Historia zaczyna się na Ziemi-3. Owlman przetrzymuje Johna Stewarta i zmusza go do wyznania całej prawdy odnośnie Perpetui. Pod koniec opowieści Owlman nie jest przekonany, że jest kolejną inkarnacją własnej osoby. John wręcza mu dysk zawierający dowody w postaci skrótu wydarzeń kryzysów, konkretniej śmierci poprzednich Owlmanów. Przedstawiciel Syndykatu cieszy się, ponieważ jest przekonany, że przetrwanie uniwersum zapewni mu życie. Uwalnia Johna oraz mobilizuje sojuszników do walki z oddziałem Perpetui w postaci tęczowych Batmanów (chodzi o Batmanów posiadających pierścienie mocy każdego korpusu). Udaje się pokonać wrogów oraz zniszczyć wieże Perpetui zasilające ją.

W międzyczasie obserwowaliśmy ewakuację mieszkańców Ziemi-X pod okiem Captaina Carota i pozostałych bohaterów. Ewakuacja przebiegła bez większych problemów. Po wszystkim widzimy bohaterów na wahadłowcu z ocalałymi mieszkańcami Ziemi-X.

Dark Nights: Death Metal – Robin Knight /*Tie-in*/

Batman Who Laughs jest w trakcie tworzenia własnego multiwersum. W tym czasie Robin Knight osłania jego tyły powstrzymując Batmana, Supermana i Wonder Woman. Walka jest idealnym momentem na retrospekcje z przeszłości Robina Knights. Dowiadujemy się z nich jaka jest zawartość Robina, dlaczego postanowił być Robinem a nie Batmanem oraz w jaki sposób pozabijał bohaterów ze swojej ziemi. Echa z przeszłości rzuciły światło na pierwsze spotkanie Robina z Batmanem Who Laughs. Początkowo Król Robinów nie był chętny do współpracy ze Śmiejącym się Batmanem. Nie miał jednak większego wybóru, zwłaszcza mając styczność z substancjami wpływającymi na osobowość.

Robin Knight nie miał możliwości dokończyć swojej walki. Batman ukończył prace nad multiwersum i zabrał swojego podopiecznego, żeby wspólnie przywitać mieszkańców jego świata.

Dark Nights: Death Metal – Rise of the New God /*Tie-in*/

Batman Who Laughs toczy bój z Perpetują na poziomie przekraczającym ludzkie pojęcie. Całości przygląda się nowy przybysz – Chronicler. Byt, który stoi za barierą wszystkiego co nam znane. Energia napędzająca multiverse.

Rolą Chroniclera jest przyglądanie się ostatnim chwila każdego umierającego multiwersum i spisywaniem tego. Byt ma luki w swojej księdze. Wpierw odwiedza Pirata, a później Vrila Doxa, żeby uzupełnić swoją wiedzę. Następnie wskrzesza Metrona. Dawny posiadacz krzesła Mobiusa jest ostatnim elementem do uzupełnienia księgi. Metron dzieli się wiedzą z Chroniclerem wpływając na jego punkt postrzegania wszystkiego.

Dark Nights – Death Metal – The Last Stories Of The DC Universe #1 /*Tie-in*/

Dona samotnie przesiaduje na plaży w Themyscierze. Dokładnie w tym samym miejscu, gdzie kilkanaście lat wcześniej po raz pierwszy pojawił się Trevor. Samotność Donny zostaje przerwana przez Beast Boya. Wspominają dawne chwile sprzed całego zgiełku z Perpetuią. NA wyspie amazonek pojawiają się uczestnicy Tytani z różnych okresów czasowych. Pojawia się również Rose, córka Deathstroke’a, w towarzystwie sojuszników.

Jordan udaje się do miejsca, gdzie leżą stosy pierścieni mocy. Pojawia się tam również Sinestro. Wyjątkowo nie dochodzi do przepychanek. Jordan wybacza Sinestro dawne zajścia i wręcza mu zielony pierścień mocy. Sinestro przyjmuje prezent i razem udają się w poszukiwania niebieskiego latarnika.

Diana odbywa rozmowę twarzą w twarz z Riddlerem. Przeciwnika Batmana pomaga pozbierać amazonce jej obawy i ogarnąć. Rozmowa pomogła Dianie zmotywować się do dalszej walki przeciwko siłom zła.

Oliver i Dinah spędzają ostatnie romantyczne chwile na wyspie amazonek. Nieoczekiwanie pojawia się gość. Jest to Laurel Lance-Quenn. Laurel jest córką Olivera i Dinah z Ziemi-46. Niestety jej rodzice zginęli więc chciała skorzystać z okazji i spotkać odpowiedników z innej ziemi.

Obóz bohaterów. Batman śle motywacyjne gadki swoim wychowankom. Dick kilkukrotnie próbuje namówić Barbarę do rozmów o swoich uczuciach. Bezskutecznie. W końcu Batman bierze się do dzieła. Dick i Barbara wzajemnie wyznają sobie głęboko uśpione w nich uczucia i zmieniają status swojej relacji, pieczętując ją pikantnym pocałunkiem.

Wracamy do historii z samego początku. Donna jest wdzięczna wszystkim za obecność i motywuje ich do starcia z Batman Who Laughs i Perpetują jako Tytani. Szeregi zasila Wally oraz ożywiony Roy, a to za sprawą czarnego pierścienia mocy dzierżonego przez Batmana.