Dark Nights: Metal

Dark Nights: Metal #1

Liga Sprawiedliwych toczy zacięty bój z olbrzymimi robotami należącymi do Mongula. Udało mu się pochwycić obrońców ziemi i zmusić ich do walki na nowym Księżycu Wojny. Moce bohaterów zostały ograniczone przez specjalnie zaprojektowane stroje. Nawet systemy hakujące Cyborga są bezsilne w walce z robotami. Batmanowi udaje się odkryć słaby punkt przeciwników. W ustach każdego robota jest ukryty czujnik z symbolem konkretnego bohatera. Kolejno każdy z bohaterów odnajduje swój symbol. Aktywacja symbolu przynosi nieoczekiwany efekt. Każdy z bohaterów zostaje pochwycony i połknięty. To jednak nie pułapka. System pozwala bohaterów przejąć kontrolę nad konstrukcjami i złączyć je w megazorda!

Liga Sprawiedliwych ucieka z niewolni Mongula i wracają na ziemię. I tu czeka ich niespodzianka. Alfred informuje Batmana o nietypowym zajściu. Na miejscu odkrywają laboratorium. Przeszukiwania zostają przerwane przez oddział Kendry Saunders i oddział Blackhawk. Kobieta nie jest nastawiona wrogo do bohaterów. Natychmiast dzieli się z nimi swoją wiedzą.

Kendra i jej partner Carter wpadli w cykl nieustającej reinkarnacji. Powodem jest dźgnięcie sztyletem wykonany z obcej substancji nazwanej Nth Metal. Substancja wzbudziła niepokój Cartera, który poświęcił swoje życie na jej studiowanie. Badania doprowadziły go do zadziwiającego odkrycia. Substancja nie pochodzi z żadnej z 52-ziem. Okazuje się, że prócz naszego uniwersum, istnieje Dark Multiversum, które jest mrocznym odbiciem naszego. Na tym nie koniec. W Dark Multiversum kryje się potężna istota Barbatos. Jego nadejście zostało zapowiedziane dawno temu. Niepokój wzbudza sposób jego nadejścia. Wrota mogą zostać otwarte z poświęcenia człowiekiem. Według legendy będzie nim Batman!

W tym momencie okazuje się, że Kendra tak na prawdę chciała zwabić bohaterów, żeby zgładzić Batmana i powstrzymać nadejście Barbatosa. Nieoczekiwania przebudza się Red Tornado, który natychmiast atakuje członków Ligi Sprawiedliwych. Batmanowi udaje się zbiec przed nim i ukraść substancję Nth Metal.

Bruce wraca do swojej posiadłości. Od razu przystępuje do badań substancji. Z jego ust możemy wnioskować, że od dawna zdawał sobie sprawę z istnienia Dark Multiverse tylko nie miał właściwych materiałów do jego badania.

Badania zostają przerwane przez głosy w salonie. Bruce natychmiast opuszcza jaskinie, żeby sprawdzić o co chodzi. W salonie znajduje dziennik Cartera. Prócz tego za Batmanem pojawia się Sandman, który ostrzega go, że prawdziwe zło dopiero nadejdzie.

Dark Nights: Metal #2

Wszyscy superbohaterowie zaczynają szukać Batmana. Jego życie oraz losy świata są w niebezpieczeństwie. W końcu natrafiają na ślad Mrocznego Rycerza. Nie jest sam. W ucieczce uczestniczy kilkoro ludzi przebranych za Batmana. Flashowi udaje się pochwycić wszystkich w jedno miejsce. Cyborg przełamuje ich system maskujący tożsamość. Okazuje się, że Batmanami byli Nightwing, Red Hood, Batwoman, Batwing i Red Robin.

W ciężarówce znajduje się jeszcze jedna osoba. Jest nim Batman. Superman rozpoznaje go po biciu serca. Wyciąga Batmana z ciężarówki. Dochodzi do krótkiej konwersacji pomiędzy przyjaciółmi. Z ust Batmana dowiadujemy się, że potrzebnych jest 5 substancji tzw Heavy Metal, aby umożliwić Barbatosowi przeniknięcie do naszego uniwersum. Batman jest zarażony czterema z nich: Electrum (Bruce został nim zarażony podczas jego tułaczki w Labiryncie Sów), Dionesium (Substancja, która przywróciła Batmana do życia po walce na śmierć i życie z Jokerem), Promethium (Substancja, która zasiliła maszynę mająca przywrócić Batmana do dawnego stanu po jego rzekomej śmierci po walce z Jokerem), Nth Metal (Batman został nią zarażony podczas zgłębiania mroku z Green Lanternem i Duke Thomasem) oraz jeszcze jedna nieznana substancja. Osoba, która zostanie zarażona wszystkimi metalami, będzie naczyniem służącym Barbatosowi i jego armii jako przejście z Dark Multiverse do naszego Uniwersum.

Wonder Woman dopatruje się w Batmanie kłamstwa. Superman przebija Nietoperza swoją ręką. Okazuje się, że to Clayface podszywał się pod Batmana, a rytm bicia serca został stworzony za pomocą urządzenia transmitującego głos.

W tym samym czasie najstarsze żyjące osoby na świecie prowadzą własną radę. Wśród nich znajduje się min. Kendra, Ra’s Al Ghul czy Wizard (od Shazama). Układają własny plan na zniszczenie Dark Multiverse. W tym celu ma im posłużyć mózg Anty Monitora.

Batman nie spoczywa. Prowadzi własne śledztwo. Chce znaleźć sposób, żeby pokonać Barbatosa. Okazuje się, że Bruce wpadł w zasadzkę Sądu Sów. Użyli złych danych, aby ściągnąć go do grobu Hath Set. Na miejscu on, Superman i Wonder Woman zostają obezwładnieni przez wyznawców Barbatosa. Reprezentanci Sądu Sów zarażają Batmana ostatnią substancją, którą jest Batmanium.

Wszystkie Heavy Metal zostają połączone w ciele Batmana, w którym otwierają się wrota do Dark Multiverse. Barbatos wraz ze swoją armią przenikają do świata naszych bohaterów. Barbatosa wspiera armia 7 złych batmanów: Batman Who Laughs (wraz z nim przybyło 3 kanibalistycznych Robinów), Devastatos, Merciless, Drowned, Dawnbreaker, Murder Machine i Red Death. Barbatos nie okazuje litości Supermanowi i Wonder Woman. Natychmiast ich unicestwia.

Dark Nights: Metal #3

Superman wraz z rodziną i przyjaciółmi spędza czas na pikniku. Radość zostaje przerwana przez Barbatosa wydzierającego się z ciała Batmana. Pochwyca Supermana i grozi zniszczeniem świata. Planeta zaczyna płonąć, a drogi przemierza armia Barbatosa.

Jest to tylko sen Supermana. Niestety realia są gorsze. Barbatos przejmuje kontrolę nad światem. Bohaterowie zostali zgładzeni przez demona i jego armię. Superman i Wonder Woman są więźniami Barbatosa. Udaje im się uciec z wierzy Barbatosa. Ze słów Wonder Woman możemy wywnioskować, że minęło aż 7 dni od momentu pierwszego starcia z Barbatosem. W tym czasie przejął kontrolę nad ziemię, a społeczeństwo Metropolis zostało zainfekowana wirusem przemieniającym ludzi w kopie Doomsdaya. Wśród przemienionych są min. Olsen i Lois Lane, żona Supermana.

Clark nie może zapanować nad swoim gniewem. Natychmiast rusza do Gotham, gdzie obecnie przebywa Barbatos. Chce osobiście rozprawić się z wrogiem. Clark jest przerażony tym co zostaje w Gotham. Barbatos wysyła swoich pupili do walki z nim. Całą 7 mrocznych Batmanów wdaje się w walkę z Supermanem. Jego sytuacja jest kryzysowa. Nie jest w stanie zranić żadnego z Batmanów. W porę przybywa pomoc.

Na placu boju pojawia się Flash. Dostał się do Gotham przy pomoc magii Dr Fate. Flash chwyta Supermana i przenosi go do bezpiecznego miejsca. Z dala od Barbatosa i jego armii. Jest nim Oblivion Bar, miejsce położone w kieszonkowym wymiarze magii.

Sytuacja jest tragiczna, a bohaterowie bezsilni. Nightwing opisuje krytyczną sytuację Supermanowi: Gotham zostało przejęte przez mordercze androidy z wizerunkiem Alfreda, Murder Machine przejął kontrolę nad Watchtower, Red Death stworzył w Central City sztorm Speed Force, który zabił tysiące ludzi. Straceni zostali również Teen Titans. Straty można wymieniać bez przerwy.

Jest nadzieja. Green Arrow i Robin informują wszystkich, że jest sposób na zranienie wroga. Są nim przedmioty bądź osoby powiązane z substancją Nth Metal. Nie budzi to wielkiego entuzjazmu wśród bohaterów. Obecnie połączenie z substancją ma wyłącznie Dr Fate (jego hełm), Steel (jego młot) i jajko Plastic Man. Złoża substancji można znaleźć w Eternity Rock oraz pod Atlantydą, do której nie chce udać się przerażony Aquaman.

Superman chce udać się do Dark Multiverse, aby wydostać stamtąd Batmana i znaleźć substancję do walki z wrogiem. Od pomysłu odciąga go reszta bohaterów, którzy mówią, że to zbyt niebezpieczne. Clark poprzestaje jednak na swoim. Jest przekonany, że wizje uwięzionego Batmana są sygnałem SOS od Bruce’a.

Bohaterowie zostają odnalezieni przez armię Barbatosa. Do baru wpada jeden z pupilków Batmana Who Laughs. Powstrzymuje go Deathstroke, którego wyposażenie jest połączone z Promethium, czyli jedną z substancji wchodzących w skład Heavy Metal.

Bohaterom udaje się uciec przed armią Barbatosa. Wyruszają również w poszukiwanie złóż substancji. Wonder Woman, Kendra i Dr Fate ruszają do Eternity Rock. Green Lantern, Terrific i Plastic Man ruszają w kosmos. Aquaman wraz z Deathstroke wyruszają w głębiny pod Atlantydą.

Superman, Flash i Steel przybywają do Fortecy Samotności. Ulokowana jest tam jedna z antena Anty Monitora, której strukturą Batman badał przez lata. Wykorzystując antenę oraz pomoc Flasha i Steel, Supermanowi udaje się dostać do Dark Multiverse. Na miejscu okazuje się, że to była pułapka. Batman ostrzegał Supermana, żeby ten nie przybywał do tego miejsca. Barbatos manipulował sygnałem chcąc zwabić Supermana w pułapkę.

Dark Nights: Metal #4

Superman został zwabiony do centrum Dark Multiverse. Stanowi baterię napędzającą mroczną energię. Batman jest zdruzgotany kierunkiem sytuacji. Koszmarne wersja Supermana zabierają go stamtąd. Bruce nie jest tu dłużej potrzebny. Batman nie dają za wygraną. Wyciąga specjalną broń do walki z nimi – jest nią rękawica wyposażona w każdy gatunek kryptonitu. Za jej pomocą udaje się wyrównać walkę. Bruce uwalnia Clarka z pułapki.

Akcja przenosi się do Kamienia Wieczności (Rock of Eternity). Wonder Woman, Dr Fate i Kendra walczą z obrońcami tego miejsca, czyli 7 głównymi grzechami. Nie wiedząc czemu są nastawieni wrogo do przybyszów. Przyczyną może być ulokowana tam substancja Nth Metal. Kendra podejrzewa, że jest nią broń Hawkamana.

Aquaman i Deathstroke dostają się do starożytnego grobowca pierwszego króla Atlantydy Ariona. Nth Metal umieszczony jest w jego grobowcu. Jednak ten kto zakłóci spokój w grobowcu zostanie przeklęty. Deathstroke nie zważa na przestrogi. Niszczy grób Ariona. Okazuje się, że w grobowcu mieści się portal za którym znajduje się substancja.

Green lantern, Terrific i jajko Plastic Man dostają się na Thanagar. Prowadzą rozmowę z królem tego królestwa. Okazuje się, że Nth Metal znajduje się w jego ciele. Skonsumował ją przed przybyciem bohaterów. Zza kurtyny ujawnia się Starro, potężna istota telepatyczna. Nasi bohaterowie zostają złapani przez sługusów króla. Starro blokuje telepatyczną więź Latarni z jego pierścieniem mocy. Jedna z najpotężniejszych broni w galaktyce jest bezsilna.

Batman i Superman zostają uratowani przez Sandmana. Zabiera ich do biblioteki Luciena, która stanowi zbiór wszystkich nieopowiedzianych historii ze snów i koszmarów. Biblioteka powoli jest niszczona przez rozsiewane zło Barbatosa. Należy go powstrzymać, aby ocalić bibliotekę. Jej koniec będzie oznaczał koniec wszystkiego. Sandman nie chce osobiście interweniować w walkę z Barbatosem. Zamiast tego uracza Batmana i Supermana historią o początku wszystkiego. Okazuje sie, że ogromne złoża metalu, silniejszego od Nth Metal, które mogą powstrzymać Barbatosa, znajdują się w kuźnia światów. Tylko Superman i Batman mogą się do niej przedostać i zdobyć substancję.

Batman nie jest skłonny do dalszej walki. Jest przepełniony strachem. Do walki przekonuje go Superman, który daje mu powody do walki.

Drużyna Wonder Woman odnajduje Nth Metal. Kendra jest skłonna rzucić w substancję mózgiem Anty Monitora, żeby powstrzymać Barbatosa. Zostaje powstrzymana przez Black Adama, który wywołuje u niej przemianę w Lady BlackHawk. Również powstrzymuje on Dr Fate. Okazuje się, że Black Adam i Vandal Savage nawiązali współpracę z Barbatosem i jego sługami.

Batman i Superman dostają się do Kuźni Światów. Na miejscu okazuje się, że misja nie będzie prosta. Kuźnia chroniona jest przez smoka Barbatosa, którym jest Carter Hall (Hawkman). Przepełniony jest mroczną energią, która przemieniła go w ogromną bestię.

Dark Nights: Metal #5

Barbatos wzywa swoje sługi. Rozpoczyna emisję specjalnego dźwięku, który ma sprowadzić hordy sług przez portal.

Batman i Superman rozpoczynają pojedynek z Carterem w Kuźni Światów. Uciekają przed przepotężnymi uderzeniami strażnika kuźni. Konkretne obszary kuźni przemieniają się w ikoniczne miejsca dla naszych bohaterów np. Crime Alley.

Aquaman i Deathstroke przedostają się do jądra ziemi. Na miejscu widzą pomieszaną technologię. Prócz tego ogromne złoża substancji Nth Metal.

Terrific i Hal Jordan przebywają w więzieniu na Thanagar Prime. Nie są w stanie uciec. Nieoczekiwanie pojawia się sojusznik. Jest nim Martian Manhunter podszywający się pod strażnika. Od dłuższego czasu eksploruje Thanagar Prime. Oferuje przyjaciołom pomoc. Jest w stanie zablokować telepatyczny przekaz Starro oraz doprowadzić ich do Plastic Mana.

Wonder Woman prowadzi walkę ze zdradzieckim Black Adamem, który dogadał się z Barbatosem. W międzyczasie Diana próbuje bezskutecznie przemówić Kendrze do rozumu.

Bruce i Clark w dalszym ciągu unikają ciosów Cartera. Zmęczenie bierze jednak górę. Bruce próbuje przemówić Carterowi do rozumu. Bezskutecznie. W międzyczasie Superman zauważa szczelinę, w której może znajdować się substancja wspomniana przez Sandmana.

Wonder Woman odnajduje buzdygan Hawkamana wykonany z Nth Metalu. Ogłusza nim Black Adama. Niestety radość nie trwa długo. Wonder Woman zostaje ogłuszona przez Batmana Who Laughs. Kule w jego pistolecie są wykonane z Eight Metalu.

Aquaman i Deathstroke pozyskują Nth Metal. Zostają powstrzymani przez Black Manta, który nawiązał współpracę z Barbatosem. Demon obiecał Black Mancie, że ten będzie rządził całym podwodnym światem w mrocznym królestwie Barbatosa. Na miejscu pojawiają się jeszcze mroczne wersje Batmanów.

Hal, Terrrific i Manhunter uciekają z celi. Kolejno pokonują wszystkich strażników. Docierają do ich władcy, który natychmiast zostaje obezwładniony. Następnie bohaterowie docierają do kanonierki, która wytworzona jest z Nth Metalu. Niestety za późno. Na miejscu pojawiają się kolejne wersje mrocznych Batmanów. Tym samym wszystkie pozostałości Nth Metalu trafiają w ręce wroga. Wykorzystują kanonierkę z Thanagaru, żeby wymierzyć strzał w jądro ziemi.

Bohaterowie przegrywają. Krzyk Barbatosa sprowadza na ziemię całą jego mroczną armię. Wonder Woman udaje się przemówić do rozsądku Lady BlackHawk. Pomogło jej w tym lasso prawdy. Ostatnimi siłami wracają do miejsca pobytu Barbatosa i samotnie ruszają do walki z jego armią. W tym samym czasie Bruce i Clark zostają pochłonięci przez lawę Kuźni Światów.

Dark Nights: Metal #6

Polegli bohaterowie zostają sprowadzeni do miejsca bitwy. Diana i Kendra dzielnie odpierają fale wroga. Wonder Woman wykorzystuje buzdygan Hawkmana (Nth Metal) i swoje bransolety (Eight Metal) do wybudzenia pozostałych. W dalszym boju wsparcie otrzymują również ze strony Plastic Mana, który został wybudzony przez Terrifica. Naukowiec wyczuwa dziwną energią z portalu ulokowanego pod wieżą Anty Monitora. Diana osobiście wskakuje w niego.

Wonder Woman trafi do Kuźni Świata pochłoniętej przez mroczną energię. Wraz z nią przybywa Kendra, która natychmiast nawiązuje dialog z Hawkmanem. Jej słowa trafiają do Cartera. Dawny Hawkman odzyskuje świadomość. Smok kuźni zostaje raniony przez Barbatosa. Raniona zostaje również Kendra. Hawkman nie wytrzymuje ze słości. Osobiście szarżuje na Barbatosa.

W międzyczasie na placu boju pojawiają się posiłki z Ziemi-53.

Wonder Woman wyczuwa energię Batman i Supermana w lawie Kuźni. Osobiście daje nurka w niebezpieczną substancję. Diana wyciąga z lawy Batmana i Supermana. Trójca jest odmieniona. Są w posiadaniu nowej substancji nazywanej Tenth Metal inaczej zwany Elementem X. Najpotężniejsza z substancji będąca samą w sobie czystą energią możliwości. Szansa zwycięstwa przechyla się teraz na stronę ziemian. Trójca staje do starcia z armią Barbatosa.

Batman tworzy batrangi z Tenth Metal rzucając nimi w członków Justice League. Broń nie rani przyjaciół. Wręcz przeciwni. Czyn przekazuje pozostałym substancję czyniąc ich zdolnymi do walki z wrogiem. Aquaman i Green Lantern są pierwszymi obdarowanymi substancją. Uratowani zostają kolejni bohaterowie.

Przenosimy się do batcave Batmana Who Laughs. Okazuje się, że jego więźniem był Anty Monitor. Batman Who Laughs przechodzi do realizacji ostatniego kroku. Chce połączyć Pozytywną Energią Monitora, Negatywną Energią z astralnego mózgu Anty-Monitora i Mroczną Energię z samego siebie, żeby zniszczyć uniwersum naszego bohaterów. Realizacja planu zniszczy Materię i Anty-Materię pozostawiają jedynie Dark-Multiverse.

Na miejscu pojawia się Batman. Wszelkimi staraniami próbuje powstrzymać Batmana Who Laughs. Wywiązuje się między nimi walka. Po chwili Batman zostaje raniony z broni, która zabiła jego rodziców w Crime Alley. Batman Who Laughs przymierza się do zadania śmiertelnego strzału. W porę przybywa nieoczekiwana pomoc. Jest nim Joker! Nemezis Batmana nawiązuje tymczasowy sojusz z Bruce i wspólnie stają do walki na śmierć i życie z Batman Who Laughs. Po chwili miejsce zaczyna się zapadać. Batman zabiera Monitora i ucieka wraz z nim z jaskini. Na miejscu zostaje Joker mordujący Batmana Who Laughs.

Tymczasem Liga Sprawiedliwych kolejno niweluje złych Batmanów. Śmiertelny cios Barbatosowi zadaje Kendra, która przebija go swoim ciałem na wylot. Minitor zdradza pozostałym plan przywrócenia ziemi do normalnego stanu rzeczy. Jeśli Lidze uda się wybudzić wszystkich z koszmarnej energii za pomocą Tenth Metal to ziemia powróci do normalności. Bohaterowie nie tracą czasu. Natychmiast tworzą kółeczko trzymając się za ręce i uwalniają energię z substancji. Społeczeństwo wybudza się z koszmaru, a ziemia wraca do normalności.

Dark Nights: Metal Epilog

U Batmana rozpoczyna się przyjęcie świętujące sukces bohaterów. Zbierają się na nim wszyscy ci, którzy walczyli przeciwko Barbatosowi. Z przyjęcia płynie kilka ważnych faktów podsumowujących event:
– Ziemia zaczyna leczyć rany po czynach Barbatosa.
– Barbatos zostaje uwięziony w okowach stworzonych przez Monitora w głębinach Dark Multiverse.
– Carter Hall (Hawkman) przebywa na Blackhawk Island. Powraca tam do pełni zdrowia.
– Energia lecząca zadane rany pozostałym światom w uniwersum rozpoczyna New Age of Heroes.
– Przestaje płonąć biblioteka Luciena. Jednakże znika z niej jedna książka.
– Widzimy obraz z przyszłości: Wojnę pomiędzy Wally’m a Barrym, zapadającą się Atlantydę, początek Darkstars itp.
– Source Wall zostaje zniszczona, co stawia wszechświat przed nowymi zagrożeniami dotychczas ukrywanymi po drugiej stronie muru.
– Batman prezentuje Supermanowi i Wonder Woman projekty budynku „Hall of Justice”

Komiksy wchodzące w skład eventu „Dark Nights: Metal”:

Główna linia:

  • Dark Nights: Metal #1
  • Dark Nights: Metal #2
  • Dark Nights: Metal #3
  • Dark Nights: Metal #4
  • Dark Nights: Metal #5
  • Dark Nights: Metal #6

Tie-in:

  • Dark Days: The Forge
  • Dark Days: The Casting
  • Batman: The Red Death
  • Batman: The Murder Machine
  • Batman: The Dawnbreaker
  • Batman: The Drowned
  • Batman: The Merciless
  • Batman: The Devastator
  • The Batman Who Laughs
  • Batman Lost
  • Hawkman Found
  • Dark Knights Rising: The Wild Hunt
  • Teen Titans #12
  • Nightwing #29
  • Suicide Squad #26
  • Green Arrow #32
  • The Flash #33

Wydarzenie doczekało się wydania komiksu w polskiej wersji językowej, którego recenzję znajdziecie w tym artykule.