Lazarus Planet
Lazarus Planet jest pierwszym wydarzeniem w okresie „Dawn of DC” po „Dark Crisis”. Zapraszam do streszczenia wydarzenia!
Wprowadzenie do wydarzenia / Podbudowa
Przed sięgnięciem po „Lazarus Planet” należy przyswoić sobie podbudowę na łamach serii: „Robin” oraz „Batman vs. Robin”. Jeżeli preferujecie drogę na skróty, możecie ominąć serię „Robin”. Istotne wydarzenia z tej serii w kontekście wydarzeń są przytoczone i streszczone w zeszycie „Batman vs. Robin #2” – pojawi się tu również adnotacja do „Batman & Superman: World’s Finest”.
Batman vs. Robin #1
Ogromna ulewa. Do rezydencji Wayne’ów przychodzi tajemniczy gość. Jest nim Alfred. Bruce jest w szoku, węszy podstęp. Jednak wszelkie poszlaki sugerują, że to TEN Alfred m.in. pamięta ostatnie sekundy życia, zna dostęp do jaskini Batmana, proponuje badania. Bruce wpierw podał mu herbatkę, potem udali sie do jaskini. Tam czekał na niego Damian w towarzystwie Huntera i Jakeema. Damian z użytkownikami magii zaatakował Nietoperza. Jakeem ożywił dinozaura, Hunter przewalał ogromną monetę, ożywili również stroje w batjaskini. Bruce z Alfredem musieli się wycofać i uciec z jaskini. Skorzystali z klucza Zatanny, aby udać się do jej kryjówki. Znaleźli tam Zatannę powieszoną w powietrzu. Jej ciało poinformowało ich o ataku magicznych użytkowników przez Damiana. Przyjaciele skorzystali kolejny raz z klucza, aby kontynuować podróż. Tymczasem Damian powrócił z sojusznikami do wieży Fate’a. Na miejscu zgromadzono masę magicznych artefaktów. Za nimi, na tronie, przesiaduje demon Nezha w towarzystwie Mother Soul czyli babci Damiana.
Batman vs. Robin #2
Współpracownicy Nezhy poszukują magicznych artefaktów. Zdobyli kolejne dla swego Pana – kryształowy portal do Darkworld oraz szatę Ragmana. Black Alice, zmuszana przez Nezhę, wysysa z nich magiczną energię i transportuje do hełmu Fate’a. Z boku sytuację obserwuje Damian nie podzielający konieczności cierpienia Alice.
W tym czasie Batman z Alfredem dotarli do House of Secret mieszczącego się w krainie Snu. Spotykają wpierw Abla kierującego ich do pierwszych drzwi. Za nimi obserwują retrospekcje z Lazarus Island, gdzie toczył turniej, w którym wziął udział Damian. W trakcie turnieju przebudził się Lazarus Demon, którego wszyscy uczestnicy turnieju pokonali. Po walce Damian wyjawił, że organizatorką turnieju była Mother Soul znana jako matka Ra’s Al Ghula (prababcia Damiana). Następnie Batman i Alfred spotykają Kaina z rękoma wymoczonymi we krwi. On kieruje ich do drugich drzwi. Za nimi poznają genezę substancji Lazarus kryjącej się w oczyszczonym, chińskim eliksirze nieśmiertelności – dodatkowo w głębinach wyspy kryje się Demon, do którego uwolnienia potrzebny jest klucz. Mother Soul pokłada nadzieję, że Damian odnajdzie klucz podczas eksploracji wyspy i go uwolni. Batman z Alfredem poczuwają się w obowiązku udzielić chłopcu pomocy nim będzie za późno. Okazuje się, że jednak jest za późno. Trójca wiedźm pokazuje Batmanowi i Alfredowi, że Damian odnalazł klucz i użył go w grobowca znajdującym się na wyspie. Po jego zniszczeniu na wolność wychodzi Nezha. W tym momencie Batman przypomina sobie, że jest to demon, którego razem z Supermanem uwięzili na łamach serii „Batman & Superman: World’s Finest”. Nezha po uwolnieniu złapał Damiana i przejął nad nim kontrolę. Chłopak emanuje zieloną energią atakują przez iluzję Bruce’a i Alfreda. Damian informuje prababkę o wykonaniu misji i przekazaniu im wiadomości. Następnie otrzymuje od niej kostium Batmana, za nim pojawiają się „Robini” w postaci: Nightwing, Tim, Red Hood i Stephanie. W tym czasie Batman zastanawia się nad kolejnym ruchem. Kroku dotrzymuje mu Alfred rzucają cień Nezhy
Batman vs. Robin #3
Bruce z Alfredem kierują się w stronę wyspy Lazarus. Udają się tam korzystając z odrzutowca. W tym czasie Damian szykuje się do walki z ojcem. Wręcza swoim „Robinom” magiczne artefakty: Tim dostaje pelerynę Cagliostro, Red Hood trójząb Posejdona, Nigtwhing miecz grzechu, natomiast Stephanie otrzymała kij Black Bisona. Batman zostawia Alfreda przy odrzutowcu, samotnie kierując się w stronę dżungli. Tymczasem okazało się, że w kryjówce Damiana jest uwięziona Talia.
Batman zostaje zaatakowany przez Tima używającego peleryny niewidki. Tim w walce wypomina przeciwnikowi, że zastąpił go bez zastanowienia, kiedy pojawił się jego potomek. W tym czasie Mother Soul z Black Alice odebrali moce Queen of Fables transportując je do hełmu Dr Fate’a. Kolejną istotą do wysączenia mocy jest Zhu Bajie, świński partner Monkey Prince. Przed odebranie mu mocy ostrzega Nezhę o przyjściu jego syna skrywającego się na ziemi. To właśnie przeciwko niemu, King Fire Bull, Nezha zbiera magiczne artefakty do powołania specjalnej armii.
W następnej kolejności Batman zmierzył się jednocześnie ze Stephanie i Jasonem. Każdy z nich wykładało nową porcję pretensji: Stephanie, że nie dał jej czasu na trening w roli Robina, Jason że został porzucony. Batman nie odpowiada im na zarzuty tylko kolejno powstrzymuje ich zdając sobie sprawę, że następnym wyzwaniem będzie Grayson. Walka z nim jest najbardziej napięta. Grayson sprawnie operuje mieczem mogąc zadać przeciwnikowi ostatnie pchnięcie. Wtedy Batmana osłania Alfred. Na jaw wychodzi jego szpiegowanie. Kiedy demon znika, na moment zostaje prawdziwy Alfred prosząc Batmana, aby nie dał Damianowi więcej odczuwać, że oskarża go o swoją śmierć. Zdeterminowany Bruce udaje się do jaskini na finałowe starcie.
Główny przebieg wydarzenia
Batman vs. Robin #4
Batman dociera do części jaskini, w której zgromadzono wszystkich użytkowników magii. Koło nich lewituje hełm Fate’a. Jest to oczywiście zasadzka, w którą świadomie wpada Batman. Po chwili atakuje go Damian, jego syn. Walce przygląda się Nezha z babcią Damiana. Chłopak dopiero po chwili orientuje się, że Batman świadomie wpadł w zasadzkę. Nie wie jednak jaki jest plan ojca. Kiedy Nezha sięga po hełm Dr Fate’a, wtedy z ukrycia wyskakuje Talia. Kopnięciem wybija Nezhie hełm, który ląduje w rękach Batmana.
Bruce z założonym hełmem uwalnia wszystkich spod wpływu Nezhi. Damian łączy siły z Talią i wspólnie atakują babcię. Dosyć jednostronna walka kończąca się fatalnie dla niej. W wyniku potyczki babka zostaje zepchnięta przez Talię do szczeliny.
Natomiast Batman, prowadzony przez innych użytkowników magii, dzielnie odpiera Nezhe. Hełm w trakcie potyczki zostaje zniszczony. Szczątki hełmu z jego energią wpadają do jamy łazarza, co wywołuje erupcję wulkanu. Chwilę później esencja jamy jest potrzebna do ożywienia Batmana przez Black Alice, który został śmiertelnie ranny w wyniku ataku Nezhy na Damianie.
Nezha został pokonany przez swojego syna, który niespodziewanie pojawił się na wyspie. Walka nie skończyła się śmiertelnie dla któregokolwiek z nich. Po prostu Nezha wycofał się do swojego wymiaru. Była to słuszna taktyka, ponieważ chwilę później doszło do erupcji wulkanu spowodowanej częściami hełmu Dr Fate’a. Reszta zdążyła do pobliskiego samolotu.
Lazarus Planet: Alpha
Erupcja wulkanu na wyspie Lazarus rozpoczęła katastrofę ekologiczną. Na całym świecie dochodzi do sztormów z zielonymi błyskawicami, pogorszenia warunków atmosferycznych pod wpływem sztormu wywołanego oparami wulkanu, na dodatek elektronika zaczyna wysiadać. Odczuwa to samolot sterowany przez Damiana, w którym znajduje się również Batman, Talia i Black Alice. Pojazd rozbija się, ale w porę pomocy udziela Supergirl i Power Girl. Kara poinformowała o sytuacji superbohaterów, zbierając odpowiednią ekipę na czas. Na jej wezwanie odpowiedzieli: Zatanna, Blue Beetle, Blue Devil, Monkey Prince, Cyborg i Mary Marvel.
Damian obejmuje dowodzenie drużyną. Batman nie jest w stanie będąc pod wpływem substancji lazarus, która go ocaliła. Robin dzieli ekipę na dwie drużyny rozdzielając odpowiednio zadania: Mary, Zatanna, Power Girl, Cyborg i Blue Beetle mając udać się do wieży Dr Fate’a, gdzie zgromadzono artefakty magiczne pozbawione mocy – Black Alice przywróci im świetność użytku. Natomiast Batman, Talia, Blue Devil i Supergirl mając udać się do jednej z kryjówek Ra’s Al Ghula, gdzie może przebywać kryjący się Nezha.
Sytuacja pod wieżą Dr Fate’a jest napięta. Bohaterowie nie mogą złamać magicznych barier chroniących wieżę, na dodatek pojawiają się stwory Kinge Fire Bulla, który wywołał całą sytuację na wyspie Lazarus. Sytuację pod wieżą normuje Mary Marvel wykorzystując zielone błyskawice ze sztormu. Wykrzykując „Shazam” sprowadza na siebie pioruny, co odmienia ją do zwykłej formy. To wystarczyło na uspokojenie warunków atmosferycznych i pogonienie strażników wieży. Działanie zdjęło z wieży magiczne bariery, dzięki czemu z budowali wyszli wszyscy użytkownicy mocy – okazało się, że w wieży to jednak oni byli więzieni. Wśród nich są m.in. Phantom Strange, Klarion czy Alan Scott.
Tymczasem ekipa Batmana odnalazła miejsce, gdzie przebywa Nazha. Za drzwiami do kryjówki rozgrywa się zacięta walka Swamp Thinga i Poison Ivy z Nezhą. Pamela poinformowała Talię, że wielokrotnie współpracowała z jej ojcem i kiedy rozpoczął się globalny sztorm, chcieli porozmawiać z Ra’sem, aby dowiedzieć się jak sytuacja może odbić się na królestwie Zieleni. Nie wiedzieli, że Ra’s gryzie ziemię od „Shadow War”. Tak rozpoczęła się walka, która szybko dobiegła końca po interwencji ze strony ekipy Batmana. Nezha legł nieprzytomny, ale część jego mocy połączyła się z Batmanem przemieniając go w mrocznego stwora.
Poczynaniom obu drużyn przygląda się Damian zza monitorów. Obok niego znajdują się Monkey Prince oraz Black Alice, który nawiązują między sobą nić porozumienia. King Fire Bull zlokalizował ich kryjówkę, siłą wdzierając się do niej i odnajdując Robina.
Lazarus Planet: Omega
Black Alice zostaje zaatakowana przez Kinge Fire Bull. Dlaczego? Tylko Alice może odkręcić cały sztorm, który się wywiązał po erupcji wulkanu na wyspie Lazarus – jej wyciąganie magii z innych jest kluczem do przywrócenia ładu. Robin i Monkey Prince próbują bezskutecznie odciągnąć przeciwnika. Szala zwycięstwa przechyla się po posiłkach w postaci: Flash, Superman, Jonathan, Hal Jordan, Marsjanin, Yara Flor. Wspólnie odciągają wroga, a Zatanna może aktywować swój czar przywołujący. Alice pobiera ogromne ilości magii na co pozostali nie reagują entuzjastycznie. Nie słucha ich, ponieważ ten jeden raz chce kontrolować swoje życie. Alice przywraca użytkownikom magii ich zdolności, a sztorm kończy się. Zbiega się to z pojedynkiem King Fire Bull z jego ojcem, Nezhą. Syn demona został pokonany, a Nezha w ciele Batmana znika. Takie przynajmniej stwarza pozorny. Po uspokojeniu sytuacja wszystko wraca do normy – niestety Black Alice zostaje uznana za zaginioną, a Dreamer jest w posiadaniu hełmu Dr. Fate’a. Czy Nezha rzeczywiście został zgładzony? Oczy Batmana świecą się na zielono, kiedy zostaje sam na sam ze swoim synem. Wątek ten będzie zwieńczony w „Batman vs Robin #5”.
Batman vs Robin #5 – Epilog
Damian został uwięziony przez Nezhę w ciele jego ojca. Nezha wymaga od Damiana, żeby podał lokalizację jego syna. Damian bierze go pod włos i wykorzystuje nadążającą się okazję, żeby czmychnąć z batjaskini. Nezha rusza w pościg za nim biorąc batmobile. Do ucieczki przyłącza się Monkey Prince. Małpa wykorzystuje technikę klonów, żeby zrobić dywersję i stworzyć okazję do ukrycia się. Twierdzi, że tylko egzorcyzm może oczyścić ciało Batmana z Nezhy, ale będzie równało się to z jego śmiercią. Damian wysyła Małpę po pierwotne ciało Nezhy, a w tym czasie osobiście organizuje zasadzkę na Nezhę, w której uczestniczą pozostali podopieczni Batmana. Walka jest zacięta i niestety sojusznicy polegli pod siłą Nezhy. W porę pojawia się Monkey Price. Produkuje dużą ilość klonów i upodabnia ich do Damiana. Damian ze „swoimi” klonami obalają Batmana/Nezhę i utrzymują go do czasu przybycia magów (Zatanna, Enchantrech, Piggy) z ciałem Nezhy – akurat w tym czasie zaczęły znikać przywołane klony.
Magowie spętali Nezhę w ciele Batmana i przystąpili do transferu jego duszy. Nezha trafił do swojego pierwotnego ciała, a Batman pozostaje martwy. Damian poprosił Enchantress, aby wykorzystała jego esencję duszy do ożywienia Batmana. Jednak Zatanna i Piggy twierdzą, że to za mało – nawet dusze pozostałych podopiecznych mogłyby nie wystarczyć ze względu na zniszczenia odniesione przez opętanie Nezhą. Damian posuwa się dalej… wygłasza mieszkańcom Gotham mobilizującą przemowę o heroizmie ich obrońcy prosząc na koniec o przekazanie cząstki dusz do ożywienia Nietoperza. Każdy mieszkaniem dobrowolnie się godzi wykrzykując wspólnie „We are Batman”. Magowie połączyli zebrane dusze i przenieśli je do ciała Nietoperza. W ten sposób udało się go ożywić. Historia zwieńczona jest symbolicznym przytulasem Robina i Batmana godząc ich po długim okresie rodzinnych napięć – ponownie jest „Batman i Robin”, natomiast Nezha jest uwięziony przez Zatannę i Piggy’ego.

Tie-iny do wydarzenia
Lazarus Planet: Assasult on Krypton #1
„Gone Dark”
W historii „Gone Dark” pojawia się Nia znana jako Dreamer. Dosłownie wyskakuje ze snu Batmana, który nieprzytomny znajduje się w szpitalu. Koło niego jest Supergirl i Damian. Nia poznała całą sytuację ze snu Nietoperz. Wybudzony Bruce twierdzi, że powinni odnaleźć Khalida, aktualnego posiadacza hełmu Fate’a. Nia namierzyła Khalida poprzez sny. Chłopak jest uśpiony głęboko w swojej świadomości i więziony przez Nezha. Moce Fate’a kierują Nia do miejsca spoczynku hełmu. Odnajduje go. W tym momencie dziewczyna znajduje się w jaźni łazarza.
„Electric”
W historii „Electric” Jon przeszkadza Ashowi w kradzieży ciuchów. W tym momencie mają styczność ze sztormem. U Asha przebudzają się moce m.in. latanie, natomiast u Jona dochodzi do małego wybuchu elektrycznego. Panowie wspólnie pomagając przez całą historię ludności mierzącej się z konsekwencjami wydarzenia. Na koniec historii moce Asha wygasają i rozchodzą się. Jednak Ash nie dał za wygraną i kradnie Jonowi jego pelerynę.
W historii „Breakthrough” wokół biura Luthora rozpętał się huragan niszczący jego zabezpieczenia. Piorun uderzył w jego ochroniarz Mercy. Kobieta uderzyła w jedną ze zbroi Luthora, co przemieniło jej ciało w androida. Ciało ewoluowało do tego stopnia, że może zmieniać ręce w dowolne uzbrojenie. Za ich pomocą powstrzymuje bestie, które uciekły z labolatoriów.
Ostatnia historia przedstawia nietypowe losy Power Girl twierdzącej, że umarła atakując syna Nezhe. Power Girl nie jest martwa tylko zmieniła swój stan bytu na psychiczny. W tej formie wędruje po dziwnych krainach, które na końcu okazują się koszmarem Julie Andrews posiadającej moce telepatyczne.
Lazarus Planet: We Once Were Gods
„Hunger Pains”
Morze wypluta na plażę mnóstwo blond włosach mężczyzn. Jeden z nich zostaje zabrany przez lokalnych mieszkańców. Otaczają go opieką. Ten odwdzięcza się atakiem po czym ucieka do morze. Mieszkańcy ruszyli za nim w pogoń, biorąc w rękę broń. Przed atakiem powstrzymuje ich Aquaman. Władca mórz informuje ludzi, że wybuch wulkanu przemienił Trench, potwory z głębin, w ludzkie formy. Aquaman czuje, że są to jego przodkowie. Z tego powodu chce im zapewnić opiekę.
„Songs of Pain”
Szpitale są przepełnione poszkodowanymi po wybuchu wulkanu i styczności ze sztormem przepełnionymi jego wpływem. Jednym z pacjentów, którego losy śledzimy, jest Raphael Arce. Pod wpływem sztormu otrzymał możliwość utożsamienia się z bólem i emocjami wybranej istoty. Pech chciał, że wybór jest losowy i padł na Doomsdaya. Styczność z wrogiem Supermana wywołuje u Arce’a ewolucję w bestię. Z pomocą przybywa Marsjanin chcąc przejąć jego więź. Próba wywołuje motuację u Martiana. Raphael jednak nie chce, aby ktoś za niego się poświęcił. Przejmuje inicjatywę wpływając na transformację. Ostatecznie przyjmuje formę kryształu z żyjącą esencją Doomsdaya. Kryształ zabiera Marsjanin wieńcząc historię wzruszającą rozmowę z Supermanem w kosmosie.
„Song of the Dead”
Diana oddała się koleżeńskiemu sparingowi z Bia. Sparing został przerwany inwazją armii umarłych Heraklesa. Armia dostała się na wyspę amazonek przemierzając pieszo głębiny oceanu. Do walki dołączają siostry Diany pod wodzą królowej Nubi, dzięki czemu atak zostaje odparty. Jest małe „ale”. Tezeusz prowadzący armię umarłych informuję Dianę i Nubię, że erupcja wulkanu otworzyła wrota Hadesu. Królestwo umarłych jest obecnie puste. Każda uśmiercona dusza z rąk amazonek wraca z rządzą zemsty. Themyscira staje przed ogromnym zagrożeniem. Nawet Wrota Zgłady są pod atakiem.
„The price of Eternity”
Mary kieruje się do ambasady Black Adama. Prosi go o pomoc widząc go w swojej wizji. Black Adama nie ma aktualnie w ambasadzie. Za to jest jego dziedzic, Malik. Chłopak początkowo nie był skory do współpracy z Mary, ale szybko zmienia zdanie. Razem udają się do Skały Wieczności mogąc zerwa magię więżącą Billy’ego pod wpływem erupcji wulkanu. Billy agresywnie reaguje na ich pomoc, ponieważ musi złapać zbiegłych więźniów. Bohaterom udaje się znaleźć rozwiązanie. Billy jakimś sposobem wchłonął skałę wieczności, teraz jest w jego ciele bezpiecznie chroniona. Całej sytuacji przyglądał się Czarodziej. Twierdzi, że popełnił błąd przekazując wszystkim swoją moc. Chce ją teraz odebrać.
Lazarus Planet: Legends Reborn
Masks and Monster
W Gotham dochodzi do zbiorowych porwań. Łącznie zaginęło 10 osób. Policja podejrzewa o to Greorge’a Denisa Ellorya. Problem w tym, że i on zaginął. Policja jest bezsilna, a sztorm podsyca nastroje w Gotham. Montoya korzysta ze swojej drugiej tożsamości, Questions, i udaje się w pole. W mieszkaniu Ellorya znalazła klucze do jednego z opuszczonych magazynów. Są tam porwani oraz Ellory. Zmutowany w bestię. Questions z porwanymi pokonała go, po czym bestia trafia do więzienia.
Trilogy
Raven i Beast Boy kierują się do pobliskiego kościoła przejętego przez demony. Część chłopców przemieniła się w nie pod wpływem sztormus. Raven odmieniła ich, a z księdzem próbowała porozmawiać, ponieważ jest on najbardziej demoniczny ze wszystkim. Okazuje się, że w kościele jest jeszcze kilkoro chłopców przemienionych w demony. Za wszystkim stoi Trigon, ojciec Raven. Poszukiwał on swojego syna, który jak się okazało, był w kościele. Trigon obezwładnił Raven. Droga wolna do Liama, inaczej Trilogy, umożliwiła mu zbliżenie się do chłopca.
City Boy
Do Gotham przybył Cameron Kin czyli tytułowy „City Boy”. Swoimi mocami odnalazł zaginiony batrang, a w kanalizacji koronę. Z potoku uratował go Nightwing. Chłopak dotykając przedmiot widzi jego historię zaginięcia. Właśnie w ten sposób oddaje koronę właścicielce, a Nightwingowi jego batrang.
Rain of Terror
Firestorm w akcji. Sztorm ma na niego fatalny wpływ. Ronnie i Stein rozłączają się. Nie byłoby w tym nic szokującego, gdyby nie nagłe postarzenie Steina. Na miejscu wypadku pojawia się Cień. Ronnie prosi Dr. Ramizera o pomoc łącząc się z nim. Tak pokonują maszkarę. Jednak po rozdzieleniu następuje szok – Ramizera, podobnie jak Stein, postarzał się o kilkadziesiąt lat.
Lazarus Planet: Next Evolution
„The Vigil. See No Evil”
Red Hood śledzi gangsterów w Gotham będących w posiadaniu substancji z wyspy Lazarus. Naprowadza go to na statek, gdzie znajduje się masa trupów oraz zniszczony silnik o napędzie cząsteczkowym. Opuszczając łódź spotyka trójkę zamaskowanych osób odpowiedzialnych z morderstwo na łodzi. Żegnając Red Hooda przedstawiają się mu jako drużyna Vigil.
„Elevation”
Tajemniczy głos wzywa Flatline do Tokio od momentu rozpoczęcia sztormu. Flatline dotarła do budynku, w którym znajduje się Ubu, były strażnik Ra’s Al Ghula. Strażnik chroni prochów swojego mistrza skąd najwidoczniej wydobywa się tajemniczy głos. Flatline została zaatakowana przez Ubu i jego podopiecznych. Dziewczynie udało się ominąć potyczkę i przejąć urnę. Po jej otwarciu unosi się energia przebudzająca w niej echa przeszłości – w tym momencie dowiadujemy się, że dziadek Flatline był sowieckim zabójcą, od którego przejęła zestaw umiejętności odkrywając tym samym swoje metaludzkie zdolności, kiedy konał na łożu śmierci; następnie Flatline opuściła Rosję po tym jak rodzina wyrzekła się jej; oparcie znalazła u swojego mentora Lord Death Men pomagającego jej opanować umiejętności – choć okazał się oszustem. Po opadnięciu kurzu z otwartej urny obliczu Flatline ukazał się w szczycie zdrowia Ra’s Al Ghul, który do tej chwili był martwy (a może dalej jest tylko Flatline rozmawia z duchem?)
„The Abyss of the Dead Eye”
Deadeye został zaatakowany przez Everymana (postać upodobniona zdolnościami do Beast Boya). W trakcie ataku doznali wpływu sztormu – Everyman przemienił się w istotę upodobnioną do Doomsdaya. Everyman chciał zabić Deadeye’a, ale Archie’mu udało się pokonać przeciwnika. Po walce skontaktował się z Amandą Waller, która przebywa na Ziemi-3. Waller potwierdziła, że nasłała Everymana na Archie’go. Nie chciała go zabić tylko obudzić drzemiący w nim potencjał.
„Red Canary”
Sienna wychodzi z domu. Nie dojeżdża do szkoły, ponieważ świat wariuje pod wpływem sztormu. Przebiera się z Red Canary i próbuje pomóc komu się da. Tylko nie wiem komu. Razem z Sidewayem próbują uspokoić świnkę lokalnego cateringu…
Lazarus Planet. Dark Fate #1
„Whisper of the Moth”
Huntress odwiedza pozornie opuszczony budynek. Okazuje się, że stanowi on kryjówkę licznej maści przeciwników, z którymi walczy Huntress. Swego rodzaju kult zrodzony wywołaniem sztormu. Wśród nich możemy wymienić m.in. Killer Moth czy Zodiac Mastera. Helena pokonała ich, grupa została rozbita. Substancja ociekająca z ich przywódcy trafia do ścieków, w których kryje się tajemnicza persona.
„Storm Damaged”
Doom Patrol został wezwany przez generała Blache na misję ratowniczą. Sztorm wywołał mutację w jednym z ich bunkrów stawiając w niebezpieczeństwie całą placówkę – w środku jest dziwna substancja łapiąca żółnierzy i zamykająca ich w kokony. Cliff, Negative Men i Rita także zostają złapani. Z objęć ratuje ich Crazy Jane zamieniająca się w zakonnicę z piłami mechanicznymi zamiast rąk. Negative Man znalazł przyczynę problemu – jest nim chłopiec Simon nie kontrolujący swoich mocy. Rozmową pomaga mu opanować moce. Doom Patrol chce zabrać chłopaka do siebie i włączyć go do drużyny. Inne plany ma generał, jednak nie naciska na drużynę – wyższość zdania ma Crazy Jane przewodząca drużyną.
„Badlands Station”
Do świata DC zostaje wprowadzona postać Cicuit Breaker, którą jest Jules Jourdain, zdobywająca Still Force pod wpływem sztormu.
„A spirit World story”
Xanathe odwiedza górb babci Lo. Na cmentarzu w Gotham zostaje zaatakowana przez armię wampirów. Odpiera atak mieczem pokrytym talizmanami. W walce z hordą wampirów pomaga jej Batgirl (Cassandra Cain), później dołącza Constantine mający pretensje do Xanathe, że sprzedała mu podrabiane talizmany. Dziewczyna twierdiz, że talizmany działają i wykorzystała je do walki ze żródłem magii nekromacji. Atak tylko wzmógł magię, a ta złapała Cassandrę i zabrała na drugą stronę – do świata duchów.
Moneky Prince #10
Supergirl i Moneky Prince byli w trakcie pochwycenia Ultra-Humanite, kiedy rozpoczął się sztorm wywołany wybuchem wulkany na wyspie Lazarus. Sztorm przemienia mieszkańców Metropolis w dzikie stworzenia. U Moneky Prince wywołuje swędzenie, w trakcie którego gubi kosmyki futra, a z nich tworzą się maluśkie klony małpy. Natomiast Supergirl traci na mocy. Wspólnie częściowo uspokoili sytuację w Metropolis, następnie przenieśli się do hali sprawiedliwości. Supergirl nadała sygnał SOS wzywając aktywnych superbohaterów do działania. Na jej wezwanie odpowiedzieli: Cyborg, Power Girl, Zatanna, Blue Devil, Mary Marvel i Blue Beetle.
Monkey Prince #11
Ultra-Humanite otworzył portal do Strefy Widmo. Chce uwolnić Małpiego Boga i związać się z nim niczym pasożyt. W realizacji planów przeszkadza mu Marcus. Małpi książe wszedł do Strefy Widmo gdzie osobiście spotkał Wukonga, małpiego Boga. Bóstwo jest ojcem Marcusa, choć Wukong wypiera się tego. Nie ma to znaczenia, ponieważ zatajone w ciele Marcusa retrospekcje potwierdzają ich więź – 15 lat wcześniej doszło do otwarcia Strefy Widmo w Metropolis przez Ultra-Humanite. Cel ten sam. Nadejście małpiego Boga wywołała deszcz skał, gdzie w jednej z nich znajdował się bobas. Dziecko zostało znalezione przez pracowników Ultra-humanite (Winston Shen i Laura Shugel) i zabrane z dala. Opowieść nie tylko potwierdziła więź ojca-syna, ale i wytłumaczyła pojawienie się Marcusa w rzeczywistości bohaterów. Wukong nieuprzejmie prosi teraz Marcusa, by ten odnalazł Sandalwooda Buddha – mistrz Wukonga. Tylko z jego pomocą małpi król będzie mógł opuścić swoje więzienia.
Monkey Prince #12
W finale „Lazarus Planet” („Batman vs. Robin #5”) pokonano King Fire Bull i uwięziono go w zielonej kuli. Demon ucieka z niej i posyła kościane zastępy po Supergirl i Monkey Prince. Kobieta, która uwolniła KFB podzieliła się informacjami o pochodzeniu Marcusa – powstał z włosa Sun Wukonga (małpiego króla) jako klon, który odmówił powrotu do swego pana, kiedy ten został uwięziony w Phantom Zone.
Wróg potężnie ranił bohaterów i porwał Supergirl, od której chciał wchłonąć energię, żeby stanąć na nogi. Monkey Prince z resztą ruszyli jej na ratunek. W trakcie podróży miał mocne rozterki o swoim pochodzeniu z czym pomógł mu Shifu. Świniak twierdzi, że Marcus nie jest klonem, a esencją małpiego króla – do tego świadomą. Marcus postanawia osobiście zdecydować kim jest i po chwili namysłu określa siebie jako oryginalna forma.
Samookreślenie dało mu dużo pewności siebie, czego efektem była walka z KFB. Demon został przytłoczony mocą Małpy. Pokonany King Fire Bull ponownie trafił do więzienia.


