Future State

Jak mogłaby się potoczyć przyszłość w nowym wszechświecie, powstałym jako następstwo „Death Metal”? Odpowiedź znajdziecie w wydarzeniu „Future State” przedstawiającym jedną z alternatywnych przyszłości obecnej formy wszechświata. Wydarzenie rozgrywa się w okresie styczeń-luty 2021r. Poniżej znajdziecie streszczenia komiksów, które ukazały się w ramach eventu.

Future State: Wonder Woman #1


Yara Flor przedziera się przez dżungle. Odnajduje prehistoryczną bestię, Hydrę. Staje z nią do walki. Odcina jedną z dwóch głów. To jednak nie wystarcza, żeby zgładzić bestię. Odrastają nowe głowy, a starcie się zaognia. Yara wzywa Jerry’ego do walki. Pegaz, który na czas pojedynku, odnalazł źródełko wody. Jerry pojawia się po dłuższej chwili. Yara dosiada skrzydlatego wierzchowca, unika głów bestii i wbija miecz prowokując bestię, by ta sama przegryzła swoją szyję.

Hydra została zgładzona. Yara chce pozbawić martwego stwora jednego z kłów, żeby wykupić sobie wstęp do Hadesu i uratować duszę siostry wojowniczki z plemienia. Powstrzymuje ją przed tym Caipora, byt z mitologii Brazylijskiej chroniąca lasy. Yara jest przeciwnego zdania. Z pomocą lassa zachęca Caiporę do pomocy.

Duszek pomaga Yarze dostać się do Hadesu bez konieczności wkupywania się kłem Hydry. Podziemie przypomina lotnisko. Przed łodzią czeka ich odprawa, a następnie postój w długiej kolejce. Yara oraz Caipora po cichu przemykają koło Cerbera, a następnie przechodzą odprawę. Proces jest przyspieszony, bowiem zniecierpliwiona Yara wyrywa barierkę. Kolejka do przewoźnika nie ma końca. Kiedy Yara dostaje się do niego, okazuje się, że zapomniała pieniędzy. Wraca na koniec kolejki. Postanawia ograbić zapaśnika sumo stojącego przed nią. Udaje jej się to z pomocą Caipory, której świnka gryzie zapaśnika w tyłek. Komiczna sytuacja wywołuje zamęt w kolejce. Yara nie patyczkuje się. Używa lassa, żeby uspokoić towarzystwo. Zamęt był jednak na tyle głośny, że przebudził się Cerber. Trzy głowy pies atakuje Yarę.

Future State: Wonder Woman #2

Yara wyrwała kościstą rękę przewoźnika. Użyła jej do przegonienie psiego strażnika. Wskoczyła na łódkę i osobiście pokierowała nią w stronę Hadesu. Chwilę po wejściu spotyka władcę podziemnego świata. Jest oburzony, że Yara ma czelność od niego coś żądać. Ulega prośbie tylko pod wpływem Persefony, jego żony. Yara ma określony czas na znalezienie Potiry. Zostanie na wieczność w Hadesie jeżeli nie zdąży.

Yara nie szczędzi czasu. Wskakuje w tłum uwięzionych dusz. Poszukiwania nie trwają długo. Szybko odnalazła Potirę. Gades nie dotrzymał w pełni swoich słów. Posłał za amazonkami rój pająków. Yara zaczęła rozbijać jaskinie, żeby szybciej dotrzeć do wejścia. Zapadający się sufit przygniótł jej siostrę. Skały były na tyle ciężkie, że nie mogła uwolnić przygniecionej Potiry. Yara nie miała innego wyjścia. Musiała zostawić siostrę w hadesie.

Future State: The Next Batman #1

Magistrat przejął kontrolę nad Gotham. Prywatna grupa ochroniarska wymierza sprawiedliwość oraz kara wszystkich zamaskowanych. Żołnierze na każdym kroku, latające drony nad głowami. Bezpieczeństwo pełną gębą? Nowy Batman nie boi się restrykcji. Przemierza Gotham nocą i rozprawia się z bandytami. Choć w komiksie nie została ujawniona jego tożsamość to wiemy, że jest nim Tim Fox, syn Luciusa Fox’a. Tim pojawił się w mieście po latach nieobecności, odwiedzając siostrę będącą w szpitalu. O obecności brata dowiedział się na miejscu Luke, który wyprawił mu wykład moralności.

Tim na początku rozkłada na łopatki jednego z zamaskowanych przestępców. Nieco później staje do walki z rekrutami zamaskowanego gangu charakteryzującego się maskami Bane’a. Rekruci mają za zadanie zabić wyznaczony cel. Sytuacja komplikuje się, kiedy stres bierze przewagę. Nietrafiony strzał przyczynia się do zamętu na przedmieściach Gotham. Interweniuje Batman. Po chwili dołącza się magistrat, który przechodzi do ostrej wymiany ognia. Batman ucieka z miejsca strzelaniny przy pomocy dymnych bomb i wyrzutni haków. Zabiera ze sobą chłopaków.

Noc w Gotham jeszcze się nie skończyła. Zagrożone jest życie kolejnego mieszkańca ze strony nieznanej czytelnikowi grupie zamaskowanych złoczyńców.

Obserwujemy sytuujące w Gotham na dwóch innych frontach: Duke robi za przemytnika pomagając rodziną z Gotham opuścić mieścinę przejętą przez Magistrat. W przewiezieniu rodziny pomaga mu Katana, nieco unowocześniając swój uniform. Katana bierze na siebie nie tylko główne siły. Również posiłki. Ma kłopoty, żeby poradzić sobie z przywódcą oddziału. Niespodziewanie pojawia się Jefferson. Zupełnie odmieniony. Ze słów Tatsu możemy wywnioskować, że Black Lightning został przeklęty czarną magią, przez co zmienił swoją postać w czystą błyskawicę.

Drony magistratu dają się we znaki mieszkańcom Gotham. Grupa zatrzymanych mieszkańców zostaje uratowana przez oddział przestępców dowodzonych przez Arkham Knight. Oddział wchodzi w zawadę z Magistratem, przejmując ich cele, niszcząc sprzęt, unieszkodliwiając oddziały itp. Sojusznicy Astrid zlokalizowali kolejny cel mieszący się na północy. Dziewczyna rusza wraz z Clayface czy Dentem, żeby raz jeszcze przeszkodzić Magistratowi.

Celem Magistratu był Killer Crock. Krokodylek został dość mocno poszarpany przez drony. Astrid w porę uratowała go. Zabrali rannego Croca do kryjówki ulokowanej w rezydencji Wayne’a. Tam Croc wrócił do pełni zdrowia. Astrid zmobilizowała grupę i skutecznie stawiali dalej czoła Magistratowi.

Future State: The Next Batman #2

Batman kontynuuje śledztwo. Trafia do sprawców morderstwa. Nie wymierza sprawiedliwości od razu. Powody morderstwa uderzają w jego sumienie. Para morderców dopuściła się karygodnego czynu, ponieważ ofiara zabiła ich córkę. Nie poznajemy finalnego czynu Batmana. Akcja zostaje przerwana przez interwencję Magistratu.

Z dodatkowych historii dowiadujemy się, że Cassandra trafiła do tego samego więzienia, w którym przebywa Stephanie. Dziewczyny łączą siły i wszczynają bunt, żeby uciec z placówki. W zakładzie znajduje się jeszcze jedna członkini Bat-rodzinki. Jest nią Barbara Gordon. Córka dawnego komisarza przypięta jest do dziwnej aparatury.

W tym czasie Catwoman i Poison Ivy rozrabiają w Gotham. Wszczynają bunty, dopuszczają się grabieży, wieczorami imprezują. Sielanka trwała w najlepsze do czasu interwencji magistratury. Otwarty ostry ogień poważnie ranił Selinę.

Future State: The Next Batman #3

Batman ratuje dwójkę ofiar przed magistratem. Wymiana ognia jest zacięta. Uciekają do pobliskiej kryjówki, którą jest opuszczony kościół. Tam Batman leczy swoje rany. Dwójka uratowanych ofiar nie jest przekonana do szczerości słów Batmana. Atakują go przy pierwszej możliwej okazji.

Katana wraz z Jeffersonem, który występuje w formie miecza, pomagają Duke’owi w starciu z przeciwnikiem. Walka jest szybka i z optymistycznym finałem dla naszych bohaterów. Duke odchodzi zabierając ze sobą miecz Jeffersona.

Astrid wraz ze swoją grupą atakuje siły magistratu. Kradną batsygnał, który ma posłużyć Astrid do wyświetlania na niebie jej symbolu. W trakcie wymiany ognia poważnie ranny zostaje Skull.

Future State: The Next Batman #4

Batman nawiązuje współpracę z oprawcami. Wspólnie dają popalić Peacemakerom. W tracie wymiany ognia ginie mężczyzna z dwójki współpracowników Batmana. Poświęcił się, żeby pozostali mogli uciec. Batmanowi udaje się pokonać popielniczków Magistratu. Przeszkadza mu w tym matka, mierząca do niego z broni. Rani ją batrangiem, przez co ląduje w szpitalu.

Dodatkowe numeru pokazują, że Cassandra uciekła z Arkham, uwalniając przy okazji Barbarę. Oracle ląduje w ramionach jej ukochanego Graysona.

Future State: Swamp Thing #1

Nowy Jork jest wyniszczony w skutek wojny natury z ludzkością. Wojna zasiała ogromne spustoszenia. Możemy mówić o klimatach postapokoliptycznych. Nowy Jork porośnięty jest puszczą, a zasiedlają ją mieszkańcy powstali ze Swamp Thinga.

Ojciec Zieleni, tak nazywany przez swoje dzieci, poszukuje pozostałości ludzkości. Uwagę Bagniaka przykuwa ogień na Manhatannie. Żar powstał ze szczątków auta zostawionych lata temu przez ludzi. Swamp Thing uratował swoje dzieci.

Bagniak wyrusza na północ w poszukiwaniu ludzi. Wyprawa zakończyła się sukcesem. Lud Swamp Thinga odnalazł mężczyznę skrywającego się w jaskini. W trakcie rozmowy z nim okazuje się, że mężczyzna zamieszkiwał lasy S.T.A.R.. Opuścił je ze względu na pogarszającą się sytuację, od kiedy pojawił się Undying Man. Celem wędrówki mężczyzny było odnalezienie na ziemiach Swamp Thinga istot, które pomogą mu uporać się z zagrożeniem i ocalić jego ludzi.

Future State: Swamp Thing #2

Swamp Thing naciera na kryjówkę Woodre. Bagnisty stwór bez większego spocenia uporał się z przeciwnikiem. Woodre przed śmiercią wyjawił druzgocące fakty o obecnym stanie świata. Okazje się, że Swamp Thing jest odpowiedzialny za wszystko. Aleck uziemił swoje dzieci, a samemu zamienił się w ogromne drzew dające schronienie ocalałym mieszkańcom.

Future State: The Flash #1

Kolejny kryzys w świecie Barry’ego. Speedsterzy zostali pozbawieni swoich mocy. Korzystając z broni Rogues, włamują się do kryjówki Checkmate i kradną hełm Devoe. Barty ginie w trakcie włamania, o co obwinia się Max.

Ze słów Barry’ego dowiadujemy się, że Wally zaczął się dziwnie zachowywać. Bez powodu ukradł speedsterom moce, a następnie zabił Wallace. Barry doszukuje się w tym ukrytego sensu. Postanowił przekształcić machinę Devoe, żeby nawiązał telepatyczny kontakt z Wally’m i nawrócić przyjaciela.

Rośnie podburzone zachowania tłumów wobec Wally’ego. Max, Jay oraz Avary nie chcą mieszać się w plan Barry’ego. Allen nakłania ich na jeszcze jedną próbę. Przekonują się widząc dzieło Barry’ego – Hełmy Garricka posiadające modyfikacje kasku Devoe.

Grupa dawnych speedsterów nawiązuje telepatyczny komunikat z Wally’m. W trakcie rozmowy telepatycznej wychodzi, że Wally jest więźniem we własnym ciele. Fizyczna forma jest kontrolowana przez kogoś lub przez coś. Moc przekracza ludzkie pojęcie. Ciało Wally’ego bez problemu łapie telepatyczną formę Garricka. Atak jest na tyle silny, że nie wytrzymuje fizyczne serca Jay’a.

Iris w ostatnich chwili dotarła do mieszkania Avary. Ściągnęła hełmy z głów speedsteów, ratując ich przed podzieleniem podobnego losu jak Garrick. Barry jest roztrzęsiony. Nie ma wyjścia. Musi postąpić konkretnie wobec dawnego wychowanka. Otwiera swoją bazę dowodów, w której znajdują się bronie jego dawnych przeciwników. Chce je wykorzystać przeciwko przyjacielowi.

Future State: The Flash #2

Barry przygotował się do ostatecznej walki z Wally’m. Ruszył do starcia w pełnym arsenale jego dotychczasowych przeciwników. Speedster nie docenia Allena. Przegrywa z nim mimo prędkości.

Barry próbował przemówić do wewnętrznego Wally’ego. Udało mu się na moment. Było jednak za późno. Byt w ciele Wally’ego pozbawił go witalnej energii. Wykorzystał nieuwagę Allena, żeby pozbawić go ciała. Od tego momentu po Barry’m pozostał duch skazany na nieśmiertelną tułaczkę.

Cybeast (mieszanka Cyborga z Beast Boy’em) pojawił się na miejscu walki po wszystkim. Odnalazł porzucony pierścień Barry’ego, na którym nagrane są wszystkie dane na temat Wally’ego.

Future State: Superman of Metropolis #1

Metropolis jest podzielone. Kontrolę nad miastem przejął rząd, co nie podoba się mieszkańcom. Jon jest przekonany, że mieszkańcy są wręcz kontrolowani przez obce oprogramowanie. Do miasta wdziera się wojsko. Otwierają ogień. Jon osłania swoim ciałem mieszkańców i stara się załagodzić sytuację. Włamuje się do laboratorium skąd zabiera Brain Cell, inteligentne urządzenie powstałe z ciała Brainiaca, stojące za wszystkim, co dzieje się aktualnie w Metropolis.

Jon robi najgłupszą rzecz, jaką mógł zrobić. Używając kryptońskiej technologii, skórczył Metropolis i zabutelkował je. Zabrał miasto oraz Brain Cell do Fortecy Samotości.

Niedługo później pojawiła się tam Supegirl w towarzystwie armii USA. Kara jest wzburzona pochopnym zachowaniem Jona i przemawia mu pięściami do rozumu. Walkę kryptończyków wykorzystał Brain Cell. Pochłonął zabutelkowane Metropolis oraz przyzwał ogromnych rozmiarów frachtowiec, który w moment zniszczył drony armii wojskowej. Kara i Jon chcą odebrać zmniejszone Metropolis. Podmiot strzela zabójczym promieniem w Karę, co oszałamia ją na dłuższą chwilę. Następnie Brain Cell ucieka. Jon jest roztrzęsiony stanem Kary i pozwala mu uciec.

Z komiksu również dowiadujemy się, że w Metropolis pojawił się czarnoskóry Mister Miracle (ewidentnie mający na pieńku z nowymi stróżami mieściny) oraz Guardian działający pod nieobecność Clarka.

Future State: Superman of Metropolis #2

Jon przebywa na statku Brain Cell. Oprogramowanie nasyła na niego kopie Supermana z różnych okresów czasu. Jon radzi sobie z przeciwnikami do czasu przybycia Kary. Supergirl na wstępie przeprasza Jona za wcześniejsze zbesztanie go podkreślając, że miała rację, a przeprosiny są wyłącznie symboliczne. Brains Cell zostaje pokonane. Jon wraca do Metropolis. Przywraca miasto do ładu i obiecuje mieszkańcom, że jest ich Supermanem. Na dowód słów, udziela się w trakcie odbudowy miasta. Mieszkańcy szybko zapominają o jego wybrykach i wiwatują na jego cześć.

Future State: Harley Quinn #1

Magistrat ściga Harley. Dawna wspólniczka Jokera dzielnie odpiera napór ale ostatecznie zostaje pochwycona.

Po kilkunastu minutach budzi się w szklanej celi. Za szybą stoi Dr Crane. Całkowicie odmieniony. Crane porzucił życie jako przestępca, dołączając do Magistratur. Prosi Harley o pomoc. Oferuje jej wolność jeśli ta wykorzysta swoje umiejętności do pochwycenia Pyga oraz Firefly. Harley, nie mając innego wyboru, przystaje na propozycję.

Magistrat wdraża plany Harley, choć nie są zachwyceni, że muszą nadstawiać karku za klaunicę. Pomysły Harley przyniosły oczekiwany rezultat. Kolejny celem na liście Crane’a jest Black Mask.

Simon włamuje się do tajnego miejsca, gdzie udaje mu się oczyścić swoją kartotekę. W jego kryjówce przebywają sojusznicy mających na twarzach czarne maski. Czy gang Czarnej Maski zatrzęsie Gotham?

Future State: Harley Quinn #2

Black Mask nie czeka na pierwszy ruch ze strony Magistratu. Uderza w jednego z szefów, pozbawiając go życia. Harley i Crane badają miejsce zbrodni. Znajdują pozostawioną maskę, która doprowadza ich do lokalnego baru. Na miejsce rusza oddział Magistratu. Oczywiście była to zasadzka, która pozbawiła życia wszystkich żołnierzy.

Crane ma dość magistratu, maski oraz Harley. Emocje kierują go do założenia maski Stracha na Wróble i wzięcia sprawy w swoje ręce. Udaje się do doków, gdzie obecnie konfrontuje się Harley z Sionem. Crane zagazował wszystkich z wyjątkiem Czarnej Maski. Harley pozbawiła przytomności Crane, zakładając jego maskę. Bejsbolem uszkodziła maskę Black Mask, dzięki czemu toksyny dostały się do jego organizmu. Magistrat zgarnął Crane’a oraz Siona, a Harley wróciła wolna do Gotham

„Future State: Dark Detective #1”

Co się stało z Bruce Wayne? Magistrat uznaje go za martwego. Tylko czy jest to prawdą?

Wayne ma się dobrze, choć daleko mu do dawnej świetności. Samotnie przeczesuje Gotham trzymająca się z dala od świateł reflektorów i kamer ulicznych. Zrobił wyjątek widząc, że zamaskowani napastnicy zaatakowali przechodnia. Błąd kosztował go uwagę magistratu, który otworzył ogień w stronę dawnego miliardera. Batman w trakcie ucieczki zrzucił bezdomne łachy, żeby przywdziać nowy strój Batmana, będący uliczna róbką. W trakcie ucieczki został ranny, lecz nie pochwycony.

W międzyczasie poznajemy skrawki historii Griftera. Prowadza się po ulicznych barach, wdając się w bójki. Magistrat skrócił jego swawole, pojmując go. Udaje mu się uciec i nawiązać koleżeńską relację z drugim więźniem. Maskują swoje tożsamości i napadają na jeden z magazynów magistratu, w którym spotykają Huntress

Future State: Dark Detective #2

Bruce uniknął pościgu Magistratur. Aktualnie śledzi grupę nastolatków baraszkujących magazyny. Ich akcja zostaje przerwana przez Cyber, jednostkę magistratur. Bruce skopał jej blaszany tyłek. Wrócił wypocząć do domu Jeffa, jego przyjaciela. Przygląda się w spokoju poszlakom śledztwa w sprawie lidera Magistratu.

Bruce próbuje zakraść się do głównej siedziby magistratu. Nie był przygotowany na tak zaawansowany system bezpieczeństwa. Został wyśledzony po chwili od wtargnięcia na teren placówki. Po sekundzie jest ścigany przez rój dronów. Udało mu się zgubić pościg na przedmieściach Gotham.

Co u Red Hooda? Działa jako łowca zamaskowanych we współpracy z Peacekeapers. Jego vandecka kariera skrzyżowała się z Revagers, która tak jak Jasona, trafia na ślad nowej grupy Red Hoodów. Sprawa jest skomplikowana, kiedy okazuje się, że złapany przez nich przedstawiciel grupy, jest kontrolowany za pomocą technologii ukrytej w hełmie. Szalony Kapelusznik jest pierwszym skojarzeniem Jasona widząc technologię. Trop jest jednak fałszywy. Kapelusznik nie żyje. W momencie, kiedy odnajdują szkielet Kapelusznika, Jason dostaje powiadomienie o nagrodzie wystawionej za jego głowę.

Future State: Dark Detective #3

Bruce prowadzi śledztwo w sprawie ukrytego oprogramowania Magistratu. Po drodze spotyka się z nowym Batmanem. Okazuje się, że nawzajem nie znają swojej tożsamości. Drugi Batman ostrzega go, żeby nie wchodził mu w paradę. Bruce odkrył nowe ukryte narzędzia magistratur. Właśnie wtedy doszło do ataku.

W międzyczasie Grifter szarpie się z Huntres. Również i tutaj o sobie dał znać Magistrat otwierając ostry ogień.

Future State: Dark Detective #4

Batman ewakuował z mieszkania domowników wiedząc, że lada moment budynek zostanie zaatakowany przez Magistrat. Nie mylił się. Bruce opracował plan zniszczenia głównej kwatery Magistratu. Pomoże mu w tym córka jego przyjaciela, która jest programistką magistratu. Podczas ataku dochodzi do starcia Wayne’a z Peacemakerem 01. Pracownikiem korporacji, który odpowiedział za domniemaną śmierć Batmana. Walka jest zacięta i kończy się widowiskowym wysadzeniem HQ Magistratu.

Red Hood wpadł w sidła łowców jego głowy. W wymianie ognia uszkodzeniu uległ jego hełm. Założył znalezisko z gangu Red Hooda, celowo poddając się kontroli nieznanej mu sile. Pranie mózgu doprowadza go do White Rabbit, stojącej za wszystkim. Red Hooda ratuje Rose. Jason zakładał, że Ravager podąży jego śladem. Rose uszkodziła hełm, uwalniając Jasona z wpływu Rabbit. Nim Red Hood pokonał Króliczka, dowiedział się, że oboje pracują dla tej samej osoby.

„Future Stare: Kara Zor-El, Superwoman #1”

Ludzkość stworzyła kolonię na księżycu. Mieszkańcem księżycowej kolonii może zostać każda istota szukająca schronienia. Jedną z ochotniczej jest Lynair, ostatnia ze swego zmiennokształtnego gatunku, potrafiąca przybrać każdą formę. Pierwszą witającą Lynair jest Kara. Dawna Supergirl, obecna Superwoman, pomagała w budowaniu koloni. Dba o jej bezpieczeństwo. Nie jest ufna wobec Lynair, dlatego wzięła ją pod swoje skrzydło.

Kobiety zaprzyjaźniają się, choć charakter Lynair nie ułatwia zadanie. Dochodzi do mocniejszej spiny, w trakcie której Lynair chce uciec z księżyca. Nagle pojawia się jej ciotka, przybierając formę ogromnego smoka. Z agresją chwyta Lynair.

Superwoman nie przygląda się temu z obojętnością. Łamie obietnicę złożoną nad grobem Krypto. Atakuje ciotkę Lynair z całą mocą laseru z oczu.

Future State: Kara Zor-El, Superwoman #2

Kara podejmuje się walki z obcą formą życia przypominającą smoka. W trakcie walki poznaje przeszłość stworzenia oraz Lynair. Przyjaciółka Kary przejmuje inicjatywę w walce, odbierając jej tymczasowo moce. Pokonuje stworzenie ceną własnego istnienia. Mieszkańcy pomagają Karze odbudować zniszczone budowle oraz postawić grób dla Lynair.

„Future State: Robin Eternal #1”

Tim depcze po piętach organizacji Cyber, sprzymierzonej z Magistratem. Jego kamuflaż rozpracował android Cyber. Wywiązuje się zażarta walka, do której dołącza Spoiler. Dawna miłość Tima raz dwa rozwala androida. Nie jest jednak skora, żeby pomóc Timowi w rozbiciu grupy.

Tim udaje się do Darli, przyjaciółki, z prośbą o pomoc. Porozumiewają się ze sobą za pomocą języka migowego. Tylko w ten sposób mogą obejść podsłuch Darli ze względu na jej pracę w magistracie.

Robin chce rozpracować grupę Cybers. Dowiedział się ze swoich źródłem, że opracowali nową technologię opartą na Jamach Łazarza, dzięki której ich żołnierze będą praktycznie nieśmiertelni.

Darla pomaga Timowi dostać się do kryjówki. Pomaga im Spoiler. Żołnierze namierzają ich na samym początku. Wywiązuje się spora bitka, w trakcie której ginie Robin. Jego ciało wpada w zbiornik substancji z jamy łazarza. Zaczyna się druga runda dla Tima.

Future State: Robin Eternal #2

Tim wstaje z martwych dzięki serum powstałego na bazie łaźni łazarza. Nie jest sobą. Mąci mu w głowie emocjonalny cień Batmana, mieszający fakty z rzeczywistością. Tim szabruje placówkę Magistratu i staje do walki z Peacekeperem-13. Niewyrównane starcie po dłuższej chwili kończy się zwycięstwem Tima. Chłopak wpada z wysokości do wody. Sojuszniczki sądzą, że umarł ale wyłania się ręka.

„Future State: Superman / Wonder Woman #1”

Metropolis kwitnie w promieniach słonecznych. Jon sprawuje ochronę, w międzyczasie Yara załatwia interesy dla jej Państwa. Na niebie pojawia się zagrożenie. Jest nim Solaris, byt chcący pochłonąć słońce. Interweniuje indyjski bóg słońca, który legnie pod gromem mocy Solaris. Jon bierze sprawy w swoje ręce. Składa propozycję. Chce się zmierzyć z Solaris w teście siły. Istota opuści ziemię jeśli Jon wygra.

Yara nie jest zadowolona z pomysłu Jona. Boi się jego przegranej. Słusznie, ponieważ Jon przegrywa próbę dnia następnego.

Future State: Superman/Wonder Woman #2

Jon zbiera siły po przegranej walce z obcą planetą. W trakcie odpoczynku robi krótki wypad na misję legionu. Za pomocą specjalnej broni neutralizuje czarną dziurę. Patent podłapała Yara. Osłabiła obcą planetę za pomocą broni, a w tym czasie Jon ścigał się z indyjskim bóstwem słońca. Odwrócenie uwagi kupiło czas na osłabienie planety, żeby zadać decydujący cios w walce. Problem został zażegnany, Yara i Jon chronią ziemię oraz zaprzyjaźniają się, co wieńczy wspólne wcinanie hamburgera na wieżowcu.

„Future State: Teen Titans #1”

Tytani nie są w najlepszej kondycji. Red Arrow i Nightwing przeczesują ruiny dawnej wieży Tytanów zniszczonej przez tajemniczych napastników. Obok szczątków ulokowane są groby poległych tytanów. Wśród nagrobków widnieją nazwiska jak: Donna Troy, Wally West czy Wallace West.

Ocalali tytani grupują się w podziemnej kryjówce, pracując nad taktyką zlikwidowania monstrualnych bestii. Pomocna będzie tu zdobyta włócznia przeznaczenia oraz strategie, nad którymi pracuje Raven.

Dick obwinia się za tragedię z przeszłości. Uważam, że martwa jest zarówno grupa, jak i on sam. Zakłada maskę… Deathstroke’a! Z podobnego pomysłu korzysta tajemniczy sojusznik.

Future State: Teen Titans #2

Tytani nie są przekonani do zmiany wizerunku Graysona. Nie mają większego wyboru niż zaufać ryzykownej strategii ich przywódcy. Ruszają w bój z jeźdźcami apokalipsy, którzy przejęli kontrolę nad ciałami ich kolegów z drużyny. Walka nie przebiega po ich myśli. Red X ściąga maskę, przyciągając uwagę w swoją stronę, i aktywuje bombę. Zwycięstwo w bitwie nie rozwiązało problemu. Esencja jeźdźców przeszła w ciało Raven. Shazam schwytał Rachel i przeniósł ją do wnętrza Kamienia Wieczności.

„Future State: Green Lantern #1”

Akcja komiksu podzielona jest na 3 wątki:

  1. Strażnicy zaginęli. Podobnie moc zielonych pierścieni. John Stewart szuka odpowiedzi z grupą latarników pozbawionych mocy. Uwikłani są w lokalny konflikt, do którego muszą przygotować się zbrojnie.
  2. Po kosmosie dryfuje stacja Zielonych Latarni. Jej położenie odkryła 3 przedstawicieli Korpusu Sinestro. Chcą ją zdewastować. Przeciwnego zdania jest Jessica Cruz, jedyna obecna na statku. Wykorzystuje podręczne przybory, żeby kolejno powalić każdego z latarników. Misja Jessici skończyła się sukcesem. Jej starania docenił jeden ze zdobytych żółtych pierścieni mocy, który wybrał ją na właścicielkę.
  3. Guy jest jedynym aktywnym członkiem korpusu zielonych latarni. Udało się na obcą planetę, zamieszkiwaną przez dość zacofany lud wielbiący kawałek kijka. Guy pomaga im naprostować sprawy polityczne. Jego działania zostały docenione przez okoliczny lud. Sprawy mogą się jednak pokićkać za sprawą pojawienia się Lobo.

Future State: Green Lantern #2

Rebelia trwa dalej. Bój nie idzie po myśli Latarników ale John przejmuje motywację mobilizując pozostałych do działania.

W międzyczasie dowiadujemy się, że Teen Lantern przebywa na planecie Mogo. Musi stawić czoła lokalnemu zagrożeniu, kiedy Mogo ucina sobie drzemkę. Pojawia się również dawno nie widziany Hal. Jest przekonany, że tylko on pozostał z żyjących korpusowiczów. Zasila statek swoim pierścieniem i rusza na poszukiwania. Dociera do planety z resztkami korpusu. Na miejscu pojawia się policjantka Latarnia, kto wypomina mu nieobecność w kryzysowej sytuacji Korpusu.

„Future State: Justice League #1”

Legion of Doom planuje unicestwić nową formację Ligi Sprawiedliwości, w składzie której są m.in. Czarnoskóry Batman, Jon Kent, Yara Flor, córka Aquamana i Mery czy tajemniczy Flash. Grupa złoczyńców zostaje zabita, nim zrealizowali swój plan. Liga, nieznająca wzajemnie swoich tożsamości, przygląda się sprawie. Przeciwnik szybko ujawnia swoje oblicze. Atakują członków JL, kiedy Ci rozchodzą się w różne strony. Hyperclan dopiął swego. Uwięził przedstawicieli JL i przejął ich tożsamości.

Prócz głównej akcji, poznajemy aktualne losy Justice League Dark – Magia kolejny raz zniknęła. Sprawcą problemu jest Merlin. Jeden z najpotężniejszych magów zabrał to co cenne dla magików. JLD jest rozbita. Przegrane walki i zdrady rozbiły sojusz. Zatanna i Chimp, we współpracy z Etriganem, pokonują rycerzy Merlina i ratują Ragmana. Do ponownie walczących magików dołącza John Constantine. Ukrywał się miesiącami, czuwając nad tajemniczym staruszkiem. Przywołany Etrigan ściągnął zasłonę iluzji ze staruszka. W jego ciele krył się Dr Fate.

Future State: Justice League #2

Przejęta liga Sprawiedliwości robi co w ich mocy, żeby zasłużyć się światu. Uwięzieni członkowie dali radę uwolnić się i skopać tyłki następcom, a raczej intruzom. Liga stanęła na nogi. Wprowadzone zostały nowe zasady: Rekrutacja większej ilości członków oraz ujawnienie tożsamości.

Co u Mrocznej Ligi Sprawiedliwości? Pojedynkują się z Merlinem. Magicy nie dali radę łatwo pokonać najmocniejszego z magów. Rozwiązanie było tylko jedno – Dr Fate dołączył do jego drużyny.

Future State: Shazam! #1

Ze snu Billy’ego poznajemy mroczną przeszłość. Billy był uczestnikiem Teen Titans Academy. Akademia nie potrwała długo, ponieważ padła jedną z ofiar najazdu demonów.

Billy nie zachowuje się swojsko. Nie utrzymuje kontaktu z Marry, każe nie nazywać siebie Billy. Dopuścił się morderstwa Creepera podczas jego ucieczki. Question prowadzi wnikliwe śledztwo w sprawie Billy’ego.

Retrospekcje szybciej zdradzają nam tajemnicę. Billy był w piekle. Neron rozdzielił jego dziecinną część od magicznej. Shazam wrócił do świata żywych, żeby działać jako bohater. Szczęścia nie miał Billy, który został przykuty do mosiężnych drzwi.

Future State: Shazam #2

Grupka bohaterów przesłuchuje Shazama. Przynajmniej starają się. Shazam nie wytrzymuje nacisku i ucieka z placówki. Do akcji włącza się Spectre. Duch zemsty dociera do prawdy. Neron, diabelny demon, rozdzielił duszę chłopca z dorosłym Shazamem, trzymając dzieciaka do pieczęci bramy, za którą kryje się ogromna moc. O całym zajściu wie tylko Spectre, który ginie z ręki Shazama.

Bohaterowie nie mają zielonego pojęcia, co się dzieje. Deadman opuszcza ciało Questiona i przejmuje kontrolę nad Shazamem, zmuszając go do krzyknięcia „shazam”. Billy wraca do naszego świata, tym samym odpieczętowując bramę. Uwalnia się Raven pod wpływem demonicznym mocy, z całkowicie zmienionym wyglądem.

Future State: Nightwing #1

Nightwing patroluje Gotham pod nieobecność Batmana. Jest święcie przekonany, że Magistrat zabił Bruce’a. Magistratowi pasuje taka wersja wydarzeń. Utrzymują ją.

Magistrat zasadził się na Graysona. Przewidział podstęp i uporał się z nim w trymiga. Wrócił do swojej kryjówki ulokowanej w szczątkach Arkham Asylum. Odwiedza go nowy, czarnoskóry Batman. Dick przechwycił Batmana i uwięził go. Kilka sznurków nie zrobiło na Batmanie wrażenia. Podzielił się z Dickiem kręgiem zainteresować. Wierzy, że Sarah została zamordowana przez magistrat. Dwójka obrońców Gotham postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić porządek.

Future State: Nightwing #2

Nightwing wystrzelił pocisk EMP, żeby zneutralizować większość zbrojeń Magistratu. Wywiązała się niezła bójka. Udział wzięli pozostali członkowie Bat-rodzinki (i nie tylko mając na uwadze Talię czy Two-Face). Nightwing i Batman pozostawili im walkę. Sami przenieśli się na przedmieścia, żeby stawić czoła ich szefowi. Walka była pretekstem do pokazania prawdziwych zamiarów Peacemakera. Wygadał się, a całość zarejestrowały nanokamery umieszczone w dronach.

Future State: Catwoman #1

Magistrat wywozi pociągiem nastolatków z Gotham. Chcą ich użyć, żeby poszerzyć swoje szeregi. Przeciw nie jest brany pod uwagę. Osoby niechętne moga skończyć w dołku.

Przeciwnego zdania jest Selina. Namierza wyjeżdżający pociąg i przejmuje go w odpowiednim momencie. Biczuje żołnierzy Magistratu i uwalnia Onomatopoeie.

Onomatopoeia nie był jedynym więźniem w pociągu. Ze słów Tali, która pracowała pod przykrywką Magistratu, dowiadujemy się, że w pociągu przebywa Bruce Wayne uchodzący za zmarłego przez świat.

Future State: Catwoman #2

Selina ma około 30 sekund, żeby uciec z pociągu. Opada z sił przez dotychczasową potyczkę. Wrogowie zdążyli dotrzeć do nieprzytomnej Seliny. Zdaje się, że to jej ostatnie momenty życia. Nic bardziej mylnego. Znikąd pojawia się Bruce, ratujący swoją ukochaną. Akcja przybiera nowy obrót i wszystko kończy się po myśli bohaterów Gotham. Bruce nie wraca z Selina. Odpina swoją połowę pociągu informując ją o jego dalszych krokach.

Future State: Immortal Wonder Woman #1

Świat po wojennych działaniach. Na skraju śmierci. Batman nie żyje. Podobnie reszta bohaterów. Diana zbiera pozostałości po nich. Amazonki są wściekłe, że Diana jest nieobecna, kiedy zza horyzontu wyłania się kolejne zło. Jest nim spadający z nieba Darkseid. Apokolips chwilę wcześniej stało się ofiarą dziwnych form najeźdźców. Darkseid opuścił planetę w pośpiechu, po drodze wdając się w zawadę z podstarzałym Clarkiem.

Diana ingeruje w walkę Darkseida i Clarka. Zapoczątkowane starcie w kosmosie, przeniosło się na ziemię. Amazonka chroni nie tylko Clarka, ale i konającego Swamp Thinga. Opór jednak słabnie pod naciskiem Darksieda.

Druga część komiksu przedstawia losy nowej Wonder Woman – Jest nią czarnoskóra Nubia. Amazonka próbowała powstrzymać kradzież w muzeum. Nie wyszło jej. Zaginął potężny artefakt. Sytuacja nie mogła być gorsza? Cóż… Tajemnicza energia wciągnęła Nubię przez portal prowadzący w nieznane.

Future State: Immortal Wonder Woman #2

Diana powstrzymuje Darkseida przed zgładzeniem Supermana. Człowiek ze Stali korzysta z nieuwagi przeciwnika i zabiera go w kosmos. Żegna się z Diana i wpada z władcą Apokolips w sam środek słońca doprowadzając do jego zniszczenia. Galaktyka umiera z braku ciepła. Ostatnim ocalałym, poza Dianą, jest Spectre. Duch zemsty żegna się z Dianą z powodu braku jego „napędu” czyt. zemsty. Dianie również kończy się czas. Wygrywa ostatnią walkę z siłami zła/śmierci/ciemności/czymkolwiek, przywracając światło we wszechświecie.

Future State: Superman: Worlds of War #1

Mieszkańcy rodzinnej wsi Supermana zebrali się na polach, żeby powspominać dawne, heroiczne dzieje ich sąsiada. Clark nie jest obecny podczas sentymentalnych rozważań. W tym czasie toczy bój na życie i śmierć jako Gladiator, będąc uczestnikiem zawodów na War World. Na planecie obecni są również Mister Miracle oraz Midnighter. Pierwszy z panów próbował uratować Clarka z objęć Mongula. Próba została jednak przerwana.

Future State – Superman – Worlds of War #2

Clark nadal gladiatorzy na planecie Mongula. Nie korzysta ze swoim mocy, żeby jak najdłużej walczyć na arenie. Powodem nie jest sława i bogactwo, a chęć uwolnienia niewolników Mongula. Nie pasuje to władcy niewolniczej planety, który dalej, mimo świadomości celów Clarka, więzi go i zmusza do coraz trudniejszych starć.

Future State: Aquaman #1

W Atlantydzie jest nowy rządzący. Przetrzymuje Jacksona w uwięzieniu. Powodem jest zmieniony szyk władz na oceanach. Jackson cierpliwie czeka i próbuje różnych metod ucieczki. Ostatniej podejście zadziwia władcę Atlantydy. Nie jest pewny, dlaczego Jackson wyjawił mu swoje imie i przedstawił jako Aquaman. Chłopak szybko wykłada karty na stół. Powracam Aquawoman, córka Mery i Arthura. Chce odzyskać, co jej należne i uwolnić przyjaciela z rąk niewoli.

Future State: Aquaman #2

Retrospekcje z przeszłości Aquawoman przedstawiają jej szkolenie pod okiem Jacksona. Kiedy go zabrakło, dalsze nauki pobierała od sił natury. Po 6 latach opanowała zdolności na tak wysokim poziomie umiejętności, że mogła osobiście stawić czoła armii Atlantydy. Atak poszedł po jej myśli. Jackson został uwolniony. Wspólnie wypłynęli na powierzchnię, szukać własnego gniazdka.

Future State: Legion of Super-Heroes #1

Legion jest rozbity. Przyczyny nie są dokładnie sprecyzowane. Część członków postanawia na nowo zjednoczyć drużynę. Chętni do służby członkowie Legionu, w tym Brainiac-7 i Saturn Girl, nawiązują łączności z potencjalnie zainteresowanymi. W ten sposób odbudowali skład.

Future State – Legion of Superheroes #2

Dalsza część małoznaczącej i nie widowiskowej bitwy mającej na celu wznowić działalność tytułowej drużyny.

Future State: Batman/Superman #1

Magistrat przejmuje kontrolę nad Gotham. Natomiast Metropolis zalewane jest falą narkotyku „False Face” zmieniający twarze mieszkańców na zwierzęce. Clark konsultuje sprawę z Bruce’m. Docierają do profesora odpowiedzialnego za produkcję narkotyku. Clark stara się przemówić mu do rozsądku. Wydaje się, że monolog przekonał profesorka. Niespodziewanie ten wyciąga sztylet z kryptonitu i wbija go w żebro Clarka.

Future State – Batman/Superman #2

Superman został uprowadzony. Pyg, korzystając z kryptonu, pobiera tkankę z ciała Clarka. Za pomocą jego DNA tworzy specyficzne bronie. Batman próbuje uwolnić przyjaciela. Wspólnie stawiają czoła hybrydą. Jedną z nich jest Pyg, który zamiast dłoni ma świńskie mordy. Hybrydy zostały pokonane bez większego potu na czele bohaterów. Na tym nie koniec problemów. Batman na własne barki bierze ciężar Magistratu. Nie chce, żeby Clark dłużej przebywał w Gotham. Obawia się, że ponownie ktoś pobierze jego DNA i wykorzysta je do stworzenia niebezpiecznych broni.

Future State: Superman vs Imperious Lex #1

Posiedzenie Zebranych Planet. Zebranie prowadzone jest w nowej siedzibie ulokowanej na Ziemi. Reprezentantką naszego zaświatka jest Lois Lane. Celem zebrania jest rozważenie kandydatury do grona członkowskich planet… Lexor, odległa planeta rządzona przez Luthora. Propozycja komplikuje się wraz z pojawieniem się Supermana. Clark dzieli się zdobytymi informacjami. Luthor produkował niebezpieczne roboty, które wymknęły się mu spod kontroli i rozsiały spustoszenie na innych planetach. Superman osobiście rozwiązał problem i rozmówił się w Luthorem. O dziwo nie jest przeciwny kandydaturze Luthora. Razem z Lois namawiają pozostałych, żeby pozytywnie rozważyć jego podanie. Przewodniczący Zjednoczonych Planet, jeden ze strażników korpusu zielonych planeta, przyjmuje propozycję i wybiera Lois jako reprezentantkę, która ma wynegocjować z Luthorem warunki.

Future State: Superman vs. Imperious Lex #2

Lois dociera z delegacją na planetę Lex’a. Przedstawia mu warunki członkowskie grona Zjednoczonych Planeta. Entuzjazm Lexa gaśnie, kiedy dowiaduje się, że jego planeta jest bogata w złoża rzadkiego kryształu, bardzo cennego. Zrywa stosunki ze Zjednoczonymi Planetami, zabijają kopaczy oraz biorąc Lois za zakładniczkę. Interweniuje Superman, błyskawicznie ogarniający sprawy. Clark zostaje odznaczony specjalnym medalem, który przekazuje Lois, jako bardziej zasłużonej sprawie. Luthor nie dołącza do Zjednoczonych Planeta, a jego wykopaliska złóż nie idą tak dobrze, jak się tego spodziewał.

Future State: Suicide Squad #1

Amanda Waller stworzyła Justice Squad. Oddział będący abominacją Ligi Sprawiedliwości, prowadzony przez klona Supermana. Nie są to przestępcy ani bohaterowie, lecz nie szczędzą w ofiarach podczas misji. Przekonała się o tym grupka złoczyńców, która zginęła od rąk Justice Squad. Sam skład nie miał szczęścia. Jedną z ofiar walki był Batman.

Waller stworzyła drużynę, żeby zaprowadzić pokój na świecie. Przeciwnego zdania jest grupka przestępców prowadzone przez Peacemakera. Doszukują się drugiego dna w knowaniach Waller. Chcą ją porwać.

Future State: Suicide Squad #2

Waller zrekrutowała Superboya. Pomaga jej odeprzeć napór składu Peacemakera. Kenta wspiera m.in. Mirror Master. Siły Peacemakera nie dały rady uporać się z Waller. Po fakcie na jaw wyszedł plan naczelniczk. Detonator, zniszczony przez Konora, był kluczem do zapieczętowania wrót prowadzących do ziemi-3. Waller odchodzi z tego świata spełniona wiedząc, że wychowała odpowiedniego kandayta do pilnowania.

Future State: Superman: House of El #1

Na księżycu powstało miasto prowadzone w imię rodu El. Członkowie nacji zagrożeni są ze strony tzw. Czerwonego Króla. Odparli atak kosztem życia Brainiaca-4. Nie mieli chwili wytchnienia. Moment później pojawił się Pyrros, prawdopodobnie syn Clarka, żądający poddania mu się. Członkowie rodu El stanęli do zaciętej walki. Uzupatora pokonał osobiście Clark, wracający po latach nieobecności. Wyjętym asem z rękawa była przemowa kończąca zmagania. Clark i Pyrros odlecieli wspólnie w nieznane.

Kolejność czytania Future State